Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

High Crimes (2002)

Thriller / Drama

geregisseerd door Carl Franklin
met Ashley Judd, Morgan Freeman en James Caviezel

Een gelukkig getrouwde, succesvolle advocate ontdekt tot haar schrik dat haar echtgenoot een getrainde militair is, en dat hij beschuldigd is van een oorlogsmisdaad. Terwijl ze zich voorbereidt om haar echtgenoot te verdedigen in een militaire rechtszaal, waar de regels die zij zo goed kent, niet van toepassing zijn, krijgt ze hulp van een voormalige militaire advocaat die niet volgens de regels speelt.

Matig boeiend, veel clichés. Overacting zoals je dat mag verwachten bij een Hollywoodfilm. Probleem bij Ashley Judd is, dat ze altijd de zaak te zwaar aanzet en het dan overdreven en ongeloofwaardig overkomt. Bij haar denk ik bijna altijd : "Het mag wel een tandje minder ". Ook cameravoering is zoals het al zo vaak te zien was : gehaast, lopend iemand vragen stellen. Blijkbaar denkt Hollywood nog steeds dat zoiets geloofwaardig is. N werkelijkheid gebeurt dat toch nooit. Nog zoiets : in bed heeft de man slapend zijn arm om haar heen. Probeer het eens; je houdt er een dode arm aan over. Maar in de film moet dat blijkbaar.
Op zich is het thema, wie spreekt de waarheid in de oorlog, wel interessant, maar het is rommelig uit gewerkt.

avatar van DiamondsRealDeal
Kooiker schreef:

Zo'n reactie lees je nooit maar ik ben het wel helemaal met je eens Films zitten er vol mee !

avatar van boemboem27
Hele goede rechtbankthriller/drama
Alle hoofdrolspelers spelen gewoon uitstekend.
Goede cast caviezel-freeman etc.
Sterk verhaal .corruptie alles komt ter zake.
Echte aanrader

avatar van Tiany
Kan er door, goed om de avond te vullen als er verder niet veel op tv is. Tamelijk voorspelbaar.