The Horror of Party Beach (1964)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Del Tenney
met John Scott, Alice Lyon en Marilyn Clarke

Door de radioactieve afval in de zee ontstaan er gemuteerde monsters. De beesten vallen onder andere jongeren en toeristen aan en de lokale politie doet er alles aan om de bloeddorstige wezens te stoppen.

avatar van otherfool
Feitelijk een verlaat jaren '50 vehikel. Terwijl het slappe Party Beach bandje maar weer eens een nummertje uit de mouw schudt, komen de monsters (schub-achtige wezens) tot leven om de boel eens goed op stelten te zetten. Klinkt leuk, is het niet.

De monsters zien er gewoon *echt* niet uit en ook de cast is, ehm, niet altijd van hetzelfde niveau. Grappig verder dat de monsters tientallen (!) slachtoffers eisen, maar geen grootscheepse leger-actie te bekennen; de lokale Hank, één politie-agent en de plaatselijke professor moeten het allemaal maar zien op te lossen.

Erg slecht. 1*.

avatar van wendyvortex
Radioactieve kruisingen tussen "The Creature of the Black Lagoon" en Koekiemonster (die ogen!!) komen de pret verstoren voor de lokale jeugd.
Onzinnig, maar vermakelijk drive-in-filmpje haalt niet de compleet van de pot gerukte status van genreklassiekers als "The Invasion of the Saucermen", "Teror from the Year 5000", "Robot Monster" of "The Creeping Terror" maar bevat zeker voor 1964 nogal wat bloed en zelfs wat regelrechte gore.
Cameraman weet zelfs het beeld scherp te houden, al kan ie op het gebied van belichting nog wel wat bijleren.
P.S. Musical??? My ass!!!