• 12.308 nieuwsartikelen
  • 166.163 films
  • 10.734 series
  • 30.942 seizoenen
  • 623.912 acteurs
  • 195.095 gebruikers
  • 9.109.944 stemmen
Avatar
 
banner banner

Love Field (1992)

Drama / Roadmovie | 102 minuten
3,27 69 stemmen

Genre: Drama / Roadmovie

Speelduur: 102 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Jonathan Kaplan

Met onder meer: Michelle Pfeiffer, Dennis Haysbert en Brian Kerwin

IMDb beoordeling: 6,5 (4.436)

Gesproken taal: Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Love Field

"Her life began when her world fell apart."

1963. Lurene Hallett (Pfeiffer) vereenzelvigt zich erg met Jackie Kennedy en baalt als ze haar niet de hand kan schudden op vliegveld Love Field in Dallas. Echt overstuur wordt ze pas als de president later wordt vermoord. Haar man begrijpt niet waarom ze naar de begrafenis wil maar ze pakt haar koffer en stapt op de bus, waar ze een zwarte man (Haybert) ontmoet die met zijn dochtertje reist.

logo tmdbimage

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van narva77

narva77 (crew films)

  • 12423 berichten
  • 6432 stemmen

Best een goed filmpje nog. Michelle Pfeiffer kreeg er een oscarnominatie voor.


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 22458 berichten
  • 71573 stemmen

Dennis Haysbert is geen Poitier maar verder is dit een prima film ....Ook met een hele mooie Michelle Pfeiffer.. Een dikke acht dus 4*


avatar van pablo petresco

pablo petresco

  • 47 berichten
  • 59 stemmen

De mooiste vrouw ter wereld. Zodra ik Michelle Pfeiffer zie smelt ik.


avatar van Bubblez

Bubblez

  • 1943 berichten
  • 2310 stemmen

Geweldige film, erg mooi. Heb 'm meerdere malen gezien. Ben dol op Michelle!


avatar van Boenga

Boenga

  • 2515 berichten
  • 1461 stemmen

Prima film: uitstekende acteurs en heel genietbaar verhaal; vrij realistisch.

Voilà, kort en bondig.


avatar van scorsese

scorsese

  • 12110 berichten
  • 10393 stemmen

Een van Pfeiffers beste rollen. Ook Haysbert is erg goed. Alleen een beetje jammer van de irritante en stereotype rol van de man van Pfeiffer.


avatar van clubsport

clubsport

  • 3355 berichten
  • 6684 stemmen

scorsese schreef:

Een van Pfeiffers beste rollen. Ook Haysbert is erg goed. Alleen een beetje jammer van de irritante en stereotype rol van de man van Pfeiffer.

Zoals alle blanke mannen weer als de racistische slechterikken worden neergezet , het verpest voor een groot deel

de film waarin Pfeiffer kan uitblinken en ook Haysbert speelt goed .

Jammer dat deze film deze thema's weer zo moet uitvergroten terwijl ik de film naief inging met de verwachting dat het ging over een vrouw die nogal doordraafd in haar adoratie met de Kennedy's.


avatar van Boenga

Boenga

  • 2515 berichten
  • 1461 stemmen

clubsport schreef:

Zoals alle blanke mannen weer als de racistische slechterikken worden neergezet ,

Dit scenario speelt zich af enkele jaren na het Rosa Parks verhaal: racisme was toen de normaal.

Een film met interraciale contacten kan niet anders dan dat racisme tonen.


avatar van clubsport

clubsport

  • 3355 berichten
  • 6684 stemmen

Boenga schreef:

(quote)

Dit scenario speelt zich af enkele jaren na het Rosa Parks verhaal: racisme was toen de normaal.

Een film met interraciale contacten kan niet anders dan dat racisme tonen.

Wat een belachelijke stelling : de huidskleur en of geslacht bepaald of je goed of slecht bent .

We kennen de vastgebaande paden zo langzamerhand wel nietwaar ? van IN THE HEAT OF THE NIGHT UIT 67

of zelfs nog verder terug NO WAY OUT MET Widmark uit 1950 (waarin racisme aan de kaak word gesteld) tot aan MISSISSIPI BURNING of nog recenter .

Die films waren in ieder geval nog duidelijk en open in waar het plot over ging .

Hier word je min of meer bewust misleid in de plotomschrijving dat het over Kennedy gaat , terwijl het uiteindelijk erop uit draait dat dat helemaal niet zo is .

Dat hoeft nog niet eens zo heel erg te zijn , ware het niet dat de personages weer eens allemaal eenzijdig goed of slecht zijn ( sexisme en racisme erbovenop is natuurlijk alleen voorbehouden voor de blanke mannen in het verhaal en de good guys zijn de vrouwen en de donkere medemens ) .


avatar van Boenga

Boenga

  • 2515 berichten
  • 1461 stemmen

clubsport schreef:

de personages weer eens allemaal eenzijdig goed of slecht zijn

Ik bedoel geen verwijzing naar personages of individuen. Wel over het feit dat wanneer een verhaal zich in de VS in die periode afspeelt, én er zijn personages met verschillende huidskleuren, de kijker dan automatisch geconfronteerd wordt met het racisme en de bijhorende vorm van apartheid die toen normaal was.

Ik herinner me weinig van de film, maar stel dat er een scene in zit waar Lurene en Paul samen een bar binnenstappen; dan wordt je automatisch geconfronteerd met 'slechteriken' - want dat werd in die tijd niet aanvaard. We (ook jij: ) noemen dat nù slechteriken; toen was dat gewoon 'normaal'.

Dus, wanneer je in de plot leest dat Lurene met een zwarte kerel gaat optrekken, dan weet je meteen dat er op z'n minstens een ondertoon van dat thema zal aanwezig zijn. Indien niet, dan zou het op IMDb bij de goofs vermeld staan.

NB: Fats Domino live in 1962: bij 31m45s gaat de camera met de muzikanten door het publiek. Als er al zwarten waren, dan zaten die ergens afgescheiden op een balkon, en kwamen die door een andere deur naar binnen. Het is iets te kort door de bocht om al die mensen in de zaal 'slechteriken' te noemen. Dat was de situatie op dat moment.


avatar van clubsport

clubsport

  • 3355 berichten
  • 6684 stemmen

Boenga schreef:

(quote)

Ik bedoel geen verwijzing naar personages of individuen. Wel over het feit dat wanneer een verhaal zich in de VS in die periode afspeelt, én er zijn personages met verschillende huidskleuren, de kijker dan automatisch geconfronteerd wordt met het racisme en de bijhorende vorm van apartheid die toen normaal was.

Dat hoeft helemaal niet zo vanzelfsprekend te zijn , mischien een grote kans erop maar niet vanzelfsprekend ,

Er staat nergens in de plotomschrijving (hierboven ook niet) dat racisme het hoofdthema van de film is .

Je wordt misleid met het kennedy plot maar halverwege de film gaat het totaal ergens anders over .

Stel je eens voor dat Oliver Stone JFK had gemaakt maar dat halverwege de film het plot draait over racisme

dat zou toch ook een bizarre move zijn ?

Je hebt het over minimaal een ondertoon , dat kan maar hier gebeurt er heel wat meer dan alleen maar een ondertoon , het wordt het hoofdthema en dat was niet echt nodig .

Maar nogmaals , dat was niet mijn grote probleem met de film , de pijnpunten zijn hoe eenzijdig de personages worden neergezet zwart wit met het typische mensen in hokjes plaatsen wat anno nu mischien nog wel erger is .