Desde Allá (2015)

Venezuela / Mexico
Drama / Romantiek

geregisseerd door Lorenzo Vigas
met Alfredo Castro, Luis Silva en Jericó Montilla

De rijke, van middelbare leeftijd zijnde Armando lokt jonge mannen met geld naar zijn woning toe. Hij wil ze niet aanraken alleen bekijken vanaf een strikte afstand. Daarnaast volgt hij een oudere zakenman met wie hij een traumatische relatie heeft gehad. Zijn eerste ontmoeting met de straatjongen Elder is gewelddadig maar dit ontmoedigt zijn eenzame fascinatie voor de stoere knappe tiener niet. Vanwege de financiële vergoeding bezoekt Elder hem regelmatig en er ontstaat een onverwachte intimiteit. Maar Armandos verleden achtervolgt hem steeds nadrukkelijker.

avatar van Mochizuki Rokuro
In Cannes durfden (?) ze een debuut (Saul Fia (2015)) geen Gouden Palm te geven. In Venetië wel: Desde Alle wint Gouden Leeuw in Venetië. Vandaag dus precies op tijd toegevoegd aan de site. Hollywood Reporter is er erg enthousiast over. 'Mesmerizing', altijd een woord dat ik graag lees.

Vanaf 15 september in de bioscoop (Contactfilm)

avatar van SimonV
Mooi verfilmde eenzaamheid. Verhaal lijkt zich een bepaalde kant op te ontwikkelen. Daarom is het einde best wel verrassend. Van de hoofdpersoon komen we niet echt veel te weten, geen achtergrond of iets dergelijks. Zijn drijfveer blijft daarom onduidelijk. Toch een 3,5.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Volgens mij heb ik vanavond voor de tweede keer in mijn leven een prive-voorstelling gehad in het filmhuis. En dat nog wel voor zo'n sterke film. Ga dit zien voordat hij weg is.

avatar van ohkino
Knap geconstrueerde film elke minuut spannend en soms op vluchtige manier in beeld gebracht, goed acteerwerk.

avatar van Prinz
Degelijke film.

Maar vond het allemaal wat te generiek, zeker voor een Gouden Leeuw.