Libeled Lady (1936)

geregisseerd door Jack Conway
met William Powell, Jean Harlow en Myrna Loy

De hoofdredacteur van een krant, Spencer Tracy, die veel door de vingers ziet, gebruikt zijn verloofde (Jean Harlow) en ex-medewerker (William Powell) als lokaas om privé-informatie, dat boulevardnieuws is, over de heethoofdige erfgename (Myrna Loy) te pakken te krijgen. Maar alles loopt mis.

Sai
Verrassend leuke screwballkomedie. De humor is enigszins spaarzaam maar wel erg leuk en de toffe cast houdt de aandacht continu vast. Natuurlijk kan Harlow nog steeds geen deuk in een pakje boter acteren, is het plot voorspelbaar als een speech van Bush en de laatste tien minuten verzuipen enigszins in gezapige monologen, maar ach. Dit is grappig, snel, (op Harlow na) prima geacteerd en gewoon erg tof. Prima Pinkstertussendoortje. 7.

avatar van Toon1
Ik was aardig verrast door deze toch wel heel leuke komedie. Vooral Powell speelt weer heel goed.

avatar van matthijs_013
Lekker filmpje met topcast. Kwaliteit is ook erg goed voor die tijd! William Powell was vooral in het begin erg grappig!

*3,5

avatar van J.S.
Misschien wel de beste screwball comedy uit de jaren 30. Snel tempo, leuk verhaal en met een topcast, vooral Harlow is erg goed, een rol die veel geïmiteerd is maar zelden geëvenaard,. Powell en Tracy schitteren trouwens ook 4*.

avatar van Biosguru
Niet echt geweldig. Kan er zo even niet opkomen maar zeker betere comedies uit die tijd gezien. Dit deed me wel erg aan een John Lanting Klucht denken...

Verrukkelijke komedie met topacteurs die allemaal in topvorm zijn. Het plezier spat eraf. Zelfs Jean Harlow overtreft zichzelf. Powell en Loy laten hun onweerstaanbare en inmiddels beproefde chemie uit de Thin Man-films op je los en ook Tracy laat zien het nodige komische talent te bezitten, dat hem later zo van pas zou komen in zijn films met Katherine Hepburn. Topvermaak.

Inderdaad een hele leuke screwball-comedy.
Spencer Tracy is helaas geen Cary Grant, maar William Powell steelt gelukkig zoals gebruikelijk de show.

avatar van mrklm
Een briljante cast gaat aan de haal met een aangenaam idioot script en het resultaat is een genot van start tot finish. Spencer Tracy speelt Warren Haggerty, een journalist die wanhopig probeert te voorkomen dat de rijke en beroemde Connie Allenbury [Myrna Loy] een rechtszaak aanspant die zijn krant de nek om zou kunnen draaien. Warren komt op het dwaze idee om zijn ongeduldige verloofde Gladys Benton [Jean Harlow] te laten doen alsof ze getrouwd is met de even charmante als aalgladde Bill Chandler [William Powell], in de hoop dat hij er zo voor kan zorgen dat het (onjuiste) verhaal waarvoor zijn krant is aangeklaagd alsnog waarheid wordt... of zoiets. Ach, het verhaal doet er niet zoveel toen, want het is uiteindelijk gewoon een fantastisch excuus voor hilarische one-liners ("She may be his wife, but she's my fiancee!") en vele komische wendingen. De vonken spatten vooral van het scherm wanneer Jean Harlow en William Powell - die een paar jaar eerder hun huwelijk beëindigden - zich moeten voordoen als gehuwden. Tracy en Loy houden zich knap staande in rollen die minder flamboyant zijn. E. E. Clive is geweldig als de visinstructeur en Walter Connolly bijzonder vermakelijk als Connies vader, een fervent visser op wie Bill wanhopig indruk probeert te maken, ook al heeft hij nog nooit een hengel aangeraakt! Inderdaad, het scenario voorziet ook in een keur aan hilarische bijrollen en dat maakt dit tot een heerlijke screwball comedy die je zeker niet aan je voorbij moet laten gaan.