Living in Peril (1997)

Drama / Thriller

geregisseerd door Jack Ersgard
met Rob Lowe, James Belushi en Dean Stockwell

Als de jonge architect Walter een opdracht aanvaardt van een rijke excentrieke zakenman, blijkt al snel dat er meer speelt dan een gewone standaardklus. Nadat zich vreemde gebeurtenissen voordoen in Walter's appartement en hij ook nog wakker wordt naast een lijk, beseft hij dat hij terecht is gekomen in een slopend kat-en-muis spelletje.

avatar van narva77
Beetje domme film met leuke rol van Dean Stockwell.

avatar van speedy23
Rob Lowe en James Belushi werden elf jaar na de relatiekomedie About Last Night (met Demi Moore) weer verenigd als collega-acteurs in deze would-be thriller van Jack Ersgard. Zijn broertje Patrick - die ook een bijrolletje speelt - en Jesper Ersgard schreven het scenario, en maakten hiermee dit mislukt familieprojectje compleet. Living In Peril heeft geen slecht uitgangspunt, maar de uitwerking laat dermate te wensen over dat blijven kijken een sterk ontwikkeld doorzettingsvermogen vraagt. Rob Lowe acteert ronduit slecht en wordt daarin net niet overtroffen door James Belushi. Dean Stockwell als de cholerische huisbaas van Walter Woods springt eruit als de enige met enig acteertalent. Verder zien we nog Dana Wheeler-Nicholson als de echtgenote van Walter Woods. Living In Peril bleek volgens de verwachtingen niet goed genoeg voor de bioscoop en werd daarom maar direct afgevoerd en op video uitgebracht...