Darkman II: The Return of Durant (1994)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Bradford May
met Arnold Vosloo, Larry Drake en Kim Delaney

Darkman ontdekt dat Durant nog steeds in leven is. Als snel pakt hij zijn criminele handeltje weer op. Hij bevrijdt een gestoorde wetenschapper uit een inrichting en dwingt hem om een levensgevaarlijk wapen te ontwikkelen. Nu Darkman al weer verbeteringen heeft aangebracht aan zijn experiment met synthetische huid gaat hij opnieuw de strijd aan met Durant om hem voor altijd uit te schakelen.

neo (crew)
deze film valt een beetje in herhaling.het typische geval dat de bad guy weer tot leven komt.ik vond arnold vosloo ook niet helemaal geloofwaardig als darkman.actiescenes zijn wel ok,op de shoot out aan het einde na.2.5 sterren

deze heb ik ook nog gezien maar ik vond het echt een heel heel stuk minder dan 1

Deel 1 was idd beter. Het verhaal in 2 is gewoon stom.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Op zich nog een best aardig filmpje, maar vergeleken met de eerste film wel een behoorlijk matige productie. Plot is behoorlijk voorspelbaar en niet alle castleden weten echt te overtuigen. En sowieso was een vervolg hierop behoorlijk onnodig, het verhaal was naar mijn mening wel af.

he kijk wie achter darkman staat, Joop Zijlstra(voormalig journaal-presentator)

Ik ken wel een Joop van Zijl.

avatar van Flipman
Ik hoor het al, Deel 2 is gewoon uitgebuit.

Matig en zwak vervolg op het wel goede en verrassende eerste deel..

Matig én zwak?

avatar van sinterklaas
Ik vond deze ietsje beter dan deel 1.
Leuk dat Durant weer terug was met zijn rare sarcastische humor en de leuke maniertjes hoe hij iemand doodt met dat golfkarretje

Deze was ook geslaagd.

avatar van thomzi50
Hoe deze schurk (Larry Drake) er overigens nu uitziet, zeer de moeite waard om even te kijken op imdb

avatar van film88888
Nog wel een vrij goed vervolg. Alleen jammer dat Neeson niet meer Darkman hier in speelt, maar Vosloo is nog wel een redelijke opvolger. Het verhaal was gewoon, maar bij dit soort films moet je er allemaal niet op letten. Gewoon sit back and relax. Een 3,5

avatar van nightbreed
Als je niet kijkt naar de fouten en ongeloofwaardigheden in het script dan is dit wel een leuk filmpje maar slechts een aftreksel van het origineel.

Cijfer: 3

avatar van Thomas83
Weer net zo'n aparte sfeer als in deel I, alleen kwalitatief is het allemaal wel wat minder helaas. Maar als de donkere sfeer, het geweld, de stripachtige karakters en het science-fictionelement van het eerste deel je aanstond dan kun je je ook nog wel vermaken met deze sequel.

avatar van thomzi50
Larry Drake heeft bij mij intussen wel een soort cultstatus bereikt, vooral wegens deze film. En helemaal toen ik deze foto tegenkwam.

avatar van Legan
Totaal niet vergelijkbaar met zijn voorganger. Op werkelijk ieder vlak stukken minder. In ieder geval grappig om de side-kick van Xena te zien.

avatar van niethie
Niet zo onaardig als je aanvankelijk zou denken maar het vele jatwerk uit het orgineel dat al niet zo heel bijzonder was en het feit dat er eigenlijk weinig verschil tussen beide bijde delen zit maakte het allemaal nog wel het kijken waard.

2,5 sterren

avatar van aburex
Deel 1 vond ik al niet goed ondanks het goede actiewerk en deze valt ook niet onder mijn favorieten. Voslo kan Neeson niet vervangen als Darkman, alleen de slechterik Durant (Larry Drake) zet een overtuigende rol neer.

wel een aardig vervolg. maar het is niet het beste deel. dat vind ik toch deel 1. maar hij was best goed.

avatar van JustMike
ik ga hem opnemen vanavond dus ik zal het wel zien!

avatar van namingway24
Een vervolg op het geweldige Darkman, maar zonder de flair van Sam Raimi of de geloofwaardigheid van Liam Neeson. Larry Drake is wel erg goed.

avatar van Al DeNiro
Op zich geen slechte film.

Maar vergeleken met deel één, is alles gewoon veel minder.

Wel leuk dat Durant er weer is.

avatar van Decec
Aardig actiefilm....

avatar van 606
Leuke deel 2 met de nodige actie, verhaal was wat magertjes.
Acteren ging ook nog wel.
Effecten waren redelijk.

3 sterren

dominion
beetje low budget en de film miste de grimmige sfeer uit de eerste deel en dat high tech wapen hadden ze echt eruit moeten laten de effecten waren gruwelijk slecht

Niet heel veel slechter dan deel 1 moet ik zeggen en hoop dan ook dat deel 3 in deze lijn door gaat. Het is geen film van een hoogstaand niveau maar kijkt wel lekker weg en zorgt voor vermaak.

Wat betreft de effecten: Deze waren inderdaad niet hoogstaand, ik vind ook dat je niet echt heel hoogstaande special effects kan en mag verwachten van een film die in 1994 is geproduceerd.

avatar van RuudC
Het klassieke vervolgdeel. De eerste film mag best een succes genoemd worden. Wat Raimi’s reden is geweest om geen tweede deel te regisseren, weet ik niet, maar ik durf bijna mijn handen er voor in het vuur te steken dat hij verstandig genoeg was om het gewoon bij een film te houden. Andere typische kenmerken van Darkman II zijn dat niet alle (doorgaans de minder succesvolle) acteurs teruggekeerd zijn en uiteraard dat het verhaal een stuk minder goed is dan het origineel. Voeg daaraan toe dat de opbouw van beide films bijna hetzelfde is en dan heb je Darkman II in een notendop.

Ik heb nog wel een paar extra opmerkingen. Arnold Vosloo doet het helemaal niet verkeerd, maar kan Liam Neeson niet doen vergeten. Durant is ook hier een weinig interessante schurk. Aangezien hij in het eerste deel een zekere dood sterft, was het beter geweest om met een nieuwe badguy te komen. Over het algemeen mis ik teveel de hand van Sam Raimi. Het blijft een aardige actiefilm, maar zeker geen essentieel stukje cinema.

leuk vervolg maar deel 1 toch iets beter.maar voor de rest heb ik me prima vermaakt.

avatar van ChrisM
Kan niet tippen aan z'n voorganger.... compleet andere cast (uitzondering Durant Larry Drake) en regiesseur dan nog eens een gemiddeld script mwa....