En Kort en Lang (2001)

Denemarken / Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Hella Joof
met Mads Mikkelsen, Troels Lyby en Charlotte Munck

Jacob vraagt zijn vriend Jørgen met hem te trouwen. Deze zegt enthousiast 'ja'. Klinkt simpel, maar dat valt tegen... Jacob wordt namelijk verliefd op Jørgens schoonzus, Caroline. Met wie wil hij zijn leven delen? Eigenlijk met alle twee. Als Caroline dan ook nog zwanger van hem wordt is de verwarring compleet. Voordat een onvermijdelijk happy-end in zicht is stapelen de, veelal grappige, complicaties zich op voor Jacob. Niet in de laatste plaats door de bemoeienissen van hun vele vrienden, zowel gay als straight. Zal Jacob genezen van zijn 'hetero' uitstapje?

Naar verluidt DE Deense bioscoophit van 2001.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Is "en" een lidwoord?

Ja. Een.

Beetje flauwe film. Vooral het einde is nogal overdreven.

avatar van ZenZin
Kluchtige romantische komedie met veel stereotypen en wat vergezocht drama, nergens echt leuk, hoogstens het einde is wel belachelijk.