The Sandlot 2 (2005)

Komedie / Familie

geregisseerd door David Mickey Evans
met Max Lloyd-Jones, Samantha Burton en Brett Kelly

Vijf jongens laten schoorvoetend drie meisjes toe tot hun honkbalteam om hun rivalen te kunnen verslaan. Wanneer de model space shuttle van de vader van één van de meisjes over een hek in de tuin van Mr. Mertle belandt, proberen de kinderen de shuttle op allerlei manieren terug te krijgen.

Eerste deel was goed. Ben benieuwd hoe deze gaat worden. Mag wel na 12 jaar en dezelfde regisseur?!

avatar van Chainsaw
Het moment dat ze vervolgen gaan maken van je favoriete jeugdfilm is het moment dat je je best oud gaat voelen. Vond het origineel vroeger altijd geweldig, dit lijkt echter op een simpele herhalingsoefening. Want ondanks dat de regisseur van het origineel terugkeert, het is en blijft diezelfde man die ook verantwoordelijk is voor de derde en vierde Beethoven film.

deel vond ik vroeger echt leuk!
dus ik ben wel een beetje benieuwd naar deze. Er speelt een jongen in mee die er veel over heeft verteld op z'n message board, dus daarom wil ik hem ook wel zien.

damon
ik ben blij te zien dat de "dikkerd" rol weer eens vervuld is (zie poster). Typecasting op zijn tenenkrommends!

leuke fam film. inhoud en diep gang is wel ver te zoeken maar je komt er wel goed door heen vooral als je kid s hebt is de film de moeite waard,

Ik vond deze film wel leuk en grappig..

geweldig he die kids

avatar van matthijs_013
Eigenlijk gewoon even goed en zelfs iets beter dan deel 1. Op dat raketjongentje na was namelijk niemand echt irritant. Het verhaal was precies hetzelfde als deel 1, maar dan veel vermakelijker.

*2,5

avatar van weaselweasel
Ik kan me niet voorstellen dat dit iets toevoegt aan het eerste deel.
Maar ik heb 'm niet gezien, kan dus niet oordelen.

avatar van Die Hard,Willis
Vermakelijke komedie en bij vlagen grappig..
Maar wel goed vermakelijk..en redelijke acteerprestaties.

vind ik toch een stuk minder of zijn voorganger

avatar van Phantasm
Iik vind deze net zo vermakelijk als het orgineel.

avatar van rep_robert
Ik weet niet hoe groot het toeval wil, maar ik heb toevalig deze week the Sandlot gekeken. Ik werd vanmiddag rond een uurtje of 1 wakker, deed mijn televisie aan en opeens kwam deel 2 op RTL4.
Aangezien ik deel 1 prettig vond om naar te kijken kon ik het nu niet laten om deel 2 ook te kijken.

Helaas viel dit een beetje tegen. Het verhaal is bijna een letterlijke kopie van het eerste deel en veel gebeurtenissen vervelen hierdoor eigenlijk. De bal is vervangen door een Spaceshuttle op schaal en je hebt de love-interest die er wat bij is gegooid. Voor de rest is het exact hetzelfde. Daarnaast zijn de kids ook een stuk minder charismatisch, behalve Samantha Burton, wel een leuk meisje om naar te kijken. Verder is het jammer dat het een kopie van het eerste deel 1, want het gedeelte met de hond duurt te lang en je hebt het gewoon allemaal al eerder gezien.

Het nostalgische gevoel zorgt nog voor wat hoogtepuntjes, maar voor de rest is dit gewoon een zwak vervolg dat teveel elementen uit het eerste deel hergebruikt. Waar is de creativiteit?

avatar van rep_robert
Jemig, 2x binnen anderhalf maand op televisie. Ipv dat ze deel 1 een keer uitzenden. Armoede ten top weer bij de commerciële televisie(RTL).

avatar van Sid-the-gekste
Vond het wel een leuke film, maar ben nu wel benieud naar deel 1

avatar van Marvinleeaday
Deel 2 had eigenlijk nooit gemaakt mogen worden, het gaat allemaal precies als in deel 1, maar dan veel slechter uitgewerkt. Jammer.
Deel 3 is weer veel beter.

the sandlot 1 was zo leuk.
maar deze is zeer slecht jammer

avatar van Sisorow
Een heel stuk minder dan het eerste deel helaas...