Life or Something like It (2002)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Stephen Herek
met Angelina Jolie, Edward Burns en Tony Shalhoub

De journaliste Lanie Kerrigan interviewt een geestelijke gestoorde dakloze man voor een onbelangrijk stukje. Hij vertelt haar echter dat ze over een week overlijdt. Dit zorgt er voor dat Lanie tot actie overgaat, en ze probeert het patroon van haar leven te veranderen.

avatar van nightbreed
Geen hoogvlieger en vrij standaard, maar ik heb me niet verveeld tijdens de film. Ik moest wel ff wennen aan die vieze geel/witte pruik van Jolie, bah, wat zag dat er vreselijk uit.

Dat zag er inderdaad verschrikkelijk uit ja Met de vrouw mee gekeken, niet echt mijn ding ...

Matige film waarin een straatprofeet voorspelt dat een ambitieuze tv-reporter binnen een week zal sterven, waardoor ze haar eigen leven eens onder de loep neemt. De combinatie tussen drama en komedie werkt hier niet goed. Voor een drama is het te oppervlakkig, en voor een komedie valt er te weinig te lachen. En alhoewel Edward Burns en (een blonde) Angelina Jolie het niet verkeerd doen, is er geen sprake van chemie tussen de twee.

Angelina Jolie was met haar vol gespoten lippen niet om aan te zien, wat een lelijke vrouw is dat geworden.Edward Burns en Tony Shalhoub waren nog wel redelijk goed, De film zelf was aardig
gaar en ongeloofwaardig , waarom kan die zwerver geen geld verdienen met zijn voorspellingen?

avatar van benni
Leuk filmke! Idd, jammer van die lippen. Maar verhaaltje was goed. Voor zondagavond ok.

Luchtig, pretentieloos niemendalletje dat zichzelf terecht niet erg serieus neemt.
Uitermate geschikt voor een regenachtige namiddag of als er niets anders te zien is.
Angelina is het aanzien wel waard, maar komedie lijkt me niet helemaal haar ding. En inderdaad heel jammer van die lippen.

avatar van K. V.
Hij was niet mis. Het verhaal is niet zo origineel en is een beetje gelijkaardig als bv "Last Holiday", al was het qua genre meer drama dan komedie. Het verhaal wist me wel te boeien tot het einde, ondanks dat het redelijk voorspelbaar was. De cast deed het zeker niet slecht en je kon deze keer zeker niet naast Angelina kijken met haar wel erg blonde coupe.
Het genre is een mengeling van drama, komedie en romantiek en de film kijkt wel vlot weg. Het is geen echte topper, maar toch iets meer dan de middelmaat. De moeite om eens te bekijken als ze hem op tv tonen.

avatar van erpunited
redelijke film. Heb me wel prima vermaakt. Niet geweldig maar vermakelijk. Dus wanneer je niets te doen hebt is ie wel goed te kijken.

avatar van IH88
“Is this you breaking up with me? Well will you think about it for a minute?”
“A minute just seems like a really long time to waste.”

Redelijk. Angelina Jolie speelt een serieuze carrièrevrouw die van een man, die de toekomst kan voorspellen, te horen krijgt dat ze nog maar kort te leven heeft. Wat volgt is voorspelbaar. Uiteraard gaat Lanie zich afvragen of ze wel zoveel tijd in haar carrière moet stoppen, en of ze niet wat meer tijd moet vrijmaken voor vrienden/ouders/nieuwe liefde. Er zitten wat leuke scenes in en acteurs als Jolie, Burns en Shalhoub doen het goed, maar het voorspelbare en matige script helpt ze niet. De film wordt aangemerkt als komedie, maar er valt wel zeer weinig te lachen om de identiteitscrisis van Lanie. Daar kan zelfs Jolie niets aan veranderen.