Godspell: A Musical Based on the Gospel according to St Matthew (1973)

Alternatieve titel: Godspell

Muziek

geregisseerd door David Greene
met Katie Hanley, Victor Garber en David Haskell

Een modern hedendaagse versie van gospel over John de Baptist. Die roept een afgedwaalde groep jonge New Yorkers bijeen om Jezus te volgen en wat van hem te leren. De New Yorkers vormen een groep en dansen en zingen, etc. Dit alles leidt tot het laatste avondmaal en de kruisiging op de vuilnisbelt. De ochtend daarop draagt een van de apostelen van Jezus zijn lichaam door de straten van New York.

VOlgens mij lijkt deze film op Jesus Christ Superstar of niet...

avatar van Bubblez
Op Youtube is een clipje te vinden (zoeken op Godspell, wtc) waarin je zit hoe de acteurs dansen op één van de nog te voltooien Twin Towers. Best bijzonder.