• 8.232.131 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: John Irvin

Met onder meer: Michael Caine, Martin Landau en Matthew Marsden

Over Shiner

Billy 'Shiner' Simpson weet zeker dat zijn zoon Eddie het gaat schoppen tot bokskampioen. Net zo zeker als dat hij hiermee miljoenen gaat verdienen en het helemaal gaat maken in de bokswereld. Zijn droom gaat in rook op als Eddie knock out gaat in de tweede ronde en wordt vermoord na het gevecht. Vanaf dat moment zet Shiner alles op alles om de moordenaar te vinden en de samenzwering achter Eddie's opzettelijke verlies te ontmaskeren. Als het moment van de waarheid is aangebroken, betaalt Shiner de ultieme prijs voor zijn blinde ambitie...

Billy 'Shiner' Simpson

Frank Spedding

Eddie 'Golden Boy' Simpson

Det. Insp. Grant

Jeff 'Stoney' Stone

avatar van Diesel

Diesel

Geweldig acteerwerk van Caine.

avatar van sn@ke

[email protected]

• 2077 berichten

Shiner

Caine acteert meedogenloos goed. Film boeit tot einde , verassend einde , grauwe sfeer ...

avatar van lowhusky

lowhusky

Geweldige Caine dus, heel ontroerend, niet echt een triller, niet spannend maar door Caine een 3

avatar van remorz

remorz

Matige film.

Met name het gedeelte na de moord is erg afgeraffeld en lijkt niks meer met een script van doen te hebben. Toen de daadwerkelijke dader onthuld werd, was ik voorbij het punt dat het me iets kon schelen. 2* voor de heerlijke accenten en een oké Caine.

avatar van Mescaline

Mescaline

Redelijke film niet echt bijzonder maar voor een keertje te kijken niet erg.

3 sterren.

avatar van sherena

sherena

Film komt wat langzaam op gang. Weinig boks momenten .Had gedacht dat er wel wat meer in te zien zou zijn. Wel een goed gekozen einde.

avatar van AHWA

AHWA

Grappig hoe Andy Serkis als hij bijna gewurgd wordt

de stem van Gollem naar voren laat komen

avatar van darkjaap

darkjaap

erg matig moet ik zeggen.. veel meer van verwacht maar bleek uiteindelijk maar erg matig. die humor die er soms in voorkwam was echt niet mijn soort humor.. vond het ook niet echt leuk om te volgen en zat er maar een beetje met een niet snappende blik te kijken .. matige thriller.. 2*

Reticulated

Nee niet mijn film, vond hem erg saai.

avatar van neo

neo (crew films)

Begint zeer aardig, maar glijdt al snel af naar een 13 in dozijn verhaaltje. Caine heeft wel een betere en grauwere misdaadfilms gespeeld, maar weet de film toch nog te dragen met zijn uitstekende acteerwerk.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Fijn deze DVD ligt overal voor een euro of 5. Meestal een teken dat de film (terecht) is geflopt. Maar dit is een uitzondering.

Fantastische donkere film (let op drama, geen aktie-film) met een geweldige Michael Caine die langzaam de afgrond inglijdt op wat zijn "finest moment" had moeten worden.

avatar van Legan

Legan

Caine doet het prima maar dat was het dan ook. Voor de rest is alles matig en zelfs afgeraffeld. Het acteren, de personages, de dialogen, het verhaal,... Een middelmatige film die maar niet kan boeien en op een gegeven moment saai en licht vervelend wordt. Het einde was dan wel weer beter, maar toen was het leed al geschiedt.

Met een kleine bijrol voor Andy Sergis (Gollem).