Iron Eagle (1986)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Oorlog

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Louis Gossett Jr, Jason Gedrick en David Suchet

De vader van Doug Masters wordt neergeschoten boven het Midden-Oosten en gevangengezet. Doug, die zelf ook ooit graag straaljagerpiloot wil worden, vindt dat de regering te weinig doet en besluit samen met zijn vrienden iets te ondernemen om hem vrij te krijgen. Ze roepen de hulp in van onderhoudsmonteur Chappy, een voormalige luchtmachtkolonel

avatar van Beertje45
Ik vind deze film nog steeds erg goed, soms komen bepaalde delen van de film nogal stripachtig over, maar ik vind het geen minpunt. Louis Gossett jr. en Gedrick spelen aardig op mekaar in en er is voldoende aktie aanwezig. Bevalt me beter dan Top Gun en andere vergelijkbare films.

Geinig filmpje leuk om een keer gezien te hebben maar meer ook zeker niet.

avatar van mrklm
Domme actiefilm gemaakt voor tienerventjes die kicken op vliegtuigen (en Top Gun (1986)). Louis Gossett Jr geeft deze film veel meer geloofwaardigheid dan het verdient. Het verhaal betreft een een tiener die met een F-16 het kamp van een Arabische schurk [David Suchet] plat bombardeert om zijn vader te redden van executie. De film zelf is nog belachelijker dan het verhaal, maar de vliegscènes zijn fraai in beeld gebracht. En ja, om de één of andere reden volgden er nog drie van dit soort gevalletjes...