Libeled Lady (1936)

geregisseerd door Jack Conway
met William Powell, Jean Harlow en Myrna Loy

De hoofdredacteur van een krant, Spencer Tracy, die veel door de vingers ziet, gebruikt zijn verloofde (Jean Harlow) en ex-medewerker (William Powell) als lokaas om privé-informatie, dat boulevardnieuws is, over de heethoofdige erfgename (Myrna Loy) te pakken te krijgen. Maar alles loopt mis.

Sai
Verrassend leuke screwballkomedie. De humor is enigszins spaarzaam maar wel erg leuk en de toffe cast houdt de aandacht continu vast. Natuurlijk kan Harlow nog steeds geen deuk in een pakje boter acteren, is het plot voorspelbaar als een speech van Bush en de laatste tien minuten verzuipen enigszins in gezapige monologen, maar ach. Dit is grappig, snel, (op Harlow na) prima geacteerd en gewoon erg tof. Prima Pinkstertussendoortje. 7.

avatar van Toon1
Ik was aardig verrast door deze toch wel heel leuke komedie. Vooral Powell speelt weer heel goed.

avatar van matthijs_013
Lekker filmpje met topcast. Kwaliteit is ook erg goed voor die tijd! William Powell was vooral in het begin erg grappig!

*3,5

avatar van J.S.
Misschien wel de beste screwball comedy uit de jaren 30. Snel tempo, leuk verhaal en met een topcast, vooral Harlow is erg goed, een rol die veel geïmiteerd is maar zelden geëvenaard,. Powell en Tracy schitteren trouwens ook 4*.

avatar van Biosguru
Niet echt geweldig. Kan er zo even niet opkomen maar zeker betere comedies uit die tijd gezien. Dit deed me wel erg aan een John Lanting Klucht denken...

Verrukkelijke komedie met topacteurs die allemaal in topvorm zijn. Het plezier spat eraf. Zelfs Jean Harlow overtreft zichzelf. Powell en Loy laten hun onweerstaanbare en inmiddels beproefde chemie uit de Thin Man-films op je los en ook Tracy laat zien het nodige komische talent te bezitten, dat hem later zo van pas zou komen in zijn films met Katherine Hepburn. Topvermaak.

Inderdaad een hele leuke screwball-comedy.
Spencer Tracy is helaas geen Cary Grant, maar William Powell steelt gelukkig zoals gebruikelijk de show.