• 8.349.728 stemmen

The Adventures of Rocky & Bullwinkle (2000)

Fantasy / Komedie | 88 minuten

Genre: Fantasy / Komedie

Alternatieve titel: The Adventures of Rocky and Bullwinkle

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Des McAnuff

Met onder meer: Rene Russo, Jason Alexander en Robert De Niro

Plot The Adventures of Rocky & Bullwinkle

"This summer it's not the same old bull."

Rocky en Bullwinkle leven van de opbrengsten van de herhalingen van hun tekenfilmserie. Boris en Natasha weten echter de stap te maken naar de echte wereld, en ze besluiten samen te gaan werken met Fearless Leader, een slechte crimineel die inmiddels een mediamagnaat is. Rocky en Bullwinkle moeten de drie zien te stoppen.

imageimage

Karen Sympathy

Cappy von Trapment

Fearless Leader

Pilot / Ohio Cop / Old Jeb

Rocky / Cartoon Natasha / Narrator's Mother (stemrol)

Bullwinkle / Narrator / Cartoon Boris / Cartoon Leader (stemrol)

P.G. Biggershot

Uitermate geestig.

avatar van Wouter

Wouter

Zag de film in het vliegtuig en heb me uitstekend vermaakt.

avatar van dttom

dttom

dit moet toch een ongelofelijke bagger film zijn?

Hoe kom je daar bij?

avatar van dttom

dttom

uhh nou grootste flop allertijden

Jos2

Dat zegt men elke keer. De film zal best geflopt zijn, maar dat neemt niet weg dat-ie best geinig is. Het is geen Roger Rabbit, maar volgens mij heel wat beter dan Space Jam.

avatar van Jordy

Jordy

Nouja niet dat ik het vaak met je eens ben Jos, maar dan zal ik 'm wel een keer meenemen binnenkort

avatar van Jordy

Jordy

Het was best een leuk filmpje inderdaad. Erg flauw, maar de waslijst aan bekende sterren, veel leuke vondsten, Piper Perabo (*zucht*) en een geniale Taxi Driver parodie van De Niro maken 'm zeker de moeite waard.

avatar van Blindfold

Blindfold

Ik hoopte ook dat ie wel cool zou zijn, maar ik vond het niet echt al te best. Roger Rabbit is toch één van de weinige goede cartoon - live action mixen die ik ken (als het niet de enige is).

avatar van V

V

Verrassend grappig. Zware flop, maar dat kan de beste (lees: De Niro) overkomen

avatar van hansbreda

hansbreda

Zonde van de tijd. Nauwelijks door heen te komen. Heb de film in 6 etappes uit moeten zitten. 2 sterren alleen dankzij Robert De Niro.

avatar van IcU

IcU

Ergens best grappig. Leuk gemaakt, en grappige rolletjes van Kenan en Kel.

avatar van alexis

alexis

hele grappige film met veel bekende acteurs. inderdaad beter geslaagd dan space jam! en natuurlijk een leuke rol van piper perabo en jason alexander en robert de niro.

leuk stuk is zeker dat bullwinkel over internet wordt verzonden

***1/2

avatar van davidov

davidov

Wel een komische film, omdat hij op een belachelijke manier verfilmd is... Met zulke slechte dingen erin, dat het daadwerkelijk een mix tussen live action en animatie is..

Cameos zijn ook wel komisch gedaan, en zonder die dingen was de film denk ik ook heel wat minder leuk geweesd...

Niro heeft duidelijk ontiegelijk veel plezier in zijn rol als de Fearless Leader, met een best wel walgelijk uiterlijk

Meh, de film is niet echt bijzonder, maar door zn super flauwe tekenfilm grappen, de ontiegelijke overacting, en de overdosis aan cameos, heb je daadwerkelijk een ECHTE verfilming van een tekenfilm...

Wel vermakelijk dus, 3*

avatar van nickvanzutphen

nickvanzutphen

veel bekende acteurs dat wel maar voor de verder rest niet veel bijzonders , beetje flauw

avatar van Purmerend

Purmerend

Wat een idioot accent van Robert De Niro en de eland Bullwinkle was soms best grappig. En inderdaad vele bekende gezichten in deze film met kleine rolletjes van o.a. John Goodman, Whoopi Goldberg, James Rebhorn en Randy Quaid. Alleen hadden ze van mij Karen Sympathy, FBI (Piper Perabo) wel wat leuker mogen aankleden.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De film teert vooral op de nostalgie naar de tekenfilms van Rocky & Bullwinkle. Aangezien ik daar totaal geen nostalgisch gevoel bij heb (voordien nooit van gehoord) schiet er niet veel interessant over. De acteurs doen het niet slecht, maar de namen in de cast zijn allemaal toch beter in andere genres dan in komedie. Soms krijg je zelfs een plaatsvervangende schaamtegevoel. Beetje flauwe humor die misschien voor kinderen wel leuk is.

avatar van wess16

wess16

Wat dreef De Niro in hemelsnaam om aan deze film mee te doen? Paar leuke grappen, maar meer ook niet. Ik weet ook niet wat ik van zijn Taxi Driver-imitatie moet vinden. Wilde hij zijn verleden achter zich laten of zo? De Niro-onwaardig.

avatar van Wouter

Wouter

wess16 schreef:

Mee doen? Hij heeft het ook geproduceerd, dus hij geloofde er echt in

avatar van D-ark

D-ark

De reboot is flauw maar dat was de serie ook. Veel foute taalgrappen(Bullwinkle, you weigh 400 imaginary pounds.Yeah, but it's all moose-le.) en bekende cameos. Verhaal technisch is de film zwak maar is daar gewoon eerlijk over, het plot word vaak ook uit derde persoon voor schut gezet. De voice over speelt hier ook een goede rol in met het eeuwige 4th wall doorbreken. De scene dat ze gearresteerd worden op een cops achtige show is geweldig. Hoe bot het ook komt tijdens een sentimentele scene.

Piper Perabo speelt een leuke rol als liefelijke fbi agente maar het hoogtepunt is wel de extreem campy rol van Jason Alexander als schurk Boris. Met een stift snor en een erg dik aangezet Russisch/Pottsylvaniaans accent. De animatie van rocky & bullwinkle is zelf ook erg goed gedaan, de karakters lijken erg veel op de jaren 60 cartoon.

Dat de film erg self aware is werkt heel erg in zijn voordeel. De originele cartoon kwam uit het beging van de koude oorlog en heeft veel kritiek op de USSR en de Amerikaanse overheid. Dit zit nog steeds in de film en geweest het een geweldig campy sfeer dat word versterkt door de geluidseffecten en cartoon achtige montage.

Rocky & bullwinkle is niet een film voor iedereen, het is gewoon erg flauw maar veel van de oneliners en visuele grappen zijn gewoon erg goed gemaakt. De film is een van de weinige goede updates van een oude tv serie.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

De Nero noemde het in de Roast het meest gênante tot nu toe.