Fashion Chicks (2015)

Nederland

geregisseerd door Jonathan Elbers
met Liza Sips, Victoria Koblenko en Pip Pellens

Esmee (Liza Sips) is een introvert meisje van eenvoudige komaf. Haar grote droom is om fashion designer te worden. Het liefst zou ze designerkleding dragen, maar dat kan ze zich bij lange na niet veroorloven. Als Esmee stage mag lopen bij hét modebedrijf Wolff Fashion, wordt ze al snel gedegradeerd tot magazijnmedewerker. Ondanks dat ze gigantisch baalt, heeft ze hierdoor wel beschikking tot afgekeurde designkleding. Esmee begint zelf kleding te ontwerpen en creëert een online alter ego ‘Lizzy’. Door een toevallig optreden op Fashion Week worden Lizzy en haar blog instafamous. De ultieme fashion director en tevens oprichter van Wolff Fashion, Victoria Wolff (Victoria Koblenko), wil zelfs dat Lizzy dé blogger wordt van het toonaangevende modebedrijf. Esmee is genoodzaakt om een dubbelleven te gaan leiden, maar Lizzy neemt ook steeds meer de overhand in haar privéleven. Daarbij loopt ze natuurlijk ook een steeds groter risico dat ze wordt betrapt.

Vanaf 2 december in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Kersje26
Ben hier erg benieuwd naar

avatar van Uier
Echt wel.

avatar van soom
Ja, ik dacht aan de (ex) zeepfiguren te merken, dat het een wederom wanstaltige versie van Verliefd op Toscaanse bruiloften zou worden. Dat Johan Nijenhuis niet ver in de buurt zou zitten. Of uit de buurt was. Maar dat valt gelukkig 80 procent mee. Pippi en Robin doen hun uiterste best, dat donkerharige meisje is natuurlijk het meest getalenteerd. Van tevoren schoot ik al door Judeska in een stuip, en die houding hield ik de rest van de film aan. Met name dankzij Roué Verveer, die met zijn droge opmerkingen heerlijk uit de hoek kwam. Wat zalig. Patrick Martens (die ik met alle liefde skipte in de Zoop films) weet na Koen nog weer een streepje meer te pakken. Hij acteert nog steeds niet helemaal alsof ik erin mee kan gaan, dat niet. Maar toch bespeur ik wel een stijgende lijn in hoe hij te werk gaat. Ik verwacht dan ook een Nederlandse versie van Brokeback Mountain. Laat maar zien hoe je Jake nadoet. Hij heeft iig al een beetje het voordeel dat hij ergens wat van hem weg heeft.

Tja, ik zei het al zo'n beetje. Als Patrick nou eens in een Nederlandse versie van Brokeback Mountain gaat spelen? Want ja. Ik beschouw deze film van begin tot eind als het Nederlandse antwoord op The Devil wears Prada. Alles ruikt er wel naar, zij het dan op sommige momenten heel lichtjes. Liza Sips (echt hier niet de hoofdattractie) valt gelukkig niet uit de toon, ze doet het redelijk goed met wat ze moet zeggen en uitbeelden. Ik vind iig de echte hoofdattractie weggelegd voor Victoria. Zij is overduidelijk de echte ster, hoe kort haar rol ook mag zijn. Ook niet het beste spel hoor, maar het is na Pip en Robin toch het tofst om haar te zien. Al met al is Fashion Chicks niet vrij van enkele schoonheidsfoutjes. Maar het is nog altijd zoveel beter dan Mannendag in Rokjes 2, verwacht ik.

Ja gejat van alles en nog wat maar welke film doet dat niet

avatar van xxERWINxx
Zo weinig mensen die deze film gezien hebben? Ik wil hem graag nog zien en wacht denk ik op de dvd.

avatar van xxERWINxx
Vandaag gezien deze film, moet zeggen dat hij ook best leuk is voor jongens, maar of ik hem een 2e keer ga kijken weet ik niet.
De film is wel grappig en heeft leuke personages, het verhaal is ook wel aardig bedacht, verder gebeurd er niet zoveel, je kan geen aktie of spanning verwachten, het draait eigenlijk maar om 1 a 2 personages gespeeld door Liza sips.
Toch kijk ik meer uit naar de film: 'sneekweek'

De Nederlandse film op zijn smalst, zullen we maar zeggen. Uitsluitend geschikt voor tieners die hun verstand op nul willen zetten. Zeer beroerd geacteerd(hier worden typetjes neergezet, geen personages) en schaamteloos gekopieerd van veel betere, Amerikaanse producties. Grootste bezwaar: heb geen enkele keer moeten lachen, laat staan enig medeleven gevoeld met de te dik aangezette rollen. Overslaan.

avatar van cantforgetyou
Super leuke film. Als je het allemaal niet te serieus neemt. Een soort Devil Wears Prada in het Nederlands. Ik vond het echt goed te pruimen. De fotografie was super helder. Victoria was ook erg leuk.

avatar van Knagy33
Geweldige film! Liza Sips was super in haar dubbelrol en Pip deed het goed als bitchy chick.

avatar van SimonV
Tienerfilm, duidelijk geschoeid op Amerikaanse leest - tot en met de lockerkastjes op school. Verhaal is simpel en grotendeels voorspelbaar. De situatie had kunnen escaleren in een theater-van-de-lach met heel veel rennen en dubbele deuren, maar gelukkig doet het dat niet. Grappig dat er heeel veeel GTST-acteurs meedoen. Einde is een beetje onverwacht, maar toch ook weer niet.

avatar van m1701
verrassend leuke film. Heb genoten.
Vooral het begin gedeelte van de film
ZEker leuk om een x te kijken

avatar van bjerik76
viel toch wel mee.
het is wel duidelijk een tiener (meisjes) film die dromen van ..het " Fashion" wereldje.
Victoria zet wel een leuk typetje neer wat ook een grotere rol had mogen hebben.

Ik had hier eigenlijk niets van verwacht. Maar wat een leuke film was dit! De haat/liefde vriendin van Esmee is een echt kreng en dat speelt ze zodanig goed, dat ik tijdens het kijken een mega hekel aan dat mens kreeg. Qua sfeer vind ik deze film wel wat lijken op "The Devil Wears Prada".

Had het geen ster gegeven als het kon, maar helaas toch een halve ster.
Belachelijke gebeurtenissen die zwaar gebaseerd zijn op het vermeende Amerikaanse tienerleven. Wie laat zijn presentatie stelen en zegt daar niets van? Erg veel stereotype karakters die vrij flat zijn. Had meer uitgehaald kunnen worden. De film duurt vrij lang en in die tijd hadden de karakters beter uitgediept kunnen worden in plaats kleine stereotype scènes in te lassen.
Erg jammer dat acteurs van deze leeftijdscategorie zijn ingezet om een tienerdrama te verfilmen.
Er is op zich niets mis met het acteerwerk, maar de producers hebben zo'n beetje elke verkeerde keuze mogelijk gemaakt.

avatar van Ebenezer Scrooge
Alweer zo'n Mean Girls miskloon. Koblenko als überbitch, slaat volledig de plank mis. Verdiep je dan in een paar valse vrouwenrollen van tevoren, weet je in ieder geval hoe het ongeveer wel moet.
'Je bent trending op Twitter!' Goh ja, dat is Henk Bres ook met enige regelmaat. Had een leuke satire op de modewereld kunnen zijn, maar het is allemaal zo verrekte flauw.