La Cuisine au Beurre (1963)

Alternatieve titel: My Wife's Husband

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Gilles Grangier
met Fernandel, Bourvil en Claire Maurier

Wanneer Fernand Jouvin, krijgsgevangene tijdens de Tweede Wereldoorlog, jaren na de oorlog terugkeert naar zijn vrouw Christiane en zijn restaurant in de Provence, is niets er meer als voorheen. Christiane, die dacht dat hij dood was, is hertrouwd met André Colombey, een chef-kok die het restaurant een Normandische toets heeft gegeven.

Luchtige en bijwijlen (in de eerste helft) spetterende Franse komedie.
Fernandel en Bourvil op hun best. Dit zou hun enige film tesamen zijn geweest.
De scène waarin ze hun geheimpjes in elkaars oor fluisteren is onvergetelijk.

avatar van J.V.L.
Prachtige film, pure nostalgie

avatar van Tiany
Aangenaam filmpje, maar heb al betere films gezien van Bourvil en Fernandel.