Iron Eagle IV (1995)

Canada
Actie / Drama

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Louis Gossett Jr., Jason Cadieux en Joanne Vannicola

De inmiddels gepensioneerde generaal Charles "Chappy" Sinclair leidt nu een vliegschool voor jonge criminelen, in de hoop ze zo op het juiste spoor te krijgen. Wanneer hij ontdekt dat zijn lang vermiste protegé Doug Masters nog blijkt te leven, roept Chappy diens hulp in. Doug worstelt nog met trauma's als gevolg van zijn gevangenschap, maar wanneer Sinclairs pupillen een schokkende ontdekking doen en de plaatselijke politie weigert in te grijpen, besluit hij Sinclair te helpen.

Diesel
Waardeloos verhaal, zeer beroerd script en een afschuwelijke Jason Cadieux als Doug Masters (Jason Gedrick deed het veel beter). Verder geen greintje spanning en slecht acteerwerk.

avatar van Captain Pervert
Doug Masters was DOOD, hoorden we in Iron Eagle II. Nu is hij er ineens weer?

Rot effe lekker op.

goed gezien Cpt P.!
Doug is dood, neergehaald door die Rus weten we nog!!

Jemig, waar komt dit vandaan??

avatar van movie acteurs
Na deel II gingen ze al door met een zwak vervolg, Maar nu zelfs nog zwakker. Of dit destijds als slecht beoordeeld werd weet ik niet echt. Maar je krijgt na het zwakke derde deel toch een beetje het gevoel dat ze dit graag maken om de grond ingetrapt te worden. En terecht! Zwak deel weer dus ik geef een 1,0.

avatar van henrykobus
alsof deel 1 al goed was een klein kind die een f16 steelt tuurlijk maar het is leuk kijken niks meer niks minder

avatar van mrklm
Doug (die in deel 2 werd neergschoten) is niet dood, hij leeft! Weliswaar speelt een andere acteur [Jason Cadieux] nu die rol, maar dat maakt niet zoveel uit aangezien deze film weer net zo dwaas is als Iron Eagle en Iron Eagle 2. Sidney J. Furie regisseert opnieuw en dus lijkt het grotendeels op dingen die we al eens eerder hebben gezien. Het verhaal betreft chemische wapens, corrupte officials en jonge criminelen die onder leiding van Chappy Sinclair [Louis Gossett Jr] er lustig op los schieten. Als ze dat niet doen vanuit hun vliegtuig, dan wel met een opgeraapte hoeveelheid geweren en pistolen. Tot zover deze serie... gelukkig!