BASEketball (1998)

geregisseerd door David Zucker
met Matt Stone, Trey Parker en Dian Bachar

Twee losers uit Milwaukee, Coop en Remer, vinden een nieuwe sport uit. Wanneer de sport een groot succes wordt starten ze, met de hulp van een miljardair, een professionele competitie op. Het team van Coop en Remer, The Milwaukee Beers, is het enige team dat een belangrijke wijziging in de regels in de weg staat.

3* voor de film, 0,5 erbij voor Matt en Trey..

kArIzMa_TuRk
leuke film.. heb me vermaakt moet ik eerlijk zeggen. ik geef een 3*

avatar van Captain Pervert
Aardige film, met als hoogtepunt de ziekenhuisscène en de Cartman-impressie. Ook leuk: de cameo van wijlen Dale Earnhardt, het nummer van Scatman en dat Aquek gespeeld werd door Choda Boy uit Orgazmo.

Verder vond ik de grapdichtheid betrekkelijk laag, ik had hem hilarischer of misschien juist scherper verwacht.

Toch prima vermaakt, 3 sterren

Herbeken en moet zeggen ja vind hem nog goed maar toch iets minder als vorige keer.
Het blijft wel leuk om de mannen van South Park bezig te zien natuurlijk.
Stem verlaagd van 4 naar 3.5 stemmen

avatar van brymj
kut, ik wil deze vetgraag zien, maar nergens op dvd te koop ofzo

lijkt me een leuke film

avatar van Sarasani
qu1nt3n schreef:
3* voor de film, 0,5 erbij voor Matt en Trey..

Precies de zelfde gedachte hier

avatar van brymj

bedankt voor de tip, maar ik denk dat ik hem maar vanavond ff ga kijken, zondag 23 september, 18:40 uur op TV (Veronica)

The Last
Zeer grappige film, heb echt keihard gelachen om Coop, Remer en Squeek. Maar toch een beetje flauwekul verhaal.

3 sterren omdat die toch erg vermakelijk was

avatar van Thomas83
Deze film is zo flauw dat het gewoon weer leuk wordt. Al is de humor niet zo leuk en scherp als South Park. Er zitten nog wel wat aardige grappen tussen. Ik vond bijvoorbeeld die grap leuk dat ze tijdens een potje BASEketball een tegenstander in slaap kregen door een voorgelezen passage uit The Horse Whisperer af te spelen wel geinig.
Matt Stone vind ik trouwnes geinig acteren.
Een dikke 2.5*

avatar van brymj
ik had meer verwacht van deze genieen. jammer. af en toe eens een leuke grap, en een slap verhaal, toch wel leuk op sommige momenten

The Last
Thomas83 schreef:
Matt Stone vind ik trouwnes geinig acteren.
Een dikke 2.5*

Dikke 2.5?

avatar van Travolta_Jackson
The Last schreef:

Dikke 2.5?

Wat is daar raar aan

veron35
Dit klinkt als een soort South Park in combinatie met The Naked Gun! Ga ik dus zeker kijken vanmiddag!

avatar van rocky I.S
ik vond het schiterend grappig.
mooie film als ge ins wilt lache.

veron35
Ik kan moeilijk kiezen tussen 3,5* of 4*. Goede film. Geweldige humor. Vaak moeten lachen. Maar de opbouw is verschikkelijk. Daarom toch maar 3,5*.

avatar van wwelover
1 van mijn favoriete flauwe komedies. Echt briljant bedacht. Die 2 gozers zijn echt hilarisch. Toppertje als je van nutteloze films houdt. Ook leuk dat je Cartman een keertje hoort voorbij komen:p

avatar van Nicolage Rico
Een film met één van de slechte titels allertijden, wat eigenlijk al een reden is om de film niet te gaan zien (naast het verhaal en de poster).

avatar van wwelover
Nicolage Rico schreef:

Wat een belachelijke opmerking. De titel is juist geinig bedacht.

avatar van OlafK
Een heerlijke komedie die garant staat voor vele leuke quotes ! Geniale stukjes:

-Kenny "Squeak" Scolari: Goddammit! I swear if you guys rip on me 13 or 14 more times... I'm outta here!
-Joseph R. Cooper: Hey pigfucker, can I call you pigfucker?
Douglas "Swish" Reemer: No, only my friends can call me pigfucker.
-Douglas "Swish" Reemer: Oh, I'll come, I love hospitals.
Joseph R. Cooper: No you don't, you like Taco Bell!
Douglas "Swish" Reemer: No, one time I was at this hospital, in france, and I met this great chick.
Joseph R. Cooper: Dude, that was a hostel.
-Bob Costas: You're excited? Feel these nipples!
-Kenny "Squeak" Scolari: Your mother's deaf...
Ed Tuttle: My mother's dead, you little twerp.
Kenny "Squeak" Scolari: [Squeak reads from his hand again] I guess that why she didn't move around much.
(quotes afkomstig van IMDB)

En wat te denken van het stukje dat er tig keer heen en weer DUDE! wordt geroepen en uiteindelijk Coop zegt dat Douglas Reemer 'een point' heeft. Geweldig grappig!

Een film die zeer zeker aan te raden is om met wat vrienden te kijken! Biertje erbij en je hebt een geweldige avond!

avatar van joe black
domme film maar af en toe toch erg goed gelachen. 2,5*

avatar van JTV-kijker
geweldig grappige film, kheb me kapot gelachen, één van de betere komedies naar mijn mening

Geinige film, maar is niet voor meerdere keren te bekijken. Parker en Stone zijn zoals altijd wel geniaal, maar South Park is toch meer fun.

avatar van ®Tc
Vermakelijke film die zeer snel wegkijkt. Leuk concept wel: Een uitgevonden sport . Soit jammer dat de humor een beetje onder niveau was.

***

avatar van xenne
tsja, bij wijlen humor van bedenkelijk niveau, toch heb ik er me deze keer niet echt aan geërgerd. heb me toch wel goed vermaakt

Ik heb er om gelachen om de acteerstunts van Trey Parker en Matt stone.

geniale film!
ik vind het een van de beste comedy´s, enkel overtroffen door southpark en guest house paradiso

avatar van Aapje81
niet leuk en vervelend, dit is absoluut niet mijn film

avatar van Metalfist
Two guys invented a game... and turned the sports world upside down!

Ik had gisteren nog eens zin in een gewone platvloerse komedie die best wel leuk is en nergens echt verveelt. Het was twijfelen tussen deze BASEketball of Dodgeball maar dan blijkt dit een uitstekende keus te zijn.

BASEketball is vooral een leuke parodie op de Amerikaanse profsport, het wisselen van spelers, transfers,... Ook de sport zelf is leuk gevonden, al slagen de regels soms echt nergens op maar het beste blijven toch de psyche-outs. Voor de rest loopt het allemaal bijzonder standaard want natuurlijk maken de twee beste vrienden ruzie omdat ze achter hetzelfde meisje zitten en uiteindelijk komt alles terug in orde op die wip van vertrouwen (of toch iets in die zin)en winnen ze de wedstrijd. Al had die kus niet gehoeven, die trouwens na de aftiteling bijna nog eens terugkomt. Gelukkig stoort dit helemaal niet maar maakt het alles zelfs nog wat leuker.

Met de humor zit het ook wel goed, je moet natuurlijk geen intellectuele humor verwachten maar gewoon hier en daar een paar hilarische one-liners en een imitatie van Cartman en Mr. Garrison. Die psyche-outs zijn trouwens echt een aantal keren geweldig maar ook het nummer dat op de radio wordt gespeeld wanneer Coop in de auto zit is fantastisch.

Matt Parker en Trey Stone stelen de show maar de bijrollen mogen ook niet worden vergeten. Vooral de bloedmooie Yasmine Bleeth als Jenna Reed (die wel onterecht is genomineerd voor een Razzie Award) is een genot om naar te zien. Voor de rest spelen er trouwens ook nog echt een boel andere bekende sporters in mee waaronder Kareem Abdul-Jabbar, Reggie Jackson, ...

Uiteindelijk kreeg ik perfect wat ik verwachtte.

avatar van DeCol
Film die net geen voldoende haalt. Er zitten een aantal leuke grappen en stukjes tussen, maar vaak is het niet grappig of té flauw. De uitgevonden sport slaat nergens op, maar het zijn wel de leukste scenes in de film. Vooral de psyche-outs zijn erg leuk. Ook de stem van Cartman was leuk om te horen. Daarnaast is het erg voorspelbaar allemaal. Eigenlijk precies wat Metalfist hiervoor al verteld. Ik ben dan wel wat minder positief.

2,5*.