Wet Hot American Summer (2001)

geregisseerd door David Wain
met Janeane Garofalo, David Hyde Pierce en Michael Showalter

Het hele zomerkamp dreigt vernietigd te worden door aanstormende massa brokstukken uit de ruimte! Een knettergekke door hormonen gestuurde groep kampleiders probeert deze laatste dag te redden. Echter, de professor en de puberende kampers willen maar twee dingen op de dag des oordeels: lol en seks. Op de valreep willen de losgeslagen gasten ook nog eens een talentenshow houden.

avatar van de Vis
Wat een slechte film. Personages boeien niet, onsamenhangend verhaal, dialogen van niveau lik-m'n-vestje. Na een uur afgezet. 1 ster omdat ik af en toe moest grinneken

avatar van Rancid
Ik dacht dat een 80's teenager zomerkamp-film tussen de naaldomen en meertjes leuk zou zijn, maar degenen die dit verhaal bedacht hebben, hebben helaas gekozen voor verschríkkelijk slechte, flauwe humor. Niet 'slecht' in de vorm van zwarte humor a la Adam's Apples, en niet 'flauw' zoals South Park bijvoorbeeld kan zijn, maar gewoon: flut, klote, bagger, niks, troep, zonde-van-m'n-tijd. 1,5 ster omdat de film 1,5 uur duurt, dat is dus een ster per uur en dat is dan puur voor de moeite bedoeld.

avatar van Bubblez
En hier komt dan een mini-serie (2015) van met haast alle terugkerende hoofdrolspelers

avatar van goongumpa
mikey schreef:
Mm-ers stemmen vaker hoog/laag op reputatie van bepaalde genres ipv. van de film zelf.
Eens. Dit is een grapjesfilm à la Naked Gun enz., waarin niks serieus genomen wordt. Aan een razend tempo schieten de visuele grapjes en absurdistische nonsens voorbij. Met een bepaalde licht nostalgische warmte. Bovendien erg creatief in beeld gebracht, zeker in vergelijking met de vele big budget komedies, die louter shot-tegenshot draaien op een budget van 30 miljoen.
Ik heb hier erg om gelachen. Beste film van David Wain.

avatar van mikey
goongumpa schreef:
die louter shot-tegenshot draaien op een budget van 30 miljoen.
klopt, hier kreeg ik een warm Sleepaway Camp gevoel. Ook al is dat een heel ander genre.

avatar van goongumpa
Ook een gezellige film ja. Hier zit ook bijna een softballscène in btw, maar dan besluiten de campers dat dat toch te cliché is .

Heb je deze zomerkampfilm ooit gezien: Little Darlings (1980) ? Weer ander genre, maar ook een aanrader.

avatar van mikey
Ja, ik bedoel nee, die is verwijderd van de tube. Ik heb onlangs alleen het begin gezien. Zag er desalnietemin veelbelovend uit.

avatar van the new guy
lars-pixar schreef:
Michael Showalter En David Wain hebben deze film gemaakt!!

Tog maak ik er maar een 4,0* van.

Belofte maakt schuld...

avatar van missl
Nergens grappig, wel veel bekende koppen.

avatar van david bohm
Heb hier bij tijd en wijle toch flink om moeten te lachen. Vooral het tripje naar het stadje in de buurt vond ik geinig.
Nogal over de top parodie op tja vele genres film.
Leuk!

avatar van sonyjh
Dit was gewoon heel grappig toch . Dankzij de serie ben ik deze film gaan kijken. Ik vond het grappig omdat alles zo onnozel was.

avatar van john mcclane 2
Heerlijke niet voor de hand liggende humor.
Er zitten zulke geniale grappen in,niet de satire als in scary movie.
En de meeste zijn raak.
Maar een vorm van satire des al niet te min.
Ga nu ook de serie weer een kans geven,,,daar kwam ik moeilijker in.
En als je de serie eem kans wilt geven,is dit toch wel erg prettig.
Goede 3,5 ster

avatar van Vinokourov
Niet-werkende satire is nooit leuk. Ik begrijp de insteek wel en gelukkig is dit geen Scary Movie-niveau, maar de humor had echt wel wat beter gekund. Een paar goed opgebouwde grappen waar de tijd voor genomen wordt is altijd beter dan een spervuur aan grollen, die nauwelijks aanslaan. Wat moet dat trouwens vreselijk zijn . Om 8 weken lang in zo'n suf zomerkamp je vakantie door te brengen.

avatar van Phantasm
Aardige komedie met nu en dan leuke momenten.

avatar van Jakobb
Al een paar keer gezien en ik blijf hem echt geweldig vinden. Eén van de weinige komedies waar ik ook daadwerkelijk hardop mee heb moeten lachen. Compleet van de pot gerukt maar ik vond het schitterend. Op 10 in mijn top.

Veel (inmiddels) bekende TV-gezichten in deze te lang gerekte verzameling ongein. Flauw, flauwer, flauwst. Best lang geleden dat ik nog zo’n baggerfilm ben tegengekomen.

avatar van Gang_Star
Wel een hele matige komedie deze film die draait om een kamp. Het verhaal waarbij duidelijk wordt dat er brokstukken uit de ruimte komen is allereerst belachelijk, maar als je denk dat het niet erger kan dan kom je nog wat bedrogen uit. Zo zijn de pubers ronduit saaie personages, de ruimte kenner met zijn love interest is eveneens erg zwak, en kent de film humor die vrijwel nergens leuk is en vooral zeer flauw. 'Kom over 10 seconden naar de picknicktafel... 2 stappen verder blijkt die tafel en dan ook nog zeggen 'bedankt voor je komst', nee... de humor is alles behalve leuk. Oké, eerlijk is eerlijk, ik vond het wel grappig dat een jochie uit dat rijdende busje werd gegooid, maar meer dan dat ene moment heb ik helaas niet kunnen lachen.

avatar van IH88
“You taste like a burger. I don't like you anymore.”

Matige coming of age film. Zo'n zomerfilm met verschillende personages en de nodige tienerproblemen kan goed werken (Dazed and Confused, American Graffiti, Adventureland), maar Wet Hot American Summer is vooral heel erg saai. Knap als je dat voor elkaar kan krijgen, maar het lukt regisseur David Wain dus wel. De acteurs zijn niet al te best, maar zij moeten het dan ook doen met een slecht script en matig uitgewerkte personages. Het lome zomerse sfeertje is dan nog een klein pluspuntje.

avatar van BlueJudaskiss
Gaan kijken vanwege de cultwaarde, maar er zit kraak noch smaak aan. Een paar leuke mensen in hun vroege jaren - Bradley Cooper, Paul Rudd - maar ik heb zelden gelachen.

avatar van Mootjes
Zeer flauwe film met futiele humor, die grotendeels is gebaseerd/parodieert op de film/musical: 'Godspell: A Musical Based on the Gospel according to St Matthew (1973)'... en dus geen 'jaren 80 zomerkamp films'