Kicking & Screaming (2005)

Alternatieve titel: Kicking and Screaming

Komedie / Familie

geregisseerd door Jesse Dylan
met Will Ferrell, Robert Duvall en Steven Anthony Lawrence

Phil Weston was een klein voetballertje, die het zwaar te verduren heeft gehad onder de nukken van zijn competitieve vader Buck Weston. Als Phil jaren later wordt gevraagd om trainer te worden van het elftal van zijn zoon, besluit hij dit met veel tegenzin te doen. Ook vader Buck bemoeit zich met de competitie...

avatar van rep_robert
Bijzonder voorspelbaar en standaard sportfilmpje, waarbij een nieuwe coach voor een stel losertjes komt te staan en uiteindelijk na een goede periode, een slechte periode in de finale en uiteindelijk een come back in de finale kampioen wordt.

Wat deze film gelukkig nog anders maakt is Will Ferrell, wat is deze man toch een lekker prettig gestoorde idioot en zorgt toch voor een aantal dwaze situaties en leuke grappen voor een hoger vermaak gehalte. Moet zeggen dat de rollen van Ditka en Duvall ook erg leuk waren.

Helaas waren de kids zelf een beetje anoniem, ondanks de verscheidene typetjes. Heb me gelukkig dankzij een idiote Ferrell nog aardig weten te vermaken met dit lopende band productje.

avatar van PascaL
Tja niet alles kan even leuk zijn.. Dit was middelmatig.. voor kinderen misschien erg herkenbaar en leuk..

het enige wat voor mij herkenbaar was, was de koffie verslaving...

avatar van the new guy
Leuk begin, daarna te clichematig en helemaal geen grappen meer.

zwakke komedie, leek leuk omdat ik wel een beetje football-fan ben, maar slecht

avatar van Phantasm
Aardige komedie die lekker wegkijkt en voorspelbaar is.