Nine Lives (2005)

geregisseerd door Rodrigo García
met Kathy Baker, Dakota Fanning en Sissy Spacek

Het verhaal gaat over negen verschillende vrouwen en hun kijk op het leven en de teleurstellingen die ze tijdens hun leven hebben gehad. Hoewel de tegenslagen totaal verschillend van aard zijn, zijn de vrouwen toch onlosmakelijk met elkaar verbonden.

5 stemmen maar nog geen recentie? Ik ben toch wel benieuwd naar meningen over deze film!

avatar van janhero
Prachtige film en erg goed geacteerd en goede dialogen. Soms wat langzaam maar dat maakt het misschien juist wel zo bijzonder. Je moet er wel voor in de stemming zijn en dat was ik.

Ik denk dat de meningen over deze film wisselend zullen zijn. Voor mij een 4*

avatar van chiel
Er zitten goed geacteerde stukken tussen, maar ik vind het geheel te fragmentarisch om echt te raken. Had liever een paar verhaallijnen wat beter uitgewerkt gezien.

Alle stukjes zijn stuk voor stuk goed ze maken je lekker om vervolgens over te gaan na het volgende filmpje....Dat is toch wel een groot nadeel.

avatar van 93.9
Net als die vorige film van Garcia gewoon net niet......

De film verspringt net iets teveel om echt rakend te zijn.

avatar van vph1272qm
wow, scenes van 9 tot 11 minuten in 1 take, prachtig!

Heb me niet verveeld maar Nine Lives voelde inderdaad veel te fragmentarisch aan.

Daarbij zijn lang niet alle segmenten even interessant en weet de film voor een drama weinig impact achter te laten.

Hier had volgens mij veel meer in gezeten.

avatar van james_cameron
Mooi gesconstrueerde mozaïek van alledaagse momenten uit het leven van negen verschillende vrouwen. Allemaal hebben ze iets met elkaar te maken, maar niet op de puzzelachtige manier die je van uitvoerend producent Alejandro Gonzalez Inarritu (Amores Perros, 21 Grams, Babel) gewend bent. Hier zit alles meer losjes in elkaar en is er uiteindelijk niet een sluitend totaalbeeld. Dat is ook precies het probleem. De losse scenes (allemaal knap in 1 take opgenomen) zijn subliem gespeeld, maar missen soms een emotionele lading.

avatar van matthijs_013
Het probleem van een film met verschillende verhaallijnen, is dat de film moeilijk te beoordelen is. Het eerste verhaallijn over de moeder in de gevangenis vond ik bijvoorbeeld erg mooi en interessant, maar aan anderen vond ik geen bal aan. Daarnaast is het zeer interessant dat de vragen die elk verhaallijn doet opwekken niet beantwoord wordt. Waar slaat dat op?

Deze film lijkt me erg interessant. Ik hoop dat het een beetje in de trent is van 21 grams, amores perros en babel.
Het concept klinkt in ieder geval al wel belovend.
Ga hem vanavond maar eens even kijken...

avatar van johnnyy
Ik vond de film waardeloos. Het begint met een verhaal maar als het boeiend wordt komt er een nieuw verhaal zonder een einde aan het eerste verhaal. Dit negen keer achter elkaar, negen stukken film zonder een einde.
Ik heb deze film afgekeken omdat ik had gehoopt dat de verhalen samen kwamen maar dat was ook niet. Ik vond het zonde van de tijd, okay meningen verschillen.
Niet meer als 2 sterren wat mij betreft.

avatar van selientje
ik heb alleen het begin gezien en dat was zo saai dat ik de dvd maar uit had gezet

avatar van nightbreed
Jammer dat de film niet een half uur langer duurde of 2 verhaaltjes minder telde. Ik vind dat er te weinig info was (per verhaaltje). Een open einde en een open begin is prima maar dit was me een beetje TE. Verder vind ik het acteerwerk prima, maar wat wil je ook met zoveel goede acteurs.

Op de acteerprestaties en de regie valt niets aan te merken. Bij afzonderlijke verhalen is het ook altijd leuk om personages, wanneer het accent ligt bij een ander persoon, terug te zien. De verhalen hadden (zoals hiervoor ook al opgemerkt) wat meer uitgediept mogen worden. Langere tijdsduur was voor mij geen enkel probleem geweest; integendeel.

avatar van Nienke1981
Deze film kan ik niet echt waarderen (of ik heb de clou niet begrepen?). 9 verhaaltjes met een open einde. Ik verwachtte aan het eind dat de verhaaltjes verder zouden gaan en zouden eindigen op een bepaalde manier, maar dit gebeurde niet.
Nee, deze film is niet mijn ding...

Prachtige raamvertelling met negen segmenten over negen verschillende vrouwen. Technisch gezien een hoogstandje aangezien ieder segment bestaat uit één lang shot van ruim 10 minuten. En aangezien je maar 10 minuten uit het leven van deze vrouwen meekrijgt, weet je niet veel van hun achtergrond waardoor je als kijker goed tussen de regels door moet lezen. Ook zorgt deze aanpak voor een pure vorm van acteren waarin alle nuances zichtbaar blijven.