Darkman III: Die Darkman Die (1996)

Actie

geregisseerd door Bradford May
met Arnold Vosloo, Jeff Fahey en Darlanne Fluegel

Darkman heeft geld nodig om door te kunnen gaan met zijn experimenten dus besluit hij een krat met geld van drugsbaron Peter Rooker te stelen. Hij probeert erachter te komen hoe hij aan de krachten van Darkman kan komen. Hij probeert hem in de val te lokken en zijn geheim te ontrafelen.

neo (crew)
nog veel slechter dan deel 2.ik vond zelfs de actie erg saai.2 sterren

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Inderdaad een erg slecht derde deel. Film is nogal saai en futloos. Een stuk minder dan het eerste vervolg, laat staan het origineel. Hier en daar is het nog best leuk geprobeerd en de film heeft hier en daar zijn momenten, maar verder is het flink prul.

avatar van film88888
Het minste deel uit de reeks, maar echt slecht vond ik het niet het was wel matig, maar slecht neen hoor. Het verhaal was niet zo bijzonder goed, en ook het acteerwerk was matig, maar de actie was wel leuk, en je blijft naar de film kijken het vermaakt je wel. Een 3,0

avatar van thomzi50
Dramatische actiefilm. Vraag me af hoevaak er "evil" wordt gelachen. Belabberd script, slecht gesneden, slechte dialogen, alles rammelt continu. Heb wel vermaakt zitten kijken naar dit totale prulwerk. Leuke titel wel

avatar van sinterklaas
De minste van de drie inderdaad. Arnold Vosloo deed het wel redelijk maar de rest ging een beetje matig. Met hier en daar nog wel een redelijk actiescenetje maar echt goed was ie niet.

Darkman was trouwens ook erg vaak vrolijk ondanks hij zwaar verminkt is.

avatar van Legan
Of het de slechtste van de drie is, weet ik niet zo zeker. In ieder geval was het acteren van een vergelijkbaar niveau. Dit deel had wel meer verhaal, actie en geloofwaardigheid. En het feit dat er allerlei bekende koppen rondhuppelen maakt het voor mij een beter deel.

wel een goeie film. niet het beste deel. deel een vind ik het beste deel. maar ik vind dat arnold vosloo het wel aardig speelt. ik vind arnold vosloo wel leuk speelt in de mummy. niet alle films van hem zijn goed.maar er zijn wel een paar films van hem die ik leuk vind ik. maar hij is niet een van mijn favoriete acteurs. maar ik vind hem ook niet slecht of zo.

avatar van Zizzo
ongelooflijk slecht!

avatar van 606
Erg jammer deze deel 3, was beduidend slechter dan deel 2.
Actie was matig en niet super overtuigend.
Acteren viel ook een beetje tegen.

2 sterren

avatar van Decec
Ik vond niet slechte film......

avatar van moviemafketel
Duidelijk een beter deel dan het vorige. Ik ben ook gewoon op dezelfde zender gebleven ondanks de reclameblokken, omdat ik toch wel wou zien hoe het verhaaltje zich zou ontwikkelen. Het blijft een B-film, maar er wordt toch nog wel aardig geacteerd. Vosloo is een prima acteur die ik vooral ken van The Mummy en Hard Target. Vind hem ook beter in de rol van Darkman dan Liam Neeson. Verder wat stompzinnige oneliners, foute badguys en wat pogingen om er nog een beetje drama doorheen te gooien. Darkman op zich is eigenlijk best een coole antiheld. Krijgt weinig aandacht vergeleken met de Spiderman-achtigen.

Helaas is deel 3 een heel stuk minder dan zijn voorgangers, na deel 3 gezien te hebben snap ik ook waarom er geen 4e deel is gemaakt.

avatar van RuudC
Ik blijf van mening dat de vervolgdelen van Darkman overbodig zijn, maar het derde deel is een stuk vermakelijker dan de vorige. Niet eens zozeer omdat ik Durant kan missen als kiespijn, maar Die Darkman Die (slechte titel trouwens) komt veel minder gedwongen over. Alsof er toch niks op het spel staat, omdat Darkman II (waarschijnlijk) toch al een flop was. Arnold Vosloo doet een uitstekende generale repetitie voor The Mummy en verder heeft het deel gewoon een leuk, maar niet spectaculair verhaal.

Darkman doet natuurlijk waar hij goed in is: de lokale misdaad bestrijden en zoeken naar de synhetische huid die langer dan 99 minuten meegaat. Ook dit deel doet weer Batmanachtig aan, vanwege de duisternis, de Danny Elfmanachtige muziek, de mysterieuze ondergrondse schuilplaats. Ik vind het jammer dat Bradford May niet de moeite heeft genomen om zelf met nieuwe effecten te komen, maar dat hij nog steeds knipt en plakt uit de originele Darkman. Daar staat dan wel weer tegenover dat het leuk uitpakt dat Darkman zijn directe tegenstander (leuke rol van Jeff Fahey) qua persoonlijkheid onderschat. Vermakelijk B-filmpje met een redelijk hoge sfeerfactor.

wel een leuk vervolg,heb me prima vermaakt met dit deel.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, ik ben er nu wel klaar mee, deze kon niet aan zijn voorgangers tippen.