My Girl 2 (1994)

Komedie / Drama

geregisseerd door Howard Zieff
met Anna Chlumsky, Austin O'Brien en Dan Aykroyd

Vada's stiefmoeder is zwanger en Vada gaat meer en meer nadenken over haar biologische moeder, die in het kraambed stierf. Als ze op school een opstel moet schrijven over een bewonderingswaardige persoon die je nooit ontmoet hebt, kiest ze niet voor haar favoriete dichter maar voor haar moeder. Ze gaat naar L.A. op zoek naar haar moeders geschiedenis en verblijft bij haar oom, wiens nieuwe vriendin een zoon heeft die haar helpt met haar onderzoek.

Vind het een vrij aardige film maar toch niet zo goed als de eerste maar dat heb je vaak met die vervolgfilms

avatar van Flipman
Onnodig vervolg.

avatar van matthijs_013
Flipman schreef:
Onnodig vervolg.

Inderdaad, maar toch best leuk. Goede film

avatar van Regan_Robbie24
ik vind hem echt niet zo leuk als deel 1... de oude waar gewoon Chlumsky en Culkin in zitten is veel leuker. het viel me echt tegen, dus maar 1,5*.

Slechet sequel, zoals gewoonlijk... Culkin als klein jongetje wordt hierin toch echt gemist, hoor!

avatar van notorious_kim
één van de weinige films waarvan het tweede deel even sterk is als het eerste!

avatar van niethie
Tuurlijk is dit een behoorlijk onnodig vervolg en haalt hij uiteraard in de verre verte het niveau van het eerste deel niet maar over het algemeen vond ik het nog best aardig. Alleen erg jammer dat Vada net meer hetzelfde aandoenlijke meisje met grote fantasie uit het eerste deel was want dat was toch de grote kracht uit het eerste deel.

2,5 sterren

avatar van danuz
Film had niet de kracht die My Girl had. Wel weer een fijn spelende Chlumsky, met een helaas nogal erg vervelende tegenspeler. Fijn dat Dylan even werd geciteerd, jammer dat moeder op celluloid te zien was, zoiets laat ik liever in m'n fantasie. Blijft toch een duo films die zich op gevaarlijk terrein bevinden, maar me toch een warm gevoel weten te geven, ondanks (of misschien juist door) de pianodeuntjes en traantjes.

avatar van jumpstylemovie
Wat een zwakke film zeg. Ongelovelijk slechte acteurs (Behalve Akroyd) en een verhaal waarmee iedereen op de proppen kan komen. Geen onvoldoende maar 't is gewoon echt geen goede film.

avatar van yeyo
Eén van de meest onnodige vervolgen aller tijden. De film wordt vooral om zeep geholpen door zijn waardeloze karakterisering. De personages zijn namelijk gereduceerd door flauwe typetjes. Zeker het hoofdpersonage Vada is nogal in het belachelijke getrokken, waar ze in de eerste film best aandoenlijk en gesofisticeerd was. Nog erger zijn de nieuwe geïntroduceerde personages, die veel te veel screen time opeisen. Dat alles is echter nog niks vergeleken met de dialogen, die bij momenten gewoonweg bizar en lachwekkend zijn.

- Jamie Lee Curtis: "...maybe all of these are signs, signs that it's time for Vada to take this trip."
- Dan Aykroyd: "Signs. OOOOOOOOOOOH, let me get the loch ness monster on the phone, you two have a lot to talk about."

- Vada: "you're Nick's mother?"
- Nick's moeder: "What, did you think he was raised by a pack of wolves?"

Ondanks al die factoren kan ik deze film toch geen onvoldoende geven. De zoektocht naar informatie over Vada's overleden moeder wordt toch wel mooi voorgesteld. Ook in zijn geheel is de film zo onschuldig en van een oprecht goeie inborst, dat ik er eigenlijk niet puur negatief over kan zijn.

melvddonk
'I will be back in 137 hours'

Vada is helaas niet meer het schattige meisje dat ze in het eerste deel was, maar ze heeft nog steeds dezelfde uitstraling. Het is iets waar ik mijn vinger niet precies op kan leggen, maar het is erg intrigerend. Iets aan haar maakt dat ik méér van haar wil zien. Een bijzonder interessant personage is het ook. De manier waarop ze over de dood praat, het sarcasme en synische wat ze uitstraalt. Geweldig!

Ook in My Girl 2 is Vada het middelpunt van de film. Zij máákt de film. Zonder Vada was er geen film. Het is fijn dat die persoon dan erg goed gecast is en dat is hier absoluut het geval. Ook over Jamie Lee Curtis was ik erg te spreken. Erg leuke bijrol had ze.

Er waren door heel de film heen nog meer geweldige bijrollen. Zo vond ik bijvoorbeeld de politieagent, de fotograaf, de man met de rode auto en de vrouw in de kledingzaak echt hilarisch! Ook de dichter was erg grappig.

Het verhaal is erg mooi en ontroerend, maar ook hier blijft het erg luchtig door de fijne humor. Er hangt een erg fijn sfeertje, wat in deel 1 minder het geval was. Er zat een soort van roadmovie-sfeertje in de film. Ook met de chemie tussen Nick en Vada zat het wel goed. De twee personages leken meer op elkaar dan dat ze in eerste instantie zelf door hadden. Erg leuk.

De zoektocht van Vada naar informatie over haar moeder was erg mooi, ontroerend, maar toch ook weer grappig. Omdat je zelf net zo weinig informatie over haar moeder hebt als Vada werd ik ook erg nieuwsgierig en bleef ik erg geboeid zitten kijken.

Het einde was erg zoet, maar o zo effectief, want ik zat met tranen in mijn ogen te kijken toen Vada begon te zingen. Jaja, deze film doet zeker niet onder voor het eerste deel. Ik vond hem zelfs beter.

avatar van erik1677
Vada blijft een fantastisch sweety.
Het meisje die iedereen wel als buurmeisje wil.
Persoonlijk ben ik meer van de brutere films, maar heb me hier ook wel weer kostelijk mee vermaakt.
Niet zo goed als deel 1 maar absoluut niet slecht.

avatar van DragQueen
Een redelijk overbodig vervolg. Niet geheel slecht, maar toch beduidend minder als het eerste deel. 2 Sterren.

avatar van Phantasm
Ik vond deze net zo leuk als zijn voorganger, al mag het dan overbodig zijn.

avatar van alexspyforever
Als er dan toch een vervolg op moest komen, dan hadden ze toch wat beters kunnen verzinnen. Dit was echt een lelijke draak van een film met een stompzinnig verhaal.