Uncle Buck (1989)

Komedie / Familie

geregisseerd door John Hughes (I)
met John Candy, Jean Louisa Kelly en Macaulay Culkin

Uncle Buck (John Candy) wordt gevraagd als kinderoppas door zijn broer Bob (Garreth McBrown) want de vader van Bobs vrouw Cindy (Elaine Bromka) heeft een hartaanval gehad. Het klikt in het begin helemaal niet tussen Buck en Tia (Jean-Louisa Kelly), de oudste van de drie kinderen. Pas na de nodige strubbelingen begint Tia te begrijpen dat alles wat Buck doet voor haar eigen bestwil is.

gimli f
Vooral John Candy is natuurlijk grappig hier. Verder is dit gewoon een aardige kinderfilm, echter wel iets boven het gemiddelde niveau van dat genre uitstekend. Mag ook wel met Candy.

Derkje
Ik heb altijd een zwak gehad voor John Candy, met zijn sympathieke rollen. Jammer dat hij zo vroeg gestorven is. Een dikke 3!

avatar van zeus
Alleen John Candy vind ik echt leuk in deze film.

uitstekende familiekomedie, met een symphatieke rol van Candy. 3.5*

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
John Candy is inderdaad goed op dreef in deze film. Verder heeft de film zo nu en dan best wat komische scenes, maar soms ook iets te veel zoetigheid en moraal.

sebas83
got a brand new branco red
-pal- buck rules

Ik vond deze film altijd lachen vroeger zal em vast nog steeds leuk vinden

uncle buck is leuk!!

avatar van Purmerend
Naast de leuke Candy, vond ik de kleine Macaulay Culkin ook geweldig. Zo klein en al zo goed. 3*

Dit verhaaltje was vrij cliche, maar toch zaten er een aantal erg leuke momenten in. Ik vond vooral, net zoals Purmerend, Macauley Culkin erg leuk spelen. Z'n reactie bijvoorbeeld toen hij Buck voor het eerst zag (who are YOU?) En toen die Chanice aan de deur kwam: die ogen die door de brievenbus keken en vervolgens: Can I see your driving license? Zo leuk!
Aan de oudste dochter met haar kuren, ergerde ik me helaas al vrij snel dood (al kan ik me voorstellen dat het niet super is als je oom zich zo met je gaat bemoeien) Het kleine meisje was wel schattig.
Uiteindelijk was dit een film die zo z'n fijne momenten had, maar helaas kwam de klad er een beetje in als dat oudste kind weer bitchy ging zitten doen. Als dat iets minder was geweest, hadden er 3* in gezeten.
Nu wordt het slechts 2,5*

avatar van Turkeyloverz
wat een slechte plot hierboven,over de film: hij was wel oke maar voorspelbaar 2.5 sterren

Leuke komedie met de helaas te vroeg overleden John Candy. Ondanks dat het allemaal erg mager is kwa verhaal en dat het geheel behoorlijk voorspelbaar is, is Candy innemend genoeg om de film plezierig te maken

avatar van Dynamovie
Erg leuke en grappige film met John Candy. Ik heb Uncle Buck al een paar keer gezien, maar 't blijft een vermakelijke film. 4,5* voor John Candy!

us_raider
Slechte film, acteerwerk is belabberd, verhaal oninteressant, voorspelbaar en onorigineel.
2* voor de paar grappige momenten.

film_kaza
in tijden niet meer zo´n film gezien. ik heb het reuze naar mijn zin bij deze film en wil hem nog wel eens zien.

4 sterren

kArIzMa_TuRk
erg leuke film, met John Candy en Macaulay Culkin die 9 is er waren grappige momenten en werd goed geacteerd krijgt een 3*

Erg leuke film
Al een paar keer gezien, maar ik blijf om de grappen lachen.
John Candy, my hero. Jammer dat hij er niet meer is.

avatar van Kricky
Simpel verhaaltje misschien maar daar werd bij mij de film niet minder om. Candy is grappig en sarcastisch in deze film. Grappige scenes waar hioj met zo'n oude brick aan komt rijden en waar hij zo''n gozer flink in de zeik zet

hilarisch. het is al vaak genoemd maar ik vond het heel jammer dat hij er niet meer is. Ik vond hem 1 van de grappigste acteurs die er was

Dick2008
Dankzij John Candy is deze film grappig, bijvoorbeeld hoe die met zijn auto komt aanrijden of het eten klaarmaakt.

avatar van Kijkwijzer
Ik had er wel een hoger gemiddelde van verwacht.

avatar van tommykonijn
Leuke film met een geweldig goed acterende John Candy, jammer dat hij dood is inderdaad, zo'n leuke acteur. Uncle Buck is nou niet zo'n film waarom je om de seconde om in een deuk ligt maar hij was voor mijn gevoel wel grappig genoeg om een paar keer mee te lachen, ook de nog heel jonge Macaulay Culkin vond ik erg leuk in zijn rol, (die scene waarin hij zoveel heel snel achter elkaar aan Candy vragen vraagt ) gewoon een leuke film die vooral door echte Candy/Culkin fans gezien moet worden.

3,5* (Net over de 3,0*)

Pastichio Rocker
Wat een laag gemiddelde. Totaal niet verdiend mijns inziens want dit is gewoon een heerlijke feelgood familiefilm. John Candy is meesterlijk als slons met relatieproble- men die op de kids van zijn zus gaat passen, en zich ontfermt over de oudste van het stel. Prima geacteerd en met het hart op de juiste plek. Het verhaal is lekker simpel, voorspelbaar en cliche but who gives a shit? Als je een film met meer inhoud wilt zien ga dan Magnolia kijken ofzo. Dit is gewoon leuk vermaak, en brengt nostalgische gevoelens bij me naar boven. 4*

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Leuke komedie met Candy. Met de verplichte dosis sentiment, maar keurig in balans met de, soms, hilarische grappen. Candy is erg sterk. Goed.

avatar van tommykonijn
Sannepan schreef:

Akkoord, maar zei deed ook niet erg aardig tegen haar oom. (die oudste dochter)

avatar van John Candy
Geweldige film, Candy in een van zijn beste rollen. Ook leuk inderdaad dat ie die dat vriendje van de oudste dochter steeds in de zeik zet. Ik ben een groot John Candy fan en ik vind het erg dat ie overleden is, ik had hem heel graag nog eens in wat nieuwe films gezien.

avatar van niethie
Na een paar uitermate sympathieke highschool filmpjes met een erg groot feel good gehalte kwam Hughes met dit aanzetten. Erg flauw en onevenwichtig filmpje, lees hier dat iedereen Candy zo geweldig vind maar dat vind ik persoonlijk wel meevallen, verder vond ik dat constante gezeik met die dochter en haar vrientje erg vervelend en was het happy end vreselijk ongeloofwaardig. Maar goed we dealen hier natuurlijk met een film die je niet al te serieus moet nemen en aangezien er hier en daar nog wel een klein lachje op mijn gezicht verscheen en de film opzich leker wegkeek houd ik het maar op-

2 sterren

avatar van Dark Knight
ik dacht : jaja nu kennen we de filmpjes wel :

- schwarzenegger's kindergarten cop
- diesel's pacifier

en ten slotte was bij mij aan de beurt :

- candy's uncle buck

de laatste is bij mij zonder enige twijfel de beste van allemaal, wat een humor. Wat mij betreft toch echt één van de betere John Candy films.

4,0*******

De vijfde film van Hughes die ik zie en wat is die man goed zeg. Mooi klein verhaal, waar drama en komedie uitstekend hand in hand gaan -zoals wel vaker bij Hughes- en vooral met een geweldige Candy. Nimmer gedacht dat ie echt zó goed is. Een talent voor zowel komedie als drama. Eén van de meest innemende rollen die ik in tijdens zag.

Hughes, ga weer eens films maken!

4*, met kans op verhoging...

avatar van vcrrr
Blijft leuk

avatar van Sven Vermant
Na vele jaren weer eens een keer gezien.
Blijft een leuke film met een prachtige rol van wijlen John Candy.

Een van de betere met John Candy in de hoofdrol, maar wel na het ultragrappige Cool Runnings.