Shiner (2000)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door John Irvin
met Michael Caine, Martin Landau en Matthew Marsden

Billy 'Shiner' Simpson weet zeker dat zijn zoon Eddie het gaat schoppen tot bokskampioen. Net zo zeker als dat hij hiermee miljoenen gaat verdienen en het helemaal gaat maken in de bokswereld. Zijn droom gaat in rook op als Eddie knock out gaat in de tweede ronde en wordt vermoord na het gevecht. Vanaf dat moment zet Shiner alles op alles om de moordenaar te vinden en de samenzwering achter Eddie's opzettelijke verlies te ontmaskeren. Als het moment van de waarheid is aangebroken, betaalt Shiner de ultieme prijs voor zijn blinde ambitie...

Geweldig acteerwerk van Caine.

avatar van sn@ke
Shiner

Caine acteert meedogenloos goed. Film boeit tot einde , verassend einde , grauwe sfeer ...

lowhusky
Geweldige Caine dus, heel ontroerend, niet echt een triller, niet spannend maar door Caine een 3

avatar van remorz
Matige film.
Met name het gedeelte na de moord is erg afgeraffeld en lijkt niks meer met een script van doen te hebben. Toen de daadwerkelijke dader onthuld werd, was ik voorbij het punt dat het me iets kon schelen. 2* voor de heerlijke accenten en een oké Caine.

avatar van Mescaline
Redelijke film niet echt bijzonder maar voor een keertje te kijken niet erg.
3 sterren.

avatar van sherena
Film komt wat langzaam op gang. Weinig boks momenten .Had gedacht dat er wel wat meer in te zien zou zijn. Wel een goed gekozen einde.

avatar van AHWA
Grappig hoe Andy Serkis als hij bijna gewurgd wordt
de stem van Gollem naar voren laat komen

avatar van darkjaap
erg matig moet ik zeggen.. veel meer van verwacht maar bleek uiteindelijk maar erg matig. die humor die er soms in voorkwam was echt niet mijn soort humor.. vond het ook niet echt leuk om te volgen en zat er maar een beetje met een niet snappende blik te kijken .. matige thriller.. 2*

Reticulated
Nee niet mijn film, vond hem erg saai.

neo (crew)
Begint zeer aardig, maar glijdt al snel af naar een 13 in dozijn verhaaltje. Caine heeft wel een betere en grauwere misdaadfilms gespeeld, maar weet de film toch nog te dragen met zijn uitstekende acteerwerk.

avatar van wendyvortex
Fijn deze DVD ligt overal voor een euro of 5. Meestal een teken dat de film (terecht) is geflopt. Maar dit is een uitzondering.
Fantastische donkere film (let op drama, geen aktie-film) met een geweldige Michael Caine die langzaam de afgrond inglijdt op wat zijn "finest moment" had moeten worden.

avatar van Legan
Caine doet het prima maar dat was het dan ook. Voor de rest is alles matig en zelfs afgeraffeld. Het acteren, de personages, de dialogen, het verhaal,... Een middelmatige film die maar niet kan boeien en op een gegeven moment saai en licht vervelend wordt. Het einde was dan wel weer beter, maar toen was het leed al geschiedt.
Met een kleine bijrol voor Andy Sergis (Gollem).