• 8.671.536 stemmen

Darkman II: The Return of Durant (1994)

Actie / Misdaad | 93 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Geregisseerd door: Bradford May

Met onder meer: Arnold Vosloo, Larry Drake en Kim Delaney

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Darkman II: The Return of Durant

"Vengeance strikes hardest in the dark."

Darkman ontdekt dat Durant nog steeds in leven is. Als snel pakt hij zijn criminele handeltje weer op. Hij bevrijdt een gestoorde wetenschapper uit een inrichting en dwingt hem om een levensgevaarlijk wapen te ontwikkelen. Nu Darkman al weer verbeteringen heeft aangebracht aan zijn experiment met synthetische huid gaat hij opnieuw de strijd aan met Durant om hem voor altijd uit te schakelen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Dr. David Brinkman

Rollo Latham

avatar van neo

neo

deze film valt een beetje in herhaling.het typische geval dat de bad guy weer tot leven komt.ik vond arnold vosloo ook niet helemaal geloofwaardig als darkman.actiescenes zijn wel ok,op de shoot out aan het einde na.2.5 sterren

avatar van dttom

dttom

deze heb ik ook nog gezien maar ik vond het echt een heel heel stuk minder dan 1

avatar van IamBernie

IamBernie

Deel 1 was idd beter. Het verhaal in 2 is gewoon stom.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Op zich nog een best aardig filmpje, maar vergeleken met de eerste film wel een behoorlijk matige productie. Plot is behoorlijk voorspelbaar en niet alle castleden weten echt te overtuigen. En sowieso was een vervolg hierop behoorlijk onnodig, het verhaal was naar mijn mening wel af.

avatar van empirekees

empirekees

he kijk wie achter darkman staat, Joop Zijlstra(voormalig journaal-presentator)

avatar van EmDee

EmDee

Ik ken wel een Joop van Zijl.

avatar van Flipman

Flipman

Ik hoor het al, Deel 2 is gewoon uitgebuit.

avatar van Waku

Waku

Matig en zwak vervolg op het wel goede en verrassende eerste deel..

avatar van Wouter

Wouter

Matig én zwak?

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Ik vond deze ietsje beter dan deel 1.
Leuk dat Durant weer terug was met zijn rare sarcastische humor en de leuke maniertjes hoe hij iemand doodt met dat golfkarretje

Deze was ook geslaagd.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1955 berichten

Hoe deze schurk (Larry Drake) er overigens nu uitziet, zeer de moeite waard om even te kijken op imdb

avatar van film88888

film88888

Nog wel een vrij goed vervolg. Alleen jammer dat Neeson niet meer Darkman hier in speelt, maar Vosloo is nog wel een redelijke opvolger. Het verhaal was gewoon, maar bij dit soort films moet je er allemaal niet op letten. Gewoon sit back and relax. Een 3,5

avatar van nightbreed

nightbreed

Als je niet kijkt naar de fouten en ongeloofwaardigheden in het script dan is dit wel een leuk filmpje maar slechts een aftreksel van het origineel.

Cijfer: 3

avatar van Thomas83

Thomas83

Weer net zo'n aparte sfeer als in deel I, alleen kwalitatief is het allemaal wel wat minder helaas. Maar als de donkere sfeer, het geweld, de stripachtige karakters en het science-fictionelement van het eerste deel je aanstond dan kun je je ook nog wel vermaken met deze sequel.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1955 berichten

Larry Drake heeft bij mij intussen wel een soort cultstatus bereikt, vooral wegens deze film. En helemaal toen ik deze foto tegenkwam.

avatar van Legan

Legan

Totaal niet vergelijkbaar met zijn voorganger. Op werkelijk ieder vlak stukken minder. In ieder geval grappig om de side-kick van Xena te zien.

avatar van niethie

niethie

Niet zo onaardig als je aanvankelijk zou denken maar het vele jatwerk uit het orgineel dat al niet zo heel bijzonder was en het feit dat er eigenlijk weinig verschil tussen beide bijde delen zit maakte het allemaal nog wel het kijken waard.

2,5 sterren

avatar van aburex

aburex

Deel 1 vond ik al niet goed ondanks het goede actiewerk en deze valt ook niet onder mijn favorieten. Voslo kan Neeson niet vervangen als Darkman, alleen de slechterik Durant (Larry Drake) zet een overtuigende rol neer.

avatar van charmed one

charmed one

wel een aardig vervolg. maar het is niet het beste deel. dat vind ik toch deel 1. maar hij was best goed.

avatar van JustMike

JustMike

ik ga hem opnemen vanavond dus ik zal het wel zien!

avatar van namingway24

namingway24

Een vervolg op het geweldige Darkman, maar zonder de flair van Sam Raimi of de geloofwaardigheid van Liam Neeson. Larry Drake is wel erg goed.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Op zich geen slechte film.

Maar vergeleken met deel één, is alles gewoon veel minder.

Wel leuk dat Durant er weer is.

avatar van Decec

Decec

Aardig actiefilm....

avatar van 606

Leuke deel 2 met de nodige actie, verhaal was wat magertjes.

Acteren ging ook nog wel.

Effecten waren redelijk.

3 sterren

avatar van dominion

dominion

beetje low budget en de film miste de grimmige sfeer uit de eerste deel en dat high tech wapen hadden ze echt eruit moeten laten de effecten waren gruwelijk slecht

avatar van Roel82

Roel82

Niet heel veel slechter dan deel 1 moet ik zeggen en hoop dan ook dat deel 3 in deze lijn door gaat. Het is geen film van een hoogstaand niveau maar kijkt wel lekker weg en zorgt voor vermaak.

Wat betreft de effecten: Deze waren inderdaad niet hoogstaand, ik vind ook dat je niet echt heel hoogstaande special effects kan en mag verwachten van een film die in 1994 is geproduceerd.

avatar van RuudC

RuudC

Het klassieke vervolgdeel. De eerste film mag best een succes genoemd worden. Wat Raimi’s reden is geweest om geen tweede deel te regisseren, weet ik niet, maar ik durf bijna mijn handen er voor in het vuur te steken dat hij verstandig genoeg was om het gewoon bij een film te houden. Andere typische kenmerken van Darkman II zijn dat niet alle (doorgaans de minder succesvolle) acteurs teruggekeerd zijn en uiteraard dat het verhaal een stuk minder goed is dan het origineel. Voeg daaraan toe dat de opbouw van beide films bijna hetzelfde is en dan heb je Darkman II in een notendop.

Ik heb nog wel een paar extra opmerkingen. Arnold Vosloo doet het helemaal niet verkeerd, maar kan Liam Neeson niet doen vergeten. Durant is ook hier een weinig interessante schurk. Aangezien hij in het eerste deel een zekere dood sterft, was het beter geweest om met een nieuwe badguy te komen. Over het algemeen mis ik teveel de hand van Sam Raimi. Het blijft een aardige actiefilm, maar zeker geen essentieel stukje cinema.

avatar van Supernatural

Supernatural

leuk vervolg maar deel 1 toch iets beter.maar voor de rest heb ik me prima vermaakt.

avatar van ChrisM

ChrisM

Kan niet tippen aan z'n voorganger.... compleet andere cast (uitzondering Durant Larry Drake) en regiesseur dan nog eens een gemiddeld script mwa....

avatar van Phantasm

Phantasm

Deze ook wel geslaagd, maar net zoals de meesten hier zeggen, zijn voorganger is toch beter, helemaal mee eens.

avatar van joolstein

joolstein

Voor de rol in dit vervolg bedankte Liam Neeson, ook regisseur Sam Raimi, had andere plannen. Tja zodoende keert alleen de schurk Robert G. Durant (Larry Drake) op wonderbaarlijke manier terug. Nu was hij in de eerste film om het leven gekomen tijdens een helikoptercrash. Maar nee aan zo'n ontploffing ga je niet dood, je raakt in coma. De vrij onbekende regisseur Bradford May verving Raimi en Arnold Vosloo kroop in de rol van Peyton Westlake. Naast dat bijna niemand terugkeerde, verloor het ook de stripboeksfeer en veel van de gruwelijkheden. De Darkman loopt de meest van zijn tijd met een masker (eigen gezicht) rond. Sommige scenes zijn gewoon een exacte kopie (een wetenschapper wordt in elkaar geslagen, vermomt en infiltreert bij de schurken en herkenning en achtervolging enz.) verder is dit in alles een vrij eenvoudige actiefilm. Actrice Kim Delaney (NYPD Blue) speelt één of andere onderzoekjournaliste maar deze rol is nog onopvallender en lijkt er met de haren bijgesleept om een vrouwpersoon in de film te hebben. Er zijn genoeg explosies, gevechten, shoot-outs om dit kijk-baar te maken, maar al met al is het een beetje een puinhoop. Kortom meer van hetzelfde maar zonder de visuele flair en wreedheid en nergens blinkt het echt uit.!