Dead Man on Campus (1998)

geregisseerd door Alan Cohn
met Tom Everett Scott, Mark-Paul Gosselaar en Poppy Montgomery

Het eerste jaar aan de universiteit kan hard zijn, zeker als je voor het eerst op eigen benen staat en je zoveel plezier beleeft, dat je je studies helemaal uit het oog verliest. Dit geldt ook voor de ambitieuze beursstudent Josh Miller en zijn kamergenoot Cooper Frederickson, die Josh meesleept van het ene wilde feestje naar het andere. Helaas, wanneer beide studenten na een tijdje in de gaten krijgen dat ze op die manier weinig kans op slagen maken, slaat de paniek toe. Maar dan ontdekken Josh en Cooper dat er een schoolregel bestaat die zegt dat na een zelfmoord de kamergenoten van de zelfmoordenaar een perfecte puntenscore krijgen als compensatie voor het geleden trauma.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
veel minder dan Dead Man´s Curve, met ongeveer hetzelfde verhaal, die ongeveer tegelijk uitkwam

vic
enige verschil is dat dit een komedie is en dead mans curve meer drama was

ThaNick
Leuke film, grappig verhaal maar er komen ook dingen in voor die nergens op slaan!

avatar van BlueJudaskiss
Een aardige film met een paar leuke grappen, wel al erg lang geleden dat ik 'm gezien heb. 2,5*

kArIzMa_TuRk
ThaNick schreef:
er komen ook dingen in voor die nergens op slaan!
klopt

ik vond dat de acteerprestaties van Mark-Paul Gosselaar wel goed was.. onlangs goede acteerprestaties en best wel een leuk verhaal geef ik hem een ..***3***..

zag het op het voorstukje van veronica, volgens mij is het best wel een leuke film, nou ja kijken vanavond dan maar!!!

avatar van RoOsJ_LoVe
nou ja zeg!
gister kwam er maar 1 film of zo op tv om half 9
en nu komen allemaal films die ik wel wil zien
jammer dat ik dan de ene film moet missen maar ja ik ga m'n best doen om de leukste meteen uit te kiezen.
ben benieuwd

film_kaza
Een voorspelbare saaie film. Het verhaal is echt zwak en dom. Ik moest soms een beetje lachen maar ik wou het liefst gewoon niet verder kijken.

2 sterren.

avatar van Rancid
Sjeezis, ik moest af en toe enigzins lachen! Soms leuke tienerkomedie. En het verhaal valt best mee. 3*

avatar van mikey
Flauw verhaal is saai uitgewerkt. Maar met veel hilarische momenten (m.n. de zelfmoordkandidaten stelen de show). Deze studentenhaver is okee. ***1/2

avatar van Shirley1986
ik vind het wel een goede film ik zou hem zelf willen hebben maar kan helaas nergens aan komen
ik geef hem 5 sterren

komt op kanaaltwee, lijkt me een zeer vermakelijke film

avatar van Yvo1983
Was gister op Vt4! Heb hem niet uitgezien, want vond er niets aan!
Weinig geslaagde grappen en ook weinig sex, wat ik toch wel van een high school movie verwacht!

avatar van jumpstylemovie
Sommige stukjes waren wel leuk , maar er waren ook veel overdreven en niet tiener-achtige stukjes ( dit is een tienerfilm toch??) maar toch : een redelijke film.
3***

Net voor het eerst gezien, het verhaal sloeg natuurlijk helemaal nergens op maar werd wel leuk uitgevoerd door de verschillende personages, die allemaal iets mankeerde.

3.5*, heb me vermaakt.

avatar van FrisoBoei
Aardig filmpje dat vooral te kijken is door de mooie figuren die er in voorkomen, vooral die psycho

avatar van Kr!kke
Zeker geen slechte komedie, deze Dead Man On Campus.
Het verhaal slaat op niet veel, maar in een komedie is dat dikwijls juist amusant. De cast is duidelijk van geen al te hoog niveau, maar ook dit feit is zeker niet storend. Een komedie moet in de eerste plaats gewoon grappig zijn, en sommige scènes waren dat wel degelijk in deze film (wat ik al een succes vind, want de meeste komedies zijn echt te triest voor woorden).

avatar van Mescaline
Precies wat ik hier van ongeveer had verwacht, lekker droog en makkelijk kijkvoer.
Het acteer niveau is gemiddeld en het script is erg leuk uitgewerkt, de verschillende depressieve personages zijn hilarisch en houden de film boeiend.
Dead Man on Campus is alles behalve een slechte comedy, het is zeer vermakelijk heeft genoeg leuke situaties en weet de volle speelduur te blijven boeien.