• 8.258.457 stemmen

Geregisseerd door: George Stevens

Met onder meer: Katharine Hepburn, Fred MacMurray en Fred Stone

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Alice Adams

"Twenty-two and wonderful ... as Booth Tarkington's loveliest heroine!"

Alice wil naar het feestje van de rijke familie, maar zal een oude jurk aan moeten trekken, bloemen uit het park moeten plukken en haar broer vragen haar te begeleiden. Op het feest ontmoet ze echter een rijke man, die wellicht verloofd is met de gastvrouw, maar meer oog voor haar heeft.

image

Frank Dowling

Mrs. Palmer

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Zoals de synopsis al deed vermoeden een gedateerd tutten-drama, dat vanwege Hepburn niet mag worden vergeten, hoewel. Bijna al haar andere films uit de Jaren 30 lijken me meer memorabel. Het is vooral vanwege een scène op ongeveer een uur waarbij McMurray komt eten bij de familie van Hepburn dat de film moet worden onthouden: een juweeltje. Eerst is Shoemaker als moeder erg op dreef, maar eenmaal aan tafel zijn zowel Stone als vader en met name MacDaniel (later bekend als eerste zwarte Oscar winnares) als ingevlogen hulp in de huishouding erg goed op dreef. Na een kwartier zakt het niveau gelijk weer in de gezapigheid van ervoor. Stevens is een van de regisseurs wiens films toch nog vaak boven komen drijven, maar ik vind ze bijna zonder uitzondering allemaal weinig memorabel - of op zijn best gedateerd.