Be Somebody (2016)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Joshua Caldwell
met Matthew Espinosa, Sarah Jeffery en Caitlin Keats

Superster Jordan Jaye heeft één grote wens. De popzanger zou graag het leven leiden van een normale tienerjongen. Als hij op een dag achterna wordt gezeten door een groep opgewonden vrouwelijke fans, vindt hij de perfecte schuilplaats. En hij ontmoet Emily Lowe, een kunststudente. Ondanks dat ze beiden uit verschillende werelden komen, ontdekken ze dat ze meer gemeen hebben dan ze dachten.

avatar van blurp194
Leuk idee, maar de uitwerking is een beetje aan de tamme kant. Daarmee eigenlijk een wat saaie en slaapverwekkende film - de soundtrack helpt niet echt, en de street art van Emily valt me ook wat tegen. Jammer, de kinders spelen best charmant.

avatar van Gish
Simpel en basic, maar juist daarom een erg charmante tienerfilm met twee leuke hoofdrolspelers

avatar van Decec
Een goede komedie/drama film...
Leuk verhaal...
Goed acteerwerk (jeugdig)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Onrustig camera beweging...

Ik vond de acteerprestaties niet zo goed en soms echt slecht. Het verhaal is nog saaier dan voorspelbaar.

avatar van missl
Slechte acteerprestaties,slechte soundtrack en kansloze gesprekken. Snel vergeten.

Simpel filmpje, maar op zich nog best leuk.

Ondanks dat de acteerprestaties niet al te best waren en het verhaal nergens bijzonder wordt, blijft het een vermakelijk filmpje. Dat komt voornamelijk doordat Espinosa en Jeffery met zichtbaar veel plezier spelen.

Wel erg jammer dat de kunst van Emily een beetje tegenviel. Ook is het ontzettend jammer dat er de nadruk wordt gelegd op superster Jordan Jaye, maar dat ze geen muziek van hem laten horen.

avatar van IH88
Be Somebody

Sympathiek tienerfilmpje. Je hebt bij Be Somebody de hele tijd het gevoel dat het verhaal ieder moment kan openbarsten tot iets dramatisch en groots, maar de regisseur houdt het bewust zo klein mogelijk. Jordan en Emily, twee personages die allebei zo hun eigen tienerproblemen hebben en door een toevallige ontmoeting elkaar beter leren kennen en elkaar helpen. Het is clichématig, maar het werkt hier wel door het goede spel van de twee jonge acteurs. Weinig drama, weinig actie, zelfs niet overdreven veel romantiek, Be Somebody pakt het net wat anders aan en het werkt verfrissend.

avatar van mjk87
Erg sympathiek, vooral omdat het allemaal klein wordt gehouden. Fijne dromerige beelden ook met veel zachte kleuren en prachtig roze bij een zonsondergang in de verte en muziek die ook zo fijn bij die beelden past. Het is dat het af en toe echt nietszeggend is, de hoofdrolspelers niet echt chemie hebben en de film soms zelfs wat saai is (qua ritme kon de film net wat scherper zijn), want anders had dit een hoger cijfer gekregen. Maar een onvoldoende durf ik niet te geven. 3,0*.