Dark Waters (1944)

Film noir / Mystery

geregisseerd door André De Toth
met Merle Oberon, Franchot Tone en Thomas Mitchell

Leslie Calvin is de enige overlevende van een scheepsramp. Haar familie die ervan uitging dat zij dood was, aast op haar erfenis. Nu blijkt dat ze nog leeft, willen ze haar voor gek laten verklaren.

avatar van Dogie_Hogan
Interview met regiseur André de Toth (1913-2002) over o.a. Dark Waters: http://tinyurl.com/2644bn

avatar van Dogie_Hogan
Jammer dat er nog steeds geen kijkbare DVD release is: DVDBeaver

avatar van Biosguru
Hmm, het is een wat aparte mix van drama, soap en noir. Maar vooral heel veel DRAMA. Het lijkt wel wat op de Noirs van Borzage. Daar heeft drama ook de overhand. Wel interessant om te zien dat ook hier zonder met de ogen te knipperen de kant van de lokale gekleurde arme bevolking gekozen wordt. Dat lijkt toch wat gewoner te zijn in die tijd dan je zou denken als je de verhalen over "Droomfabriek" Hollywood zou geloven.