• 8.609.255 stemmen

The Lives of a Bengal Lancer (1935)

Actie / Oorlog | 109 minuten

Genre: Actie / Oorlog

Geregisseerd door: Henry Hathaway

Met onder meer: Gary Cooper, Franchot Tone en Richard Cromwell

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Lives of a Bengal Lancer

"Set in the spectacle of mystic India with its glittering mosques, oirental palaces, weird music, bronzed nautch dancers"

De kolonel van het Britse regiment in India is verbaasd te horen dat zijn troepen worden aangevuld met zijn eigen zoon, die net van de academie komt. Een lansier neemt de jongeman onder zijn hoede en merkt al snel dat het geen brave jongen is.

imageimage

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 2081 stemmen

Naar het schijnt ook één van Adolf Hitler's favoriete films.

avatar van chevy93

chevy93

According to Herbert Dohring, manager of Hitler's Berchtesgaden alpine retreat, Hitler's favorite movie was The Lives of a Bengal Lancer that starred Gary Cooper and Franchot Tone.

Read more at Suite101: Adolf Hitler Goes to the Movies Adolf Hitler Goes to the Movies - suite101.com

avatar van Brix

Brix

Merkwaardig dat in dat overzichtje de Tarzan films ontbreken.Het is namelijk bekend dat Hitler daar een collectie van had.

De films met zijn (voormalig) landgenoot Johnny Weissmuller welteverstaan.

De film Tarzan' s Revenge, met Glenn Morris in de hoofdrol, zal er zeker niet bij hebben gezeten.

Aan Morris had der Führer zich namelijk enorm geërgerd, toen die, tijdens de Olympische spelen van 1938 in Berlijn, de gouden medaille op de tienkamp behaalde, en bovendien nog een stormachtige affaire met Hitler's favoriete filmmaakster Leni Riefenstahl had

Die Tarzan films uit zijn privé collectie zijn later door de russen meegenomen, en werden nog jarenlang in Rusland vertoond, zonder ondertiteling, maar met een 'explicateur'.

Iemand die in 't Russisch uitleg gaf tijdens de voorstellingen.

Of Hitler ooit 'Tarzan Triumphs' (1943) te zien heeft gekregen betwijfel ik.

Daarin nam Weissmuller / Tarzan het namelijk op tegen de Nazi's en persifleerde chimpansee Cheetah Hitler op 't eind van de film.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2053 berichten

Ik heb zojuist deze 85 jaar oude film uit eigen collectie voor de eerste keer gezien. De actie laat te wensen over en dat is jammer voor zo'n film. Maar ik heb mij best geamuseerd met deze film uit de oude doos. Met hakken over de sloot een magere -3.0