ad
  • 8.174.825 stemmen

Murder by Television (1935)

Horror / Mystery | 60 minuten

Genre: Horror / Mystery

Alternatieve titel: The Houghland Murder Case

Geregisseerd door: Clifford Sanforth

Met onder meer: Bela Lugosi, June Collyer en Huntley Gordon

IMDb beoordeling: 4,3 (586)

Over Murder by Television

"A STORY OF A PERFECT CRIME"

James Houghland is de uitvinder van een systeem waarmee televisiesignalen overal ter wereld opgevangen kunnen worden. Hij weigert zijn idee te verkopen aan televisiemaatschappijen. Deze doen er echter alles aan om de uitvinding te kunnen bemachtigen. Wanneer Houghland op mysterieuze wijze vermoord wordt, moet commissaris Nelson de dader zien te vinden.

image

James Houghland

Mrs. Houghland

avatar van Wouter

Wouter

Ze waren er snel bij, in 1935.

Klopt die 'televisiemaatschappijen' uit de omschrijving? Die bestonden nog niet, lijkt me.

avatar van Anatolia

Anatolia

James Houghland invents a revolutionary new device which can transmit television signals instantaneously to anywhere in the world. When he refuses to give in to corporate pressure and sell the device to television companies, he turns up murdered in the middle of his very first broadcast. Police Chief Nelson is sent in to investigate.

IMDb

Volgens IMDb is het ook Sci-Fi. Helaas kun je op MM slechts 2 genres selecteren, vandaar dat ik moest kiezen welke genres ik zou plaatsen.

In dat geval is het wel apart dat ze toen al een dergelijk verhaal hadden.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

In 1936 verscheen 'Trapped by Television'. Gaat over een uitvinder die medium TV uitvindt.... Nog geen TV-mijen, maar wel criminelen, die achter de blauwdrukken aan zitten. Viel toen onder genre SF.

(Toevoeging wacht op approval.)

Tav 'Murder by Televison':

1. 'television companies': fabrikanten van TV-toestellen, geen omroepmijen.

2. Mbt plot: quote: The murder victim in this case is a television pioneer (James Houghland), whose plans for a technological breakthrough are in high demand. As he is broadcasting his message to the few people lucky enough to actually have a TV, he suddenly collapses. There are several suspects, as one or two of the guests seem to be doing something akin to spying for a rival television company or two. The inventor's assistant Arthur Perry, is another prime suspect. There's another guy who keeps snooping around outside and sneaking in the house, but for some reason the cops just keep throwing the guy out the door, without asking him any questions.