The Crocodile Hunter: Collision Course (2002)

Australië / Verenigde Staten
Avontuur / Komedie

geregisseerd door John Stainton
met Steve Irwin, Terri Irwin en Magda Szubanski

De Australische avonturier Steve Irwin (beter bekend als The Crocodile Hunter) heeft een aanval van een dodelijke krokodil overleefd, in een poging hem te redden van stropers. Steve weet echter niet dat de krokodil een top-secret Amerikaanse satelliet-baken heeft ingeslikt, en dat de stropers eigenlijk Amerikaanse speciaal agenten zijn.

De humor was beetje kinderachtig en het duurde allemaal veel te lang voordat hij eindelijk die krokodil vangt, we werden daarvoor de hele tijd verteld over de dieren zoals in zijn shows, maar dat hoef ik hier niet te zien. Dus beetje jammer. Crikey!

GerwinF
Crikey!

Tis voorzover ik het zie een verlengde aflevering van zijn show, met een ongelooflijk * verhaaltje ertussendoor verweven. Was dat eruit gelaten, had je de standaard Steve 'ik ben altijd hyper en zou zo bij tellsell aan de slag kunnen' Irwin natuurdocumentaire. 1,5*, merendeels voor het camerawerk en de settings. Ook het enthousiasme van Steve kan natuurlijk niet weggelaten worden .

Did ya see that?

Mza
Precies wat ik ervan verwachtte, slecht verhaal en slecht acteerwerk, maar dit alles wordt goedgemaakt doordat Steve Erwin zijn ding doet en zichzelf niet al te serieus neemt. Nou moet ik wel zeggen dat het leuk voor een keertje was maar dat ik hoop dat ie niet nog een film gaat maken. Hij is toch het leukste in de serie of in een cameo.

Ik vind de gemiddelde serie leuker om naar te kijken dan naar deze film. Muziek slecht, verhaal slecht alleen steve is nog redelijk in vorm. In feite niet meer dan een veredelde actie/documentaire. 2* vanwege steve.

avatar van SSeagal
Voor 1 keer te zien was de film wel grappig, maar meer ook zeker niet. Het was de gebruikelijke documentaire maar dan verlengd en met een flauw verhaaltje. Hier en daar wel wat leuke grappen, dus nog net **1/2

avatar van moviefreak#1
Wordt zo iemand nou niet moe van zichzelf ?

Leuke film, maar een beetje "overdone" 3 sterren

avatar van Rujar
Film gaat nergens over, maar die kerel onvermoeibaar.... super!!!

avatar van tukkerstein
Mza schreef:

Nu inmiddels niet meer.

Binnenkort op de televisie, ik ben erg benieuwd. Zal wel niets bijzonders zijn, maar ik vond zijn programma's altijd wel oke.

rip steve

5* voor hem zelf en wat die deed

BlueSword
zag stukjes maar ik moest wel lachen hoe dom het was. maar ja heb ook maar 1 stuk gezien he.

De dood van Steve Irwin heb ik net als velen als een groot verlies beschouwd. Ik was echter niet op hoogte dat Steve Irwin samen met zijn Terri een film hebben gemaakt. Steve en Terri zijn samen altijd zo positief over de natuur. Ook ditmaal is zijn positiviteit duidelijk aanwezig. Hoewel er natuurlijk het verhaal aan de magere kant is, wordt dit gecompenseerd door de vrolijke Steve. Om sommige scenes moest ik lachen.

3,5 ster

erg leuke film.omdat hij speelde hoe wij hem kennen.
een soort lange versie van zijn serie.met een klein verhaal erin.geef hem 4*

leuke film, echt waard om te kijken, het is gewoon een spectaculaire documantaire met een wel ok verhaal erom heen. En steve irwin doet gewoon zijn ding, mate.

RIP steve

avatar van eenbengeltje
echt een maffe film, slecht acteer werk, maar dol komisch,
ik heb er van genoten, jammer dat een man met zoveel liefde inzet , levenlust, en die met zoveel onvermoeide inzet keer op keer je weer weet te raken, en een boodschap weet over te brengen,er niet meer is zonde zonde.........

avatar van clutch
wat was die vent hyperactief! wel grappige film, ik moest toch steeds weer lachen als dat boerenvrouwke weer in beeld kwam met dat lollige soort van countrymuziekske op de achtergrond

avatar van Gizzmann
Vreselijke film dit. Ik dacht even dat hij begon als gewoon vermakelijke pulp, maar hij werd steeds irritanter. Er zitten eigelijk drie soorten genres verpakt in deze film: serieuze (en overdreven) actie/sci-fi, tv-natuurdocu (precies zoals een normale Corcodile Hunter aflevering) en slappe kinderachtige komedie. Het is alle drie zo overdreven dat ik er in het begin nog wel om moest lachen.
De film opent zoals ik al zei met een beetje een serieuze sf-film, lekker cliche gebracht. Vervolgens komt er een stukje crocodile hunting met Steve dat er totaal niet mee matched en ook dit werkte op de lachspieren. Als daarna het gemene typteje word geintroduceerd word het mogelijk nog slechter (met inderdaad een soort slecht geremixed countryliedje op de achtergrond).

Zodra deze drie stellen meer in elkaar worden verweven word het helaas steeds irritanter en vervolgens gewoon saai. Ook Steve word gewoon erg vervelend! 1 kleine ster. Steve wist me eerst nog te vermaken, helaas liet hij daarna, net als de overige crew de kijker flink in de steek.

avatar van clutch
Voelt wel goedkoop aan natuurlijk, het is gewoon een natuurdocumentaire van Steve waar een kinderachtig verhaaltje doorheen is gegooid. Maar Steve Irwin = God. hij zorgt ervoor dat deze film niet volledig de stront inzakt.

avatar van dammit
aparte film vond steve en dat boerenvouwtje met dat geweer leuk niet echt een goeie film maar wel aprt zoals ik al zei
steve maakt deze film nog een klein beetje leuker anders zou het helemaal niks worden met deze film.

2.5 voor deze film

avatar van Woutrr
Heb hem gekeken omdat het "informatieve" gedeelte wel intressant was, voor de rest een paar mooie landschappen.

Het "verhaal" wist me natuurlijk niet te boeien.

avatar van Kr!kke
Vreemde film, ik had de helft van de tijd het gevoel dat ik naar een documentaire aan het kijken was, maar al goed dat die informatieve stukken ertussen zaten... want de film op zich kon me niet echt boeien. De info-stukken daarentegen vond ik veel boeiender.

avatar van dammit
toch maar even gekeken in de vakantie maar het is dat ik steve altijd wel leuk vind om naar te kijken maar op een gegevene moment had ik gevoel dat deze film egt nergens meer over ging eers over dat ruimteding maar op het einde ging het ook daarover maar ook over allerlei anderedingen dusja ik weet niet ik vind hem leuk maar ook weer niet :S

2,5* nog steeds

avatar van movie acteurs
Het is best leuk om Irwin in een echte film te zien. Hij speelt weer eens met krokodillen en doet het hier niet slecht. Maar een keer zien is wel genoeg. 2,5.

avatar van SnakeDoc
Laten we ff eerlijk zijn ... dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Daarbij is die Steve met zijn vrouw ook ontzettend irritant.

Zeer vervelende personages om een kwartier naar te kijken, laat staan 90 minuten!

avatar van Spetie
De Australische avonturier Steve Irwin, die helaas een tijd geleden tijdens een van zijn avonturen overleden is door de steek van een rog, stond altijd bekend om zijn enthousiaste natuurdocumentaires, die ik altijd wel kon waarderen. Wat de meeste mensen waarschijnlijk niet weten is dat hij ook een keer een film om zijn documentaire heen heeft gemaakt. Dat is dus deze film.

Eigenlijk stelt het verhaal helemaal niets voor, maar Steve weet er door zijn altijd aanhoudende enthousiasme nog wel enigszins iets van te maken, hoewel het qua filmbeelden niet echt veel waarde heeft.

Als je bekend bent met de documentaires en die interessant of leuk vindt, dan zul je de film misschien nog wel kunnen waarderen. Voor anderen is er vrij weinig aan.

avatar van Gang_Star
Film die voornamelijk lijkt op de afleveringen van de serie. Constant had ik het idee dat er gewoon beeldmateriaal van de serie werd gebruikt waaraan andere mensen nog een verhaal aan toe voegden. Helaas is het een vooral saaie bedoeling geworden waarbij er nauwelijks te lachen viel.