Buckskin (1968)

Alternatieve titel: The Frontiersman

Western

geregisseerd door Michael D. Moore
met Barry Sullivan, Joan Caulfield en Wendell Corey

Het is 1881. De meedogenloze grootgrondbezitter Rep Marlowe heeft het grootste deel van het gebied rondom het stadje Gloryhole, Montana, opgekocht. Hij verjaagt de plaatselijke kolonisten door het bouwen van een dam waardoor ze van hun watervoorziening afgesneden worden. Marshal Chaddock verzet zich echter tegen Marlowe. Chaddock, een weduwnaar en vader van een halfbloed zoon van tien jaar, is scout voor het leger geweest. Met de belofte om de dam weer open te breken slaagt hij er in een aantal kolonisten -met name de familie Cody- te overtuigen om hun verhuizing naar Oregon uit te stellen.

avatar van Dogie_Hogan
Deze Western is naast op VHS ook op laserdisc uitgebracht.

Relatief onbekende, maar lekker wegkijkende western met goede karakter acteurs en veel oud gedienden zoals Lon Chaney, John Russell en Leo Gordon. DVD alleen leverbaar via Amazon.es maar wel in het engels afspeelbaar.