BASEketball (1998)

geregisseerd door David Zucker
met Matt Stone, Trey Parker en Dian Bachar

Twee losers uit Milwaukee, Coop en Remer, vinden een nieuwe sport uit. Wanneer de sport een groot succes wordt starten ze, met de hulp van een miljardair, een professionele competitie op. Het team van Coop en Remer, The Milwaukee Beers, is het enige team dat een belangrijke wijziging in de regels in de weg staat.

avatar van FelixTheCat
Leuke komedie. Erg origineel.

avatar van Rosicky
Geen geslaagde komedie. Stone en Parker zijn dankzij de Southpark-serie toch wel persoonlijke helden, maar als acteurs maken ze minder indruk. Heel veel flauwe en voorspelbare humor, en slechts af en toe een leuk moment. Zonde.

avatar van nightbreed
Vreselijke humor.

avatar van Sportingerke
Zeer flauwe film die me ondanks de 3 sterren in de krant (Het Nieuwsblad voor de geïnteresseerden) zwaar ontgoocheld heeft.

Op een minimaal aantal grappige momenten na, vooral zeer voorspelbare humor en "afleidingsmanoeuvres" die al helemaal niet grappig waren.
De reden dat Baseketball nog niet is uitgevonden is dat het helemaal niet leuk is om te volgen. Wat een saaie sport is me dat.

Ik ben trouwens geen Southpark-kijker, dus ik kon neutraal kijken naar acteurs die voor sommigen hier blijkbaar grote idolen zijn; anderzijds heb ik mss daardoor enkele grappen gemist.

Wat mij betreft zeker geen aanrader, die score van 2.88 moet echt naar omlaag.

avatar van lucdecoster
@sportingerke eer flauwe film die me ondanks de 3 sterren in de krant (Het Nieuwsblad voor de geïnteresseerden) zwaar ontgoocheld heeft.

In het tevebladje had de film maar 1 ster gekregen. De slechtste film die ik tot nu toe gezien heb. Irritant tot en met.

avatar van Pantoffel
Niet echt fantastisch,
ik wou hem gewoon eens zien omdat het van de makers van South Park komt.

avatar van yeyo
lucdecoster schreef:
ondanks de 3 sterren in de krant (Het Nieuwsblad voor de geïnteresseerden)

Misschien ook niet de beste referentie

avatar van aspro
yeyo schreef:

Misschien ook niet de beste referentie

moet je nooit op afgaan wat die mannen over films schrijven zijn meestal journalisten die helemaal niks om films geven.
die gaan zo van tijd tot tijd wel naar de bios maar met tegenzin.

avatar van Black Math
Hier was ik al een tijdje nieuwsgierig naar. Het enige dat ik nu kan zeggen is: dat hebben we dan ook maar weer achter de rug.

Een parodie kan geen parodie zijn zonder dat alle clichés op een rijtje gezet worden, maar dat maakt het nog niet grappig. Wat dat betreft is deze film net zo flauw als Scary Movie. Slechts zeer sporadisch kunnen lachen.

1* voor het Cartman stemmetje en de tongzoen tussen Stone en Parker.

avatar van Tha-Joker
Whahahaa, wat een slechte film. Maar er zaten soms zulke grappige momenten tussen dat ik deze wel met een 5/10 wil beoordelen.

avatar van JustMike
het is wel een grappige film...

Maar ik had er wel meer van verwacht.

avatar van Sjoerdow
Begint alleraardigst, maar word na een tijdje langdradig en flauw.

Bovendien komen een aantal grappen te vaak voorbij.

Een krappe 3 sterren

avatar van rep_robert
Behoorlijk onnozele film.

Maar ik houd ervan, vooral in het begin wordt er een grappensalvo op je afgegooid waarbij je niets anders kan doen dan lachen. Er zitten heel veel geslaagde grappen bij, verder is de sport Baseketball zo onnozel dat het leuk wordt!

Gaandeweg vervalt Zucker in de flauwe grapjes van hoofdje stoten en bal tegen het gezicht aan gooien dat je toch niet helemaal met een tevreden gevoel terug kijkt op de film. Er had wel iets meer ingezeten.

Sowieso wel 3* voor de Tapijtgrap!

avatar van hendriks
4. ik heb echt dubbel gelegen en al vaker gezien blijf dubbel liggen wat een dom gedoe en lol in die film

Qua humor zeker één van de beste komedies ooit gemaakt! Al meer dan 50x gezien en hij blijft leuk.

avatar van de_keyser
Echt my type of humor,

Een van de betere komedie's in de lijn van freddy got fingered en harold en kumar

avatar van Humortje!
Dude, you're a Little Bitch!

Tegenvallende film waarin twee nietsnutten een nieuwe sport verzinnen. Doordat er flink wat grappen per minuut worden geserveerd, valt er hier en daar zeker wel wat te lachen. Maar over het algemeen is het te overdreven en flauw, en dat geld ook voor de verzonnen sport. Ook had het best wat korter gekund, want de sport-scenes worden snel repetitief en het acteerwerk is vrij belabberd.

avatar van Lootsmabaas
HELEMAAL stukgelegen om deze film echt een grappige komedie

avatar van El Merano
jeugdsentiment ten top
heb me vroeger kapot gelachen met deze film!

avatar van the new guy
Soms heel leuk, soms heeeel slecht. Dus aardig voor tussendoor...

Dick2008
Behoorlijk flauwe film waarin ook nog wat oude rotten meespelen, Ernest Borgnine, Robert Vaughn, Robert Stack. Aanvankelijk nog met zeer goede grappen erin, waardoor aardig kijkvoer. Maar het wordt halverwege vervelend en gaat steeds meer achteruit om nooit meer zo leuk te worden als de 1e helft. 4.0 / 2.0.

avatar van IH88
“We win, and they get the chicks. That sucks, dude.”

Een belachelijke en barslechte film, die toch nog een aantal grappige momenten kent. De film wil de kijker doen geloven dat BASEketball een leuke sport is, maar ik vond het vooral saai en vervelend. Alleen de “afleidingsmanoeuvres” waren soms best leuk.

Ik denk dat de feministen (sowieso alle mensen die het vrouwelijk geslacht een warm hart toedragen) ook een "field day" hebben met deze film. Vrouwen mogen alleen schaars gekleed dansen en als lustobject opdraven. Parker en Stone zijn de bedenkers van South Park en ik denk dat het beter is als ze zich alleen daarmee bezig zouden houden.

avatar van PEN15
Heb 'm eigenlijk jarenlang overgeslagen omwille van het bovenliggende high school sportsmoviegenre en tjonge ik had gelijk. Niet alle bekende clichés doen de ronde, maar het voelt wel ouder dan ooit. Als je hoopt op dé vaste David Zucker humor dan valt het gewoon wat tegen, al heb ik zeker gelachen. Het is geen type KFM, Airplane!, Top Secret!, Naked Guns en Scary Movies humorfilm van Zucker.

Die cameo van Dale Earnhardt was leuk, zonder te weten wie dat eigenlijk was. De allerbeste grap vond ik het moment dat Remer met de roltrap naar beneden ging. Geinig en totaal onverwacht. Ik had graag gezien dat de film boordevol met dat soort humor zat. Spijtig genoeg, puur door 't tekort aan geslaagde grappen haalt dit nèt geen drie sterren.

Jenna Reed (die wel onterecht is genomineerd voor een Razzie Award)

Oh, kijk eens aan. Dat verbaast me nauwelijks. Ik vond haar opvallend houterig en robot-achtig overkomen. Dat zullen de feministen uit het verhaal van de bovenbuurman natuurlijk ook niet waarderen.

avatar van Gang_Star
Een sport komedie met een hoog grappen gehalte. De grappen zijn zoals niet geheel onverwachts vaak flauw, erg flauw, en zijn geregeld eigenlijk niet echt leuk. Het hele sport gebeuren vond ik maar niks, dat honkbal idee waarbij je vrije worpen uit het basketbal neemt. Eerlijk is eerlijk, ik vind het een bijzonder idee, maar de uitwerking zo ontzettend saai. Uiteindelijk duurde de film me ook gewoon te lang.