Mannenharten 2 (2015)

Nederland

geregisseerd door Mark de Cloe
met Daan Schuurmans, Barry Atsma en Jeroen Spitzenberger

Ook in Mannenharten 2 blijkt de liefde weer alles behalve een sprookje. De baby van Wouter (Jeroen Spitzenberger) en Nicole (Katja Herbers) drijft hen vooral uit elkaar. Als beginnend kinderboekenschrijfster heeft ze vooral oog voor haar leuke boeken en dito uitgever. Met als gevolg dat Wouter zich nog één keer in het onbezonnen studentenleven stort. Samen met Tim (Daan Schuurmans), die net terug is van zijn reis en besloten heeft een tijdje single te blijven, wat makkelijker gezegd is dan gedaan. Dennis (Barry Atsma) valt als een blok voor een nieuw zangtalent, maar zij laat zich niet zo makkelijk inpakken. Evenals Niels, die besluit het na een versiercursus over een hele andere boeg te gooien. En dan is er nog de hopeloos romantische Younes, die op zoek is naar het meisje waar hij één onvergetelijke nacht mee beleefde. Kortom: de zoektocht naar liefde gaat in alle hevigheid verder...

Vanaf 17 december in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van mjk87
Haha nee toch.

avatar van Quentin
Remake van de Duitse sequel of nieuw verhaal?

Quentin schreef:
Remake van de Duitse sequel of nieuw verhaal?

Remake. Gebaseerd op Männerherzen... und die Ganz Ganz Große Liebe (2011) + "geschreven door Simon Verhoeven" lees ik op de poster. Dan zal het geen 'nieuw verhaal' zijn.

avatar van Quentin
Dan heb ik 'm al gezien

avatar van BlueJudaskiss
Dat liedje 'This will be' in de trailer die ik gisteravond onverwacht in de bioscoop moest doorstaan bezorgt me ondertussen kromme tenen. Nummer was in Ellis in Glamourland nog leuk maar dat was 2003... Hoorde van iemand die aan de film heeft meegewerkt dat - niet geheel verrassend - dit echt alleen maar voor het geld gemaakt is.

Leuker dan deel 1. Best wat humor erin, kan Jeroen Spitzenberger sowieso wel waarderen. Blijft een echte vrouwenfilm natuurlijk, ook met het vrouwtje in de bioscoop gezien, maar wel een paar keer moeten lachen. Simpel kijkvoer, niets wat heel bijzonder is maar slecht is het ook niet.

avatar van Onweersvlieg
Voorspelbaar en zoetsappig, maar het verveelt niet.

Echt te slecht voor woorden, heb me in tijden niet zo verveeld tijdens een film. ene slechte grap na de andere. vooral de foute openingszinnen waren te verdrietig om naar te kijken.

avatar van Loontjee
Leuk tweede deel, vind deze reeks toch wel bij de betere Nederlandse romantische komedies horen. De rollen van Jeroen Spitzenberger en Fabian Jansen vond ik vermakelijk om naar te kijken. Film kijkt lekker makkelijk weg zonder te veel nadenken;precies wat ik wil zien bij een romantische komedie.

avatar van 93.9
Gewoon een grappige feel good uit Nederland. Helaas kan dat weer bij de gemiddelde Nederlander geen waardering krijgen. Die lachen liever om iets Amerikaans..

avatar van Lefgozer
Binnen zes dagen na release al meer dan 100.000 bezoekers. Nope, de gemiddelde Nederlander kan dit inderdaad niet waarderen...

avatar van Anamorph
Heb op zich niks tegen dit soort films, maar als je aan het einde van de film terug denkt waar ie nou over ging, heb ik er geen antwoord op...Dan vond ik "ja, ik wil" vele malen beter.

Dit dramatisch slechte vervolg op het best aardige eerste "Mannenharten" kan zelfs niet gered worden door de bekende namen die meedoen in deze nederlandse romcom.
Alleen Jeroen Spitzenberberger, Daan Schuurmans en Barry Astma blijven overeind staan in dit wanprodukt. Katja Herbers personage als schrijfster is een slechte kopie van haar geweldige rol als Joyce in de serie "Divorce". En Annick Boer zet een afschuwelijke rol neer als stalkende bewaakster van een eveneens uitermate tenenkrommende acterende Fabian Jansen als hostel receptionist.
Die scenes zijn echt niet om aan te gluren. Voor de rest heel veel cliches natuurlijk en een voorspelbaar verloop. Uiteraard ontbreken de makkelijke sex scenes niet.
Film kijkt makkelijk weg maar kan men gerust links laten liggen. Mis je niks aan.

Minus Dagelet die dagenlang op de fiets door Amsterdam struint, letterlijk op zoek naar de liefde van zijn leven die hij één keer vluchtig heeft ontmoet. Fabian Jansen die een cursus versieren heeft gevolgd en vrouwen benaderd met wel heel bedenkelijke teksten(Do you have mouses in your belly...No? than you must have a big pussy).
Overdrijven en het tonen van slechte smaak zijn de twijfelachtige kenmerken van dit vervolg.
Ach, misschien is het de kwaliteit van deze film dat je dit alles bekijkt zonder je dit echt te realiseren. Het kijkt best lekker weg allemaal. Ik heb me in ieder geval niet verveeld, ook al omdat je natuurlijk van te voren precies weet wat je krijgt, mijn verwachtingen waren al niet hoog, gezien het eerste deel.
Neemt niet weg dat de romances van Schuurmans en Atsma wel erg middelmatig zijn uitgewerkt, en dat het verhaal rond Spitzenberger elke geloofwaardigheid mist. Feitelijk zorgen Dagelet en Jansen, met hun merkwaardig gedrag, nog voor de enige oplevingen, en dat is veelzegend.
Gelet op het wel zeer happy end lijkt de kans klein dat er nog een derde deel komt, en dat is ook echt beter zo.

avatar van cantforgetyou
Wat een super grappige en leuke film.....maar niet heus. Echt afschuwelijk. De personages zijn totaal niet sympathiek. Je leert ze helemaal niet echt kennen. Krijgt er geen band mee. De humor is gewoon te treurig voor woorden.

Gewoon een prima wegkijk film, leuk voor n middagje of avodnje thuis

avatar van bounze
Slap vervolg; nu worden de mannen voor de verandering als dump gebruikt. Had er meer van verwacht.

avatar van Kliko_Green
Gemiste kans! Dit had echt iets kunnen worden met deze cast. Deel 1 was stukken beter!

avatar van Joy4ever
Leuker dan deel 1. Maar daar is ook alles mee gezegd. Kwalitatief wellicht niet best allemaal maar ik vind het wel lekker wegkijken eerlijk gezegd. Alleen die suffe en veelal ongemakkelijke sex scenes kunnen ze beter eruit laten in het vervolg.

avatar van Kahlo
Vond deel 1 net weer wat beter. Dit was af en toe wel aardig, maar desondanks nogal saai. Ook behoorlijk ongeloofwaardig, zoals dat ventje dat de stad afstruint op zoek naar de 'ware' met wie hij een kortstondig avontuurtje heeft beleefd ... tja.

avatar van danuz
Net een tikkeltje beter dan zijn voorganger. Misschien komt dat omdat de personages niet meer geïntroduceerd hoeven worden en je dus als kijker wat makkelijker in het verhaal 'valt'. Amsterdam ligt er nog steeds pittoresk bij en de emotionele laag komt net iets meer aan. Alsnog een vrij slappe, corny film helaas.

avatar van Captain Pervert
Na Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) aan mijn vrouw gevoerd te hebben was het payback time voor haar. Ze vond die film wel aardig maar hoe leuk of goed een sci-fi superheldenfilm ook is: het blijft een sci-fi superheldenfilm en dat is reden voor wraak. Zoete wraak. Mierzoete wraak.

Na Mannenharten (2013) uitgezeten te hebben suggereerde Netflix dit vervolg. Mijn verstand stond op al nul dus kom maar door, dan heb ik weer wat wisselgeld voor als de volgende Marvel film zich aandient.

Mannenharten 2 is meer van hetzelfde, maar dan nog stommer. Ik heb niets tegen een goede romantische komedie maar dan moeten ze wel wat beter in elkaar steken dan dit. De film is een aaneenrijging van enigszins grappige situaties afgewisseld met zeur-scènes maar als je elk verhaaltje afzonderlijk bekijkt dan is het stom, simpel en samen te vatten in vijf woorden. "Fietser zonder Facebook vindt droomvrouw", bijvoorbeeld. Of: "Jaloerse vader wil meer vrijheid". Of: "Schuurmans dumpt yogahippie voor ex". Of: "Atsma verliefd op roodharige kraakpandbewoner".

Wederom is het script hier debet aan. Net als het vorige deel is ook deze film een remake van een Duitse komedie. Een komedie in Duitsland. Alsof je Nigerianen vraagt een iglo te maken. Of Iraniërs een bikini. En zoals Iraniërs onder hun nieuwe president iets meer vrijheid krijgen en een beetje kunnen snuffelen aan wat het is om een modern westers land te zijn, zit Duitsland qua komedie ongeveer waar wij zaten in 1980. Zeg maar met Andre van Duin die per ongeluk in een emmer verf trapt, dat niveau. Beginnen ze nu net te ontdekken daar.

Nee, het is slecht. Wel leuk: Barbara Sloesen is een erg mooi popje om naar te kijken.

2 sterren

avatar van schoonetoonen
Wat een flauwe, platte, voorspelbare, ongeïnspireerde film is dit, zeg!

avatar van panax
leuke film simpel verhaal
goeie acteurs daar lig het niet aan wat mij betreft!
kijkt lekker weg in ieder geval .

avatar van m1701
Boring....wat een saaie film

Wat een slecht vervolg op een aardige deel 1. Verhaal sloeg nergens op.

avatar van mjk87
Blijkbaar is dit een vervolg op deel 1, las ik later. Ik dacht gewoon dat dit eenzelfde soort film was met nieuwe personen. Er is me echter van die eerste film echt niets bijgebleven dan. Volstrekt inwisselbare personages dus en dit vervolg is dan ook niet veel beter. Allen problemen in de liefde en aan het eind is alles pais en vree. De acteurs kunnen er verder ook weinig mee, al kan ik Schuurmans altijd wel goed hebben. In ieder geval geen moment dat het me kon boeien. Ach, visueel was het wel oké en de film stoorde me niet. Zelfs Atsma irriteerde niet. Dus ik ga niet voor de laagste scores.1,5*

Ik vind hem persoonlijk beter dan deel 1. Misschien ben ik een beetje kinderachtig ,maar ik vind die grap van "Hoe wil je morgen je eitje gekookt, gebakken of bevrucht" gewoon geniaal. Het is gewoon heel grappig! Maar dat is dan weer mijn humor.

Wel 100 jaar oud die grap.