Guess Who (2005)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Kevin Rodney Sullivan
met Ashton Kutcher, Bernie Mac en Zoe Saldana

Simon Green is een succesvolle blanke jongeman met een leuke zwarte vriendin. Het leven lacht hem toe, totdat hij besluit dat het eens tijd wordt haar ouders te ontmoeten. Haar vader is bepaald niet onder de indruk van een blanke schoonzoon en bovendien gaat er voor Simon van alles mis tijdens het bezoek.

avatar van Daan258
Een aardige comedy.

zeker geen geweldige film maar had wel een paar leuke scene's.
ik heb betere films gezien van asthon kutcher.

avatar van jumpstylemovie
Leuke film, maar wel zo cliché en cheesy als maar kan. Hij was niet altijd grappig maar over het algemeen is het een prima filmpje voor tussendoor. Deze film is gewoon precies wat je ervan kan verwachten.

avatar van daxclusive
Opzich wel geinig, geen fan van Kutcher ondanks zijn soms wel leuke films.
Ik geef een 2.5 , vond de film een beetje lijken op My boss daughter.

Het armoedige script en de slappe regie van dit milde, huiselijke kluchtspel, leveren slechts voorspelbare scènes op, met zoveel mogelijk overdreven humoristische en "pijnlijke" momenten, die de gunst van de kijker vragen. De humor over beide rassen blijft angstvallig niet uitdagend, laat staan prikkelend. Variatie op 'Guess Who's Coming to Dinner' uit 1967, echter hier wordt de raciale thematiek nauwelijks uitgewerkt. De beide hoofdrolspelers doen op een levendige en gevat komische wijze hun best.

avatar van cloffie
Ik sluit me volledig bij jumpstylemovie aan. Cliché en cheesy en een leuke film voor tussendoor: Voldoende dus.

avatar van missl
Ik vond deze film grappiger dan ik verwacht had op voorhand, daardoor is het een prima / leuk filmpje voor tussendoor.

avatar van Daniël44
Romantische komedies zij nou niet bepaald mijn genre, maar ik heb toch genoten van deze film. Vooral de relatie tussen Bernie Mac en Ashton Kutcher was erg grappig. Daarom 3 sterren.

avatar van Sergio Leone
Niet veel soeps.

Een paar gevatte momentjes redden dik anderhalf uur van deze troep niet. Hoofdrolspelers Ashton Kutcher en Bernie Mac doen hun best, maar zijn ook geen goden van de comedy. Zeker Kutcher is zelden grappig. Mac kent nog wel een handjevol scènes.

Zoals genregenoten heeft ook dit niemendalletje z'n moment dat het allemaal slecht gaat voor de hoofdrolspeler(s). Wat een drama, zo'n intermezzo. Bij deze film echt niet om aan te gluren.

Leuk filmpje

Kutcher en Mac vormen een prima duo en leveren veel leuke, en soms hilarische, momenten op. Het verhaal is verder niet heel bijzonder. Uiteindelijk ligt de focus op de wisselwerking tussen beschermende vader en stuntelende schoonzoon. Ondanks dat het initieel over racisme gaat, komt dit element niet diepgaand aan de orde. De film blijft binnen de lijntjes en dat lever een luchtige film op.

Vond het wel jammer dat er voornamelijk vanuit één kant gepusht moest worden voor een happy ending.

avatar van Kahlo
Paar leuke momenten, maar voor de rest verveelde de film nogal.

avatar van IH88
“I don't want to hear about you sleeping with my daughter. You're sleeping with me now.”

Prima romcom. Man die bij zijn schoonfamilie op bezoek gaat is een genre op zich, en Guess Who is een geslaagd nieuw hoofdstuk. Het is een blanke man en zijn schoonfamilie is zwart, maar behalve wat voorspelbare grappen wordt daar weinig mee gedaan. De focus ligt duidelijk op de wantrouwige Bernie Mac en de zenuwachtige Kutcher, en hun samenspel zorgt voor de sterkste scènes.

Kutcher is soms verschrikkelijk, maar zet hem tegenover sterke acteurs of actrices (Mac, Saldana, Scott) en hij gaat zelf ook wat beter acteren. Saldana en Scott hebben een wat ondergeschikte rol, maar het is daarom des te knapper dat ze soms de mannen overvleugelen. Guess Who is geen meesterwerk, maar door het energieke en aanstekelijke acteerwerk is het een vermakelijke film geworden.