Small Time Crooks (2000)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Woody Allen
met Woody Allen, Tracey Ullman en Hugh Grant

Bordenwasser Ray verzint een plan om met enkele vrienden een plaatselijk pizza-tent te heropenen, en daar ondertussen een gang te graven naar de bank verderop in de straat. Ze besluiten koekjes te gaan verkopen, wat een succes wordt.

avatar van thomzi50
Een van de mindere Allens. Het lijkt alsof het script niet af was toen de film begon, het sprong telkens zo van de hak op de tak en was bij vlagen zo inspiratieloos - zowel qua tekst als plotwendingen. Ook heb ik Allen wel vaker leuke rollen neer zien zetten, alhoewel hij altijd wel op dezelfde persoon (waarschijnlijk zichzelf) lijkt. Het keek echter wel lekker weg, en het eerste half uur vond ik nog alleraardigst.

avatar van glimlicht
En heerlijke wegkijk film
die ik samen met twee frikandellen,, vanille koekjes en chocolate-chip cookies (jaja heel toepasselijk) heb gekeken.

Ach zal de film over een tijdje wel weer vergeten,,
maar had het gevoel dat ik niet mijn tijd aan het verspillen was.
Het begin was erg sterk, het vervolg misschien iets minder maar zeker niet slecht. Ik vond May echt een heel fout karakter,, lekker autistisch dom mens. Woody was natuurlijk een een heel grappig boefje op de bejaardentour.

*3,5

avatar van RaoulDuke
Woody Allen is hier uitstekend op dreef als ex-kruimeldief die het ondanks plotselinge rijkdom toch niet kan laten zijn oude beroep weer uit te gaan oefenen. Enkele scenes zijn hilarisch grappig. Ook tracey Ullman is zeer genietbaar.

avatar van tommykonijn
Small Time Crooks..

De inhoud op de achterkant en de poster spraken mij enorm aan, ik dacht echt dat dit nog eens een hilarische top-komedie ging worden. Maar helaas.. ik vond de film soms erg saai, de grappen zijn soms ook niet geslaagd en het einde vond ik wat vlot afgeraffeld.

Wel een groot + punt aan de film is, is toch wel de erg goede cast. Woody Allen is opzicht wel goed in zijn rol, al vond ik het personage van hem nou niet bepaald boeiend. De rol van Hugh Grant kon ik me totaal niet aan storen, al kreeg ik het idee dat hij opeens maar even uit de film geschreven moest worden.. Verder is ook de rest van de cast oké.

Het verhaal stelde opzicht toch niet heel veel voor, al lijkt het heel wat te worden ik werd enorm teleurgesteld.. En zoals zovelen al zeiden : na ''een jaar later'' zakt de film als pudding in elkaar. Vanaf dat moment kende de film bij mij ook geen (leuke) grappen meer..

avatar van james_cameron
Een mindere Allen-film, die gelukkig wel onderhoudend en grappig is. Het script is onvoorspelbaar en de cast is op dreef. Qua camerawerk, montage en score stelt het allemaal weinig voor, maar de dialogen zijn vaak hilarisch en de personages sympathiek. Het eerste half uur is het leukst, maar ook daarna valt er genoeg te lachen.

Jasper72
Gewoon een leuke, onderhoudende en bij vlagen erg grappige Allen film die mij erg aansprak. Niets meer en niets minder.

avatar van erwku
In het ouvre van Alleen behoort deze aan het spectrum van de meest pretentieloze.

Hoewel ? De moraal ; geld maakt niet gelukkig, maar liefde en passie wel, er toch wel heel dik bovenop zit.

En zoals in elke Allen film, is het weer heerlijk lachen om zowel de stompzinnige in de underclass als om de pretentieuze zelfingenomen so called elitaire gekken. Op en top woody allen dus.

Een rommelig script en totale onzin, maar ik heb me weer heerlijk vermaakt met de prachtige humor van Woody Allen.

Aanrader voor de fans, die ook het onzinnige ouvre van de oude meester kunnen waarderen.

avatar van Mescaline
Weer een aardig comedy filmpje van Woody Allen maar ook niks nieuws onder de zon.
Woody Allen heeft een leuke passende rol maar zijn tegen speelster Tracey Ullman vond ik helemaal niet goed in deze film, weet niet hoe het kwam maar ik vind haar niet echt thuis horen in een Woody Allen film en vond haar bijvoorbeeld leuker in A Dirty Shame, denk dat dat soort rollen meer haar ding zijn.
Voor de rest was deze film zeker vermakelijk, maar heeft een wat terughoudend midden stuk.

Kortom: Weer een leuke Woody Allen film, maar het komt nog niet in de buurt van zijn betere werkjes.
3 sterren.

The Scorcher
Hey,

kan iemand mij misschien vertellen waar ik deze film nog kan
kopen. Want ik heb bijna alle Woody Allen-Films gezien behalve deze. En ik zou hem dan ook heel graag willen kopen.

Alvast bedankt.

kappeuter (moderator)
Volgens mij in Nederland out of print.
En de UK versie ook als ik zo gauw even zie.

avatar van brabusRUS
Jammer genoeg is deze niet op tv vandaag.

avatar van Marshall1959
Comedy met een zeer apart sfeertje. Misschien niet altijd even geweldig maar ik vond dat de film een aantal leuke plotwendingen en grappen bevatte.

3 sterren.

avatar van wihu61
Helaas ben op de trailer afgegaan, en op zeer positieve ervaringen met andere Allen-films.

Dit viel tegen: flauw en langdradig.

Begrijp de bescheiden kwotering niet of is het soms niet juist dat er in onze maatschappij steenrijke mensen rondlopen zonder inhoud en dat die mensen soms uitgebuit worden ?
Dat Woody Allen daar de draak mee steekt en zeker op zijn gebruikelijke manier vind ik wel prettig, want eens te meer zit de film vol met grappige gezegden, vooral, maar ook komische situaties Bovendien zijn Tracey Ullman en zekerlijk Hugh Grant uitstekend, naast de meester himself.
Zoals gewoonlijk, ten gepaste tijde en als intermezzo, ook de jazzy, swingy, charlston, ball-room muziek

Een grappige film van Woody Allen. Man wil een bank beroven door een tunnel te graven van de pizzeria naar de bank en koopt daarvoor de pizzeria. De winkel wordt een dekmantel waar zijn vrouw koekjes gaat verkopen. Echter de koekjes worden een veel groter succes dan de beroving van de bank. Een grappig gegeven voor een typische Woody Allen film. Geen heel bijzondere of erg creatieve film, maar hij kijkt wel lekker weg. Ik merkte op moviemeter dat ik hem al gezien had, de titel kwam me ook wel erg bekend voor, maar ik herinnerde me niets van de film. Alsof ik hem voor het eerst zag. In ieder geval heb ik hem toen ook drie sterren gegeven. En dat is nu nog zo.

Aardige film over een paar kruimeldieven die een bank willen beroven door een tunnel te graven. Een simpel verhaal, maar dat wel onderhoudend blijft omdat er genoeg gebeurd. Er valt hier en daar zeker te lachen, ook vanwege de dialogen en de niet al te snuggere personages. Woody Allen zet zijn gebruikelijke typetje neer.

Hoewel ik altijd uitkijk naar een nieuwe Woody Allen film, vind ik dit echt een afrader vanwege de flauwe grappen en het zwakke verhaaltje.

avatar van Ste*
Hoewel ik Woody altijd graag zie spelen in zijn eigen films is hij in deze echt de zwakste schakel. Want nog afgezien van zijn matige acteerwerk komt hij gewoon niet geloofwaardig over als domme low-life 'crook', omdat zijn imago en zijn rollen in zijn andere films toch meer die van de intellectueel is. Heel de film is dat nogal krom en werkt dat niet echt. Dus nogal een miscast.

De rest van de film is ook niet echt een hoogvlieger. Gelukkig neemt het aanvankelijke plannetje met de tunnel niet zoveel tijd in beslag, want dat was te ridicuul en te knullig uitgewerkt voor woorden. Het middenstuk, vooral het stuk met Hugh Grant, was best vermakelijk, maar daarna zakt het weer in, dus in zijn geheel is dit wel een van de zwakkere Woody Allenfilms die ik gezien heb.