Bob the Butler (2005)

Alternatieve titel: Bob de Butler

Canada / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gary Sinyor
met Tom Green, Brooke Shields en Genevieve Buechner

Bob Tree is een onhandige slungel, die overal ongelukken veroorzaakt en in geen enkel baantje succesvol kan zijn. Bob heeft echter de beste bedoelingen en om zijn ongelukkige lot te keren, schrijft hij zich in voor een butlersopleiding. Anne Jamieson is een alleenstaande moeder van twee kinderen met een stressvolle baan, die op zoek is naar wat hulp. Per toeval vindt ze één van Bobs flyers en ze besluit hem in te huren. Dit kan natuurlijk nooit helemaal goed gaan...

avatar van mrmucho1
haha ik heb deze film ooit gehuurd omdat tom green er in speelde. Ik had wel zin in een nutteloze film vol met tom green onzin. Ik heb hem nog steeds thuis liggen de videotheek heeft me nooit opgebeld om hem terug te komen brengen.

avatar van Alittleromance
Ik vond deze film verasend zeer goed. Ik heb het normaal niet zo voor komedie's maar deze is wel zeer goed. Ik heb er goed mee gelachen. Tom Green, Brooke Shields, Genevieve Buechner, Benjamin B. Smith acteren zeer goed.

avatar van MovieHolic
Een leuke film, tikkeltje cliche en jammer dat je voordat de film 10 minuten op weg is al weet hoe het af gaat lopen.
Wel vermakelijk

Deze film destijds gekeken vanwege Tom Green. Bij Tom Green verwacht ik eigenlijk altijd absurde humor maar in deze film komt het eigenlijk nauwelijks voor. Vond de film persoonlijk vrij saai en ook wel kinderachtig (komt natuurlijk ook door de twee irritante rot kinderen). Echt veel grappen zitten er eigenlijk ook niet in. Vergeleken met "Freddy got fingered" is dit eigenlijk een draak van een film. Tom Green probeert in deze film enigszins een serieuze rol te spelen maar ik heb liever een Tom Green die compleet belachelijk doet zoals in "Freddy got fingered".

avatar van s0njaa
Oh wat erg

Ik heb deze film ook gisteravond op de tv gezien en het viel me een beetje tegen. De grappen zijn nogal simpel en niet echt leuk. Eigenlijk was de humor ver te zoeken. Ook was het al snel duidelijk zoals hier boven al vermeld is hoe de film gaat verlopen/aflopen.
Het was wel eens leuk om gezien te hebben maar ik zal hem zeker niet nog eens kijken.

avatar van DVD-T
Niet meteen een rol wat we van Tom Green gewend zijn.

Green kennen we vooral van de Tom Green show natuurlijk, en films als Freddy Got Fingered. Daarin haalt hij de meest schunnige dingen uit. In Bob the Butler houd hij zich goed in en speelt hij vooral erg rustig. Iets wat hem toch af en toe een stuk genietbaarder maakt, in deze voor de rest erg clichérijk filmpje. De grapdichtheid is erg laag en dat maakt het een wat moeilijke zit. Zeker als je in de film weer de zoveelste cliché om je oren krijgt. In het begin is het zo af en toe nog wel geinig, maar op den duur begint het wat te slepen, en lijkt er geen einde aan te komen.

avatar van John Lee Hooker
Wat een draak van 'n film, vreselijk. Vrijwel alles is irritant, knap hoor. Dat dochtertje en die vriendinnen, vre-se-lijk. Bob maakt constant dezelfde fouten die na een poosje helemaal niet meer grappig zijn. Ik vond persoonlijk die eerste het beste ( met zijn arm die hij uitstak waarmee hij perongeluk iemand neermaaide.
Het huis is best mooi, prima verlichting en het is redelijk verzorgd allemaal, maar dit alles is eigenlijk voor niks want het verhaal stelt een zak bonen voor.
En wat een einde zeg... achja opzich past 't wel bij dit zooitje.

Slecht.

avatar van rep_robert
Tsjah, in m'n geheugen een veel betere film.
De film faalt(op enkele momenten daargelaten) op een behoorlijk aantal momenten, maar wat ik het ergste vind is dat het gewoon niet meer grappig is. Tom Green is lang niet zo idioot als in zijn andere optredens, als Green dat niet is valt de humorwaarde ook in een keer weg.

Tel daarbij een dik aangezet sentimentje op en je houdt een niet zo'n sterke film over.

Dra. Pouke
De film wordt betiteld als 'komedie', maar het enige wat hier komisch aan is is de slechte poging die wordt gedaan om grappig te zijn. De grappen in deze film zie je in de gemiddelde komedie die je tegenkomt op de markt. Baggere stront is het gewoon.

Het verhaal is echt afschuwelijk slecht. Een onhandige kluns die eigenlijk een heel goed en lief hart heeft. De clichés komen als een versnelde trein voorbij. Mooi pakje, mooi strikje en daar hebben we een wandelend cliché. En dan ook nog eens gespeeld door Tom Green. Jeezh almighty! De rest van de personages zijn echter niets minder: die moeder is het stresserige type personage: de complete tegenpool van Green's personage. Natuurlijk is het dan maar al te logisch deze karakters veel met elkaar te maken zullen krijgen! En het hele school-leven van de tieners was gewoon slecht geacteerd, clichématig en kinderachtig. Bah, wat een rot personages zeg. Ongelofelijk dat zelfs toneelspelers van de meest slechtste kwaliteit zich laten lenen voor dit verschrikkelijke gedrocht. Het zal me niet verbazen als ze met tegenzin zouden komen werken.

Dit is gewoon zo'n type komedie die is geschreven door een anoniem iemand (die niks van zich wil laten horen omdat hij maar al te dondersgoed weet wat voor een kut script hij heeft gemaakt), die maar wat geld wil verdienen en het verkoopt naar de filmmarkt. Het staat daar jarenlang in een verlaten kraampje met anderen stukken ongedierte en dan toevallig komt er een aardige vriendelijke man aan (de regisseur van dit wanproduct) die het plaatje wel wil kopen voor een paar centjes. En de regisseur denkt dan: ohh, kan eindelijk eens een mooie film maken met m'n gloednieuwe camera. Ohh, wat zal die man blij zijn geweest!!

Hij zal wel eens hebben gedacht: dat waren mijn "ten minutes of fame" maar vanwege deze rot film krijgt hij nu ook zijn ten minutes of pain!!! Sluit die regisseur en Tom Green op zodat ze nooit meer in de buurt komen van filmapparatuur.

avatar van Marvinleeaday
Film die inderdaad vol met cliche's zit maar dan wel grappig uitgevoerd. Ik heb en elk geval wel gelachen en vond het voorspelbare feel good einde ook leuk.

avatar van blurp194
Zo slecht als je van de titel en de poster al verwachten kon. Super flauw, volslagen ongeloofwaardig maar niet op een goede manier, niet werkende grappen, geen enkele chemie tussen Green en Shields. Dat is het wel zo'n beetje. Green en Shields zijn ook nog eens niet erg best aan het spelen, de credits op dat vlak gaan naar de kinders.