The Big White (2005)

Duitsland / Canada / Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Mark Mylod
met Robin Williams, Holly Hunter en Giovanni Ribisi

Paul Barnell is een klungelende reisagent met een zieke vrouw. Zijn vrouw lijdt aan het syndroom van Tourette en Paul hoopt dat een verhuizing naar een warmer oord een oplossing kan bieden voor het ongecontroleerd vloeken en schelden van zijn vrouw. Probleem is echter dat de familie niet echt kapitaalkrachtig is maar niet getreurd. Paul bedenkt een plan en steelt een lijk wat een foute ingeving blijkt. Zeker als twee huurmoordenaars het lichaam komen opeisen.

avatar van AmazingPP
Net gekocht voor 1 Euro bij Bart Smit!!

avatar van rep_robert
Visueel een prachtige film, mooie sneeuwlandschappen worden laten zien met een sfeervol muziekje op de achtergrond.
Het verhaal is lekker idioot, maar komt niet altijd even goed uit de verf(waarom is Harrelson bv 5 jaar verdwenen?) en je mist hier en daar de diepgang.
De film zelf heeft humor dat je net moet bevallen, ik vond het prima te pruimen. Vooral de dialogen tussen Hunter en Blake Nelson zijn zeer amusant. Verder nergens echt heel onderscheidend, maar door de bekende cast valt het prima te bekijken.

casualjaantje
Enigszins voorspelbare maar toch vermakelijke film met een goed spelende Robin Williams als amateuristische, onhandige fraudeur.

Vermakelijk.

avatar van 606
Toch best een aardige film met af en toe geinige momenten.
Verhaal is leuk maar soms mis je wat info.
Acteurs waren prima.

3 sterren

Onevenwichtig, maar toch hartverwarmend tegelijk. Het grootste probleem is dat de komische aspecten weinig subtiel zijn en zoveel malen beter hadden gekund (boeven die niet direct uit Suske & Wiske stripboeken lijken te komen bijvoorbeeld) om de film naar een hoger niveau te tillen. Uiteindelijk is het toch het drama aspect met een realistisch acterende Williams wat de film voor mij zo interessant maakte. Dat mensen Hunter vervelend vonden kan ik me nog enigszins voorstellen, maar tegelijkertijd vond ik haar erg goed spelen.

Het concept was voor mij beter uitgewerkt geweest als men zich meer had gefocust op thriller en suspense. Al met al zeker niet slecht, had alleen gewoon beter gekund.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Geestig. Had gerekend op een Robin Williams show, maar gelukkig krijgt de rest van de cast ook genoeg kans om te schitteren. Van Ribisi tot Nelson tot Hunter, ze doen het erg leuk. En Williams zelf speelt overigens ook alleraardigst. Enkel de rol van Lohman was vrij zinloos, als je het mij vraagt. Geen straf om naar te kijken, maar zag de toegevoegde waarde niet echt. Gelukkig hoeft de film het niet zozeer van zijn geniale plot of script te hebben. De film bevat een portie geslaagde zwarte humor, de typetjes zijn geestig en visueel was het ook bovengemiddeld. De briljante plaatjes bleven misschien uit, maar al met al was The Big White toch een alleraardigste komedie.

Beter dan ik had verwacht. 3,5 sterren.

Leuke film met aardig wat zwarte humor.
Puike vertolkingen ook waarbij Holly Hunter me nog het beste beviel met haar snedige dialogen.
Kortom, leuk filmpje die ik voor een prikje heb aangeschaft.

Onderschat filmpje met een hilarische Holly Hunter die alle aandacht wegkaapt.

De rest van de cast staat een beetje op automatische piloot en het verhaal (inclusief enkele losse eindjes) is niets bijzonder, maar toch is The Big White een leuke wegkijker met de altijd charmante Alison Lohman als bonus.

avatar van kimberlyVD
Eens met mijn voorganger.

Aangename komedie die soms echt wel sterk uit de hoek komt.
Het verhaal op zich is leuk bedacht en ook de uitwerking is verre van slecht.
Ik hou er wel van, films die zich afspelen in de tropen, ofwel het tegenovergestelde zoals
hier het geval is, in de sneeuw. Duidelijke locatie die toch wel mee zorgt voor de sfeer.
De humor vond ik grotendeels goed tot zeer goed, hier en daar valt 't dan wel weer wat flauwtjes uit maar goed. 'T is dan ook niet echt een lachen en brullen film, voor mij althans niet.
Daarvoor leef je iets teveel mee met Paul en zijn 'ingestorte' leventje en is de film met momenten wat te 'brut'. (Wat zeker geen negatief punt is)
Robin Williams is geen acteur die je van het scherm zal blazen door zijn geweldige acteerwerk maar wel eentje waar je graag naar blijft kijken. Gewoon een leuke acteur dus.

Ja, zeker geen mis filmpje. Leuk zelfs.

avatar van lars-pixar
'Heerlijke complot met een hilarische Holly Hunter en een mysterieuze Robin Willliams'

Het verhaal is enorm goed bedacht, voornamelijk door de goede cast maar ook door het goeie complot wat nog best goed is neer gezet. Het verhaal heeft een goede sfeer en is erg vermakelijk en af en toe zelf nog eens mysterieus, en het is zo goed neer gezet dat ook het eind verrassend was. De casting is erg goed waarvan het acteer werk ook erg goed overkomt, en de verdeling van de rollen goed bevalt zo krijgt Holly Hunter een komische rol voor geschoteld en mag Robin Williams de held uit hangen en dat is gelukt ook. 4,0*

Aardige film, niet super maar ook niet echt slecht. Ben ik eigenlijk hier de enige die de vergelijking met Fargo trekt? Op de een af andere manier had ik telkens het idee naar een mindere versie van Fargo te kijken.

avatar van the new guy
Wat een laag gemiddelde! Vond dit toch wel de moeite waard. Er was een aantal zeer geslaagde grappen en het verhaal zat toch interessant in mekaar.

Geen ballen uit de broek komedie, maar absoluut een goede film.

avatar van John Lee Hooker
Fargo look-a-like met opvallende karakters en een paar leuke vondsten. Verhaaltechnisch had er nog wat gesleuteld mogen worden want niet alles sloot even goed aan en sommige scènes hadden gerust wat ingekort mogen worden. Kleine ongelukjes bleven maar doorgaan en waren niet altijd even geslaagd. Het syndroom van Tourette vond ik ook niet veel meerwaarde bevatten. De cast brengt het er gelukkig goed vanaf.

Wat de persoon hierboven zegt. Ik moest ook aan Fargo denken bij het bekijken van deze film. Maar deze was toch wel wat minder goed. Keek wel aardig weg maar was ook wel blij toen die afgelopen was.

avatar van Rodger
leuke film,... echt geen topper...maar zeker niet slecht..
2.5**

avatar van simonfender
Juweeltje!!

De film begint nog best veelbelovend. Een man met grote schuldproblemen probeert met een lijk dat hij in een vuilcontainer vindt, een verzekeringsmaatschappij op te lichten om zo geld van de levensverzekering van zijn vermiste broer op te strijken. Aanvankelijk lijkt het nog een ingenieus script waarbij je je afvraagt hoe de man dit voor elkaar denkt te krijgen, en de film kijkt ook lekker weg. Maar uiteindelijk blijkt het verhaal toch erg zwak en loopt dood in zijn ongeloofwaardigheid. Robin Williams blijft een leuke acteur om te zien spelen, maar er zitten ook een groot aantal personages in de film die erg aangezet en overdreven hun rol neerzetten, en die maken de geloofwaardigheid er ook niet beter op. En daardoor bleef ik toch met een erg onbevredigend gevoel achter na het zien van deze film.

avatar van K. V.
Deze had 'k al een tijdje liggen en me er eens aan gewaagd. Het was geen haha komedie, maar heb me er toch mee geamuseerd. 'k vond het toch eerder een drama/misdaad/komedie, maar alles is nooit echt extreem.
De cast deed het niet slecht en het verhaal verveelde niet. Verder zag de film er prima uit.
Een leuke film om eens gezien te hebben, geen toppertje, daarvoor blinkt hij te weinig uit in z'n genre, maar toch wel het bekijken waard.