• 10.552 nieuwsartikelen
  • 8.964.395 stemmen

Dead Man on Campus (1998)

Komedie | 96 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Alan Cohn

Met onder meer: Tom Everett Scott, Mark-Paul Gosselaar en Poppy Montgomery

Gesproken taal: Engels

Plot Dead Man on Campus

"Roommate Wanted...For a Limited Time Only"

Het eerste jaar aan de universiteit kan hard zijn, zeker als je voor het eerst op eigen benen staat en je zoveel plezier beleeft, dat je je studies helemaal uit het oog verliest. Dit geldt ook voor de ambitieuze beursstudent Josh Miller en zijn kamergenoot Cooper Frederickson, die Josh meesleept van het ene wilde feestje naar het andere. Helaas, wanneer beide studenten na een tijdje in de gaten krijgen dat ze op die manier weinig kans op slagen maken, slaat de paniek toe. Maar dan ontdekken Josh en Cooper dat er een schoolregel bestaat die zegt dat na een zelfmoord de kamergenoten van de zelfmoordenaar een perfecte puntenscore krijgen als compensatie voor het geleden trauma.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Jordy

Jordy

veel minder dan Dead Man´s Curve, met ongeveer hetzelfde verhaal, die ongeveer tegelijk uitkwam

avatar van vic

vic

enige verschil is dat dit een komedie is en dead mans curve meer drama was

avatar van ThaNick

ThaNick

Leuke film, grappig verhaal maar er komen ook dingen in voor die nergens op slaan!

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Een aardige film met een paar leuke grappen, wel al erg lang geleden dat ik 'm gezien heb. 2,5*

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

ThaNick schreef:

er komen ook dingen in voor die nergens op slaan!

klopt

ik vond dat de acteerprestaties van Mark-Paul Gosselaar wel goed was.. onlangs goede acteerprestaties en best wel een leuk verhaal geef ik hem een ..***3***..

avatar van lins

lins

zag het op het voorstukje van veronica, volgens mij is het best wel een leuke film, nou ja kijken vanavond dan maar!!!

avatar van RoOsJ_LoVe

RoOsJ_LoVe

nou ja zeg!

gister kwam er maar 1 film of zo op tv om half 9

en nu komen allemaal films die ik wel wil zien

jammer dat ik dan de ene film moet missen maar ja ik ga m'n best doen om de leukste meteen uit te kiezen.

ben benieuwd

avatar van film_kaza

film_kaza

Een voorspelbare saaie film. Het verhaal is echt zwak en dom. Ik moest soms een beetje lachen maar ik wou het liefst gewoon niet verder kijken.

2 sterren.

avatar van Rancid

Rancid

Sjeezis, ik moest af en toe enigzins lachen! Soms leuke tienerkomedie. En het verhaal valt best mee. 3*

avatar van mikey

mikey

Flauw verhaal is saai uitgewerkt. Maar met veel hilarische momenten (m.n. de zelfmoordkandidaten stelen de show). Deze studentenhaver is okee. ***1/2

ik vind het wel een goede film ik zou hem zelf willen hebben maar kan helaas nergens aan komen

ik geef hem 5 sterren

avatar van krc 4ever

krc 4ever

komt op kanaaltwee, lijkt me een zeer vermakelijke film

avatar van Yvo1983

Yvo1983

Was gister op Vt4! Heb hem niet uitgezien, want vond er niets aan!

Weinig geslaagde grappen en ook weinig sex, wat ik toch wel van een high school movie verwacht!

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Sommige stukjes waren wel leuk , maar er waren ook veel overdreven en niet tiener-achtige stukjes ( dit is een tienerfilm toch??) maar toch : een redelijke film.

3***

avatar van Mr.Crow

Mr.Crow

Net voor het eerst gezien, het verhaal sloeg natuurlijk helemaal nergens op maar werd wel leuk uitgevoerd door de verschillende personages, die allemaal iets mankeerde.

3.5*, heb me vermaakt.

avatar van FrisoBoei

FrisoBoei

Aardig filmpje dat vooral te kijken is door de mooie figuren die er in voorkomen, vooral die psycho

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Zeker geen slechte komedie, deze Dead Man On Campus.

Het verhaal slaat op niet veel, maar in een komedie is dat dikwijls juist amusant. De cast is duidelijk van geen al te hoog niveau, maar ook dit feit is zeker niet storend. Een komedie moet in de eerste plaats gewoon grappig zijn, en sommige scènes waren dat wel degelijk in deze film (wat ik al een succes vind, want de meeste komedies zijn echt te triest voor woorden).

avatar van Mescaline

Mescaline

Precies wat ik hier van ongeveer had verwacht, lekker droog en makkelijk kijkvoer.
Het acteer niveau is gemiddeld en het script is erg leuk uitgewerkt, de verschillende depressieve personages zijn hilarisch en houden de film boeiend.
Dead Man on Campus is alles behalve een slechte comedy, het is zeer vermakelijk heeft genoeg leuke situaties en weet de volle speelduur te blijven boeien.

avatar van Lebarron

Lebarron

In 1998 verschenen er twee films die de, niet ware, collegemythe dat wanneer een student zelfmoord pleegt zijn roommates automatisch een 4.0 GPA krijgt dat semester als uitgangspunt hadden. De ene was de thriller Dead Man's Curve en de ander deze comedy Dead Man On Campus met Mark Paul Gosselaar en Tom Everett Scott. Scott speelt een serieuze student medicijnen die door zijn freewheelende roommate in het collegepartylife gesleurd word maar wanneer blijkt dat hun GPA hieronder lijdt en ze dreigen te zakken besluiten ze om via de regel dat bij de dood van een roommate je een 4.0 krijgt hun opleiding te redden.

De film is lekker luchtig van toon en zit vol gekke personages die niet allen even geslaagd zijn maar over het geheel genomen wel okay doen. De leads doen het niet verkeerd. Scott speelt zijn personage naar behoren precies zoals geschreven. De Nederlandse Amerikaan Gosselaar speelt in feite de collegeversie van Zack Morris, het personage dat hij vertolkte in Saved By The Bell. Dit zorgt ervoor dat de film bekend aanvoelt.

Dead Man on Campus is een vlotte comedy die zichzelf niet serieus neemt en daardoor goed te doen is.