The Lives of a Bengal Lancer (1935)

Actie / Oorlog

geregisseerd door Henry Hathaway
met Gary Cooper, Franchot Tone en Richard Cromwell

De kolonel van het Britse regiment in India is verbaasd te horen dat zijn troepen worden aangevuld met zijn eigen zoon, die net van de academie komt. Een lansier neemt de jongeman onder zijn hoede en merkt al snel dat het geen brave jongen is.

avatar van Pieter Montana
Naar het schijnt ook één van Adolf Hitler's favoriete films.

avatar van chevy93
According to Herbert Dohring, manager of Hitler's Berchtesgaden alpine retreat, Hitler's favorite movie was The Lives of a Bengal Lancer that starred Gary Cooper and Franchot Tone.

Read more at Suite101: Adolf Hitler Goes to the Movies
Adolf Hitler Goes to the Movies - suite101.com

avatar van Brix
Merkwaardig dat in dat overzichtje de Tarzan films ontbreken.Het is namelijk bekend dat Hitler daar een collectie van had.
De films met zijn (voormalig) landgenoot Johnny Weissmuller welteverstaan.
De film Tarzan' s Revenge, met Glenn Morris in de hoofdrol, zal er zeker niet bij hebben gezeten.
Aan Morris had der Führer zich namelijk enorm geërgerd, toen die, tijdens de Olympische spelen van 1938 in Berlijn, de gouden medaille op de tienkamp behaalde, en bovendien nog een stormachtige affaire met Hitler's favoriete filmmaakster Leni Riefenstahl had

Die Tarzan films uit zijn privé collectie zijn later door de russen meegenomen, en werden nog jarenlang in Rusland vertoond, zonder ondertiteling, maar met een 'explicateur'.
Iemand die in 't Russisch uitleg gaf tijdens de voorstellingen.

Of Hitler ooit 'Tarzan Triumphs' (1943) te zien heeft gekregen betwijfel ik.
Daarin nam Weissmuller / Tarzan het namelijk op tegen de Nazi's en persifleerde chimpansee Cheetah Hitler op 't eind van de film.