Mannenharten (2013)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark de Cloe
met Barry Atsma, Daan Schuurmans en Jeroen Spitzenberger

Het verhaal van zes stadse mannen in een sportschool, op een keerpunt in hun leven. Ze zijn op zoek naar hun plek in het leven en naar degene die ze aan hun zijde willen. Verbonden door de uren waarin ze zich in het zweet werken, leren we ze allemaal kennen. Bijvoorbeeld het verlegen type, zoekend naar een vrouw voor het leven. Of de man die al jaren bezet is, maar in paniek raakt door zijn naderende vaderschap.

72 BERICHTEN 12 MENINGEN
avatar van Loontjee
Snap alle negatieve reacties niet zo goed.. Het is een feelgood film; alles valt op de juiste plek, de film kijkt lekker makkelijk weg. Maar dat is toch precies wat je van een romantische komedie verwacht?

avatar van cjr

Wat een but film. Vanavond op tv, maar ik kon hem niet uitzitten. Inderdaad geen spanning of humor en vooral heel veel clichés. Gaaaap.

Lekker makkelijk filmpje, zo keek hij ook weg en vermakelijk. Ik heb om bepaalde scenes wel moeten lachen, maar ja, ieder zijn ding Smaken verschillen. Eigenlijk houd ik niet van romantische films en ook niet van komedie, maar ik vind Nederlandse komedies leuker dan Amerikaanse. Engelse is natuurlijk een ander verhaal.

P.s. Ik wil wel opmerken dat een film een film is en entertainment moet zijn, want anders kan je net zo goed een documentaire opzetten.

avatar van BlueJudaskiss
cma schreef:

Ook documentaires kunnen zeer entertainend zijn.

Maar dat een film entertainend moet zijn hoeft niet te zeggen dat je dan als commerciële filmmaker met alles weg kan komen. Ik ben iemand die het zelfs opneemt voor films als Verliefd op Ibiza en Toscaanse Bruiloft maar dit... Geen idee hoe iemand als De Cloe een uitermate luie film als Mannenharten heeft kunnen maken. Heb me destijds kapot zitten ergeren aan zaken als dialogen en acteurs die veel beter kunnen.

Goed, in jouw woorden: ieder zijn 'ding'. (maar wat is dan dat 'ding'? Vragen vragen vragen...)

BlueJudaskiss schreef:

Ook documentaires kunnen zeer entertainend zijn.

Luister mop, je hebt films, die voor het grote publiek zijn gemaakt, moeilijke films die b.v. op de VPRO, die achterlijke Franse films,die zijn dat zeer zeker niet. Die snap ik wel, maar ik word er wel vaak depressief van. Ik vind Verliefd op Ibiza en Toscaanse Bruiloft helemaal niks. Irriteer mij vnl. dood aan die Jan Kooijman en Rick Engelkes. Geen wonder dat zijn ex-vrouw graag van hem afwilde

Als je elke dag kaas op je brood eet en dat 7 dagen achter elkaar dan vindt je dat ook niet meer lekker, net zoals 7 dagen pizza.

Met films, net zoals in het hele leven hoort het een beetje een afwisselend effect te zijn, dan komen we er allemaal wel doorheen. Dat geldt idem dito voor je werk.

Misschien ben jij anders en houd je gewoon van elke dag van boerenkool met worst. Ja, ik geef je dus nu gelijk, we kennen elkaar (NOG) niet

avatar van Ted Kerkjes
Tja. De film boeide me gewoon helemaal niets, en dan mag je toch wel zeggen dat de film de plank compleet misslaat, lijkt me. Ik heb ook niet één keer moeten lachen.
Ik heb vrij weinig tegen romantische komedies. Klassiekers in dat genre als Nothing Hill, Four wedddings and a funeral en dergelijke kan ik zeker wel waarderen. Amerikaanse wanproducten als While you were sleeping vind ik daarentegen misselijkmakend. Maar deze film deed me gewoon niks. Het interesseerde me helemaal niets wat er met die personages gebeurde en ik heb ook niet eens moeten lachen. Ik moet zeggen dat ik ook niet de indruk dat de film ergens grappig probéérde te zijn. Of dat rendierpak moet grappig bedoeld zijn...
Tja... hoger dan 1* kom ik niet.

En o ja: de titel. Alsjeblieft... Wat een aanfluiting.

avatar van tommykonijn
De Nederandse Love Actually nummertje 493. Wéér volgen we verschillende verhaallijnen naast elkaar en wéér zijn ze op de een of andere manier verbonden. Ditmaal niet door familie, maar door kennissen in een sportschool.

Alleszins aardig uitgevoerd; dat mag gezegd worden. Er zitten een aantal leuke momenten in, maar het jammere is wel dat die ook voor het merendeel in de trailer te zien zijn. Daarnaast is een groot probleem bij deze film dat het ene verhaaltje veel interessanter is dan het andere. Die van Jeroen Spitzenberger en Katja Herbers is eigenlijk het leukste en ook die omtrent Georgina Verbaan, Teun Kuilboer en Fabian Jansen was redelijk geslaagd. De verhaallijnen van Daan Schuurmans en Barry Atsma vond ik daarentegen niet interessant. Die kwamen nogal ongeïnspireerd op me over en leken daarnaast ook niet erg veel toe te voegen.

Verder leveren de eerder genoemde 'leuke momenten' ook geen echte lachsalvo's op, maar zijn ze eerder goed voor een grinnik. Op zich geen ramp, maar het is geen uitgesproken goed teken voor een film als deze. Het eindresultaat is een film waar ik gemengde gevoelens aan overhoud. Enerzijds wel leuk, anderzijds zijn er veel betere romantische komedies. Ik heb wel het gevoel dat men oprecht geprobeerd heeft er iets leuks van te maken, maar het lijkt maar deels gelukt.

avatar van Madeks
Comedy blijkt maar weer eens lastig te maken. Man man man wat was dit slecht.
Ik wist dat het niet al te best was gesteld met Nederlandse films maar dit.
Moet een scheet ervoor zorgen dat ik lach ?
Al met al een zeer ongemakkelijke, pijnlijke film om te kijken.

avatar van bjerik76
helaas, weer een comedie waar een hele blik BN-ers voor is open getrokken.
Films met teveel BN-ers beloofd niet veel goed, en zal uiteindelijk wel tig keer worden uitgezonden door RTL4 met lekkere reclameblokken erdoor.

Maar ook zonder pauzes om bij te komen is het een enorm langdradige film, zoetsappige onzinnige dialogen met matig/slecht acteerwerk.
Solo bakken ze er allemaal veel meer van dan bij elkaar.

pluspunt... de muziek/liedjes.
-minpunten, de rest.

avatar van Renatessalon
Wat een leuke film, verstand op nul en lekker kijken.

avatar van danuz
Toeristische plaatjes van Amsterdam genoeg hier. Jammer dat de film eromheen een flauw aftreksel van Love Actually lijkt. Maar dan enorm gefragmenteerd en bij elkaar geraapt.

avatar van BlueJudaskiss
Tijdens een vlucht van 13 uur weer een keer gekeken uit pure balorigheid en het was minder erg dan in m'n herinnering. Dat hele Amsterdamse yuppen-grachtengordel gedoe met hun luxeproblemen werkt even hard op m'n kokhalsreflex als de stinky tofu die ik tijdens mijn vakantie in Taiwan had gegeten, maar toch kijkt de film lekker weg. Niet meer dan dat - ik heb in 1,5 uur tijd volgens mij één keer moeten lachen - maar zo'n Jon van Eerd doet gelukkig een hoop goed.

Iets omhoog naar 2,5*.