Aces: Iron Eagle III (1992)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie

geregisseerd door John Glen
met Louis Gossett Jr., Horst Buchholz en Rachel McLish

Na een luchtshow met oorlogshelden, hoort Chappy dat een oude vriend is omgekomen bij een crash terwijl hij een lading coke vervoerde. In het appartement van de overledene gaat Chappy op zoek naar antwoorden en ontdekt daar dat zijn zus Anna zich verborgen houdt voor een oorlogscrimineel. Deze coke-tycoon, Kleiss, heeft Anna geruime tijd gegijzeld om haar broer te verplichten de drugs te transporteren. Samen met Chappy is Anna nu van plan om wraak te nemen en ze rusten zich uit met geavanceerd wapentuig en vliegtuigen.

MUIHUIS. Wat slecht. Arme arme Louis Gosset Jr.

avatar van Captain Pervert
Waardeloze film met een een cliché one-of-all-team: Amerikaanse neger, kamikaze Jap, en Britse Limey. Hoe kunnen die nou vrienden zijn? Pff...

louis had zeker een contract voor een reeks films

Fredo Corleone
Louis Gossett Jr speelt een erg goede rol en ook paul Freeman mag er zijn. Mooi actie scenes en drama dat werkt zorgt voor goed eeen resultaat

John Glen (die eerder 5 vijf James Bond's regiseerde), maakte hier mee zijn beste non-bond film.

4 sterren omdat er toch dingen in zitten die weer eerder gezien hebben, maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van Richard1189
Wat een waardeloos scenario, hoe verzin je zoiets! AR155 zal wel gelijk hebben; dit doet Gossett alleen onder een wurgcontract. Wel leuk: de verschijning van Horst Bucholtz zoals hij ooit als jeune premier acteerde in TTHE MAGNIFICENT SEVEN.

avatar van Captain Pervert
Hoogtepunt van de film is nog wel die Brit die een raket probeert af te schudden door een rol aluminiumfolie uit zijn vliegtuig te gooien. Dieptepunt is de kamikaze-actie van de Jap. Dat was net even iets tè voorspelbaar.

avatar van tommykonijn
Deze film stelde inderdaad niet veel voor. Actiescenes waren soms erg slecht, en er zaten weinig scenes in die me echt boeiden. Een film die ik eigenlijk niet nog eens hoef te zien.

avatar van movie acteurs
Na het niet al te beste deel 2, denk je toch wel dat ze de rest laten liggen, maar dat was dus niet zo. Dit keer gaat chappy op onderzoek uit naar zijn vermoorde vriend. Dit was ook weer zwak uitgewerkt. Het acteerwerk is ook niet goed. Het script is ook weer erg matig. Voor de rest is de film heel erg chaotisch dat er zelfs veel fouten inzitten. 1,5. Hierna kwam zelfs een deel 4. Ik denk dat ik me daar maar niet aan waag.

avatar van Phantasm
Zo slecht was deze nou ook weer niet, ik vind deze een stuk beter dan het 2-de deel, maar oke, smaken verschillen.

Op de poster zie je Louis Gossett Jr. al bedenkelijk kijken en het huilen staat hem nader dan het lachen. Dat is ook duidelijk het geval bij deze film want het is gewoon om te huilen allemaal zo slecht. Als ze in de bioscoop een Iron Eagle filmmarathon zouden houden, denk ik dat niemand dat zou overleven. Aan de andere kant zou er natuurlijk ook niemand naar toegaan, want je moet al levensmoe zijn om 4 Iron Eagle films achter elkaar te kijken.

Het enige noemenswaardige in deze film is de ietwat aparte Rachel McLish. Niet dat ze kan acteren, maar omdat ze anders is dan een normale actrice. Ze is namelijk een vrouwelijke bodybuilder. Voor haar is het eerste woord van de film ook wel van toepassing want ze heeft natuurlijk in haar leven heel wat ijzer omhoog geduwd. Of zoals de Amerikanen zeggen "Pumping Iron".

avatar van mrklm
Veruit de beste uit deze matige serie. Onder de regie van John Glen - die alle (officiële) Bondfilms uit de jaren '80 regisseerde - zijn de vliegscènes gefilmd in een klassieke stijl die past bij het verhaal over een aantal militaire luchtvaartveteranen die, onder leiding van Louis Gossett Jr., hun geld verdienen met een spectaculaire luchtvaartshow waarin ze luchtgevechten nabootsen. Er is ook beduidend meer plot en de actiescènes op de grond zijn bekwaam uitgevoerd en geregisseerd. Rachel McLish, een gevierde bodybuilder die een centrale rol had in de documentaire 'Pumping Iron: The Women' maakt hier haar speelfilmdebuut en, hoewel haar fysieke schoonheid duidelijk wordt benadrukt, weet toch een acceptabele vertolking neer te zetten. Chappy en zijn vrienden besluiten hun steentje bij te dragen aan 'The War On Drugs" want 'it's killin' out people, man!' Op naar Peru dus om een karikaturale schurk met karikaturale handlangers te bedelven onder duizend bommen en granaten. Opnieuw een stupide verhaal dus, maar de film is wat luchtiger van toon en de vriendschap tussen de vier oude piloten is aardig uitgewerkt.

Wat een zwakke filmserie is dit toch zo ook deze film. Die scene met het aluminium folie is echt te belachelijk voor woorden . Zoals iemand hier al eerder zei het is wel John Glen's beste non-bond film,maar je kan duidelijk merken dat de bondfilms vooral financieel zeer succesvol zijn en de bondfilms van John Glen zeer goed zijn. Hier kan je zo merken dat het geld op is of het talent er niet is anders had hij er wel meer van kunnen maken lijkt me. 1,5 ster