• 8.669.662 stemmen

Met onder meer: Ever Carradine, Brent David Fraser en Bianca Lawson

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Dead & Breakfast

"It's like a bad horror movie, only worse."

Zes vrienden op weg naar een trouwfeest in Texas, onderbreken hun reis om te overnachten in het slaperige dorpje Lovelock. De gastvrije eigenaar van de plaatselijke herberg verwelkomt hen met open armen. Met de hautaine kok kunnen ze een stuk minder overweg. De volgende ochtend zijn zowel de eigenaar als de kok dood. De sheriff verdenkt de gasten en verbiedt hen het dorp te verlaten. De zaken escaleren wanneer de bizarre inwoners van Lovelock in de ban raken van een boze geest en de zes vastpinnen in de Bed & Breakfast. Slechts gewapend met een roestige kettingzaag en een halve doos patronen zetten ze zich schrap voor een belegering op leven en dood.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Tyr

Tyr

Ik heb toch flink gelachen om deze film, vooral de zingende country gitarist was geniaal gevonden. Deze film bevat ook verassend goed camera werk. Ik had er niet veel van verwacht maar hij best leuk, niet zo goed als de andere zombie komedie shaun of the dead, maar wel leuk. 3.5

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

Een leuke horrorkomedie met een dikke knipoog. Heerlijk mee vermaakt, de nonsens vliegt je om de oren met wat leuke gore. (Hey, dat rijmt ) Viel jullie trouwens ook op toen de sherrif de kettingzaag pakte, in die kast, daar hing een poster van The Evil Dead.

Heerlijk vermaak!

avatar van Vascago

Vascago

Vond dit een heerlijke horrorkomedie. Geweldig die countrygitarist en dat Thrillerdansje. Leuke gore ook.

Heb deze een tijdje terug voor 5 euro of misschien wel minder (weet het niet precies) gekocht bij Boekenvoordeel. Had er dus niet al te hoge verwachtingen van, maar af en toe (en daarom koop ik ze ook) zitten er echt juweeltjes tussen. En deze is er zeker 1 van.

4 sterren van mij

avatar van Rutte

Rutte

Tjonge jonge, wat was dit voor iets zeg...

Ik dacht al dat 't één grote pulp zou zijn, maar een beetje meer verhaal had toch wel gemogen he.

Ik moet echter heel eerlijk zeggen dat ik me bij vlagen wel geamuseerd had met deze "film", vooral als de kettingzaag in beeld kwam.

Afgezien van de gore mag je dit echter niet echt een horror noemen, maar gewoon een bizarre komedie.

Het humor gedeelte redt deze film helaas slechts ten dele, want het simpele en dunne verhaaltje is gewoon te onnozel, en is dan ook ver terug gedrongen naar de achtergrond.

Voor de liefhebber leuk om eens een keertje te zien, want er komen zo af en toe wel verwijzingen langs naar ( veel betere ) items in dit genre.

Verwacht je anderhalf uur spanning of suspense, dan kun je 't shaken.

Zie je echter graag koppen rollen, hou je van "gehakt " met een sausje van country muziek, dan zit je hier goed.

2,5 sterren

avatar van DVD-T

DVD-T

De hoes zegt eingelijk alles al over deze film."It's like a bad horror movie, only worse".Dat is het dan ook, maar wat een ontzettende slechte foute en vooral leuke film is dit zeg.

Dat deze film lowbudget is zou je er niet aan af kunnen zien.Alles ziet er toch wel goed en zeer proffesioneel uit.Het plezier druipt van de film af en neemt zich op geen enkel moment serieus.Dat is wel te zien aan de horror/gore scènes wat wordt gemixt met heerlijke slapstick humor.Een leuk muziekje eronderzetten en lachen maar.En daar is deze film ook voor gemaakt, niet om de kijker de stuipen op het lijf te jagen maar om te vermaken.Een heerlijke mix tussen horror en dan vooral zombie films met erg leuke verwijzingen naar cult/pulp films en een musical komedie.Zo wordt in dit moment perfect de toon van deze film gezet.Gewoon heerlijke pulp is dit.Ik verhoog mijn stem naar

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Ontzettend foute horror film, die alles met een dikke knipoog brengt.

Het is ranzig, het is grappig, het is een erg vermakelijk.

Eigenlijk heeft DVD-T alles hierboven al opgenoemd, en zo is het gewoon, een heerlijke pulp.

avatar van ASman

ASman

Blood is as sweet as moonshine whiskey

Prachtige scène!

avatar van Reinbo

Reinbo

Fijne ontdekking, met dank aan de moviemeter Contest.

Leuke lekkere gory horrorkomedie. Het splatter geweld is echt van top niveau. Helaas ontbreekt het aan sfeer en is ook het verhaal en het camerawerk veel te gewoontjes. Daarom een dikke 3,5* En dat is jammer want de film heeft genoeg leuke momenten om eigenlijk makkelijk 4* te kunnen scoren.

avatar van DVD-T

DVD-T

Dan zou ik je zeker Undead ook kunnen aanraden, net zo'n heerlijke maffe film.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Dit vond ik echt een waardeloze film waar echt totaal niets aan was.

Verhaallijn slaat helemaal nergens op. Eigenlijk zit er helemaal geen verhaal in. De film bestaat merendeel uit allemaal overdreven slasher-momenten die nog grappig over moeten komen ook. Nou ik kan je nu alvast vertellen dat er niets grappigs en engs gebeurd in de film. Misschien dat de film leuk is als je een lading pillen,paddestoelen en weet ik veel wat nog meer op hebt anders zou ik het echt niet weten.

De acteurs waren stuk voor stuk overdreven slecht maar misschien was dat wel de bedoeling van de makers anders zou ik het niet weten.

Ik heb de film op dvd bekeken en daar was ik ook niet echt tevreden over. Beeldkwaliteit vond ik zeker niet goed en scherp genoeg en dan vooral in de de donkere beelden ( helaas gebeuren tijdens de film voor 90% alles in het donker). Beeld staat ook helaas met een beeldverhouding van 4:3 op dvd en dat is vreemd voor een aardig nieuwe film. Het geluid (DTS) klinkt soms heel erg goed en dan vooral tijdens de muziek maar voor de rest valt die een beetje tegen met weinig leuke effecten.

Kortom ik vond er bar weinig aan en vond Undead vele malen beter maar dat is mijn mening. Voor mij is deze film 0,5* waard,

avatar van Vascago

Vascago

Ik had toch echt geen pillen, paddestoelen en weet ik veel meer op. Ook zonder vond ik dit een geweldig leuke film.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Inderdaad, in dit geval ligt het meer aan de persoon dan aan de film

avatar van Near_Dark

Near_Dark

Jeeezes, wat een hilarische 3e-rangs film, nie te doen

Plot: Een stel tieners op weg naar de bruiloft van een vriendin, raken de weg kwijt en belanden in een afgelegen boerengat (weeral... ) waar ze kunnen overnachten in een Bed & Breakfast...

Een van hen opent een houten kistje dat op een kast staat en ontketent daarmee een hoop onheil. Dat kistje bevat namelijk de ziel van een pas overleden baby, en brengt de bezitter ervan veel geluk, als prijs hiervoor moet het gevoed worden met mensenvlees.
Althans, dat is wat ik ervan begrepen heb...
Wat volgt is kompleet van de pot gerukt

Het is onvoorstelbaar hoe slecht er in deze film geacteerd wordt, en dat was duidelijk de bedoeling van de regisseur, het ligt niet aan een gebrek aan talent bij de acteurs.

De flik van dienst loopt constant overal tegenaan, de camera blijft veel te lang stilstaan nadat een acteur weer eens een belachelijk geformuleerde uitspraak heeft gedaan, en ga zo maar door

Het speelde door mijn hoofd om hem af te zetten, maar gelukkig heb ik doorgezet, en jawel, na +-40 min. ontpopt deze film zich als een waar splatter & gore festijn.

Er worden hoofden afgeschoten met zelfgemaakte geweren van spijkers en waterleidingbuizen
Met een grote staak wordt iemand een oog uitgestoken, een jonge vrouw met een kettingzaag in de hand gaat een wanhopig gevecht aan met een meute zombies, eentje weet die zaag af te pakken maar deze stak al halfweg in zijn nek en begint dan zelf zijn hoofd verder af te zagen
De leider van de zombies gebruikt een afgehakt hoofd als buikspreekpop

Dit wordt allemaal héél sappig in beeld gebracht
Er komt zelfs een zombiedansje in voor, duidelijk geïnspireerd op de videoclip "Thriller" van Michael Jackson
Alle 10 minuten komt een countryzanger (mét cowboyhoed) een liedje spelen op zijn gitaar, dat de film tot nu toe samenvat, of commentaar geeft over wat er nog te gebeuren staat, geweldig !

Je hebt het al begrepen zeker?
Dit is voer voor liefhebbers van gestoorde Horror Komedies, zeker niet voor de normale filmliefhebber
Gaat dat zien, gaat dat zien, en nog het liefst met een hoop vrienden,
fun gegarandeerd !!

avatar van guylopez93

guylopez93

leuk filmpje, lekker veel gore en de film duurde lang genoeg om niet te vervelen

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Aardig.. gore was slecht en onovertuigend, maar wel grappig.

avatar van Gollem

Gollem

Vreselijk slechte film die totaal niet grappig of eng wil worden!

avatar van yellowflag

yellowflag

waardeloos. Zeker als je m gedownload hebt met een Franse nasynchronisatie.....urgh 0,5*

avatar van Perry Meer

Perry Meer

toch wel leuke film, niet altijd even geslaagd ( de dansende 'zombies' en sommige scenes kwamen niet helemaal uit de verf) maar zeker vermakelijk, de tekeningen en de zingende cowboy tussendoor

is weer eens wat anders

2,5 sterretje

avatar van puppet master

puppet master

WTF is dit???

Dansende zombies, countrybandje dat steeds erdoor heen speeld??

Waardeloos.

Het leukste aan de hele films is de aftiteling.

Als je die kijkt en het liedje luisterd of de ondertiteling leest wordt de hele film in 3 minuten verteld, das beter dan de hele film kijken......

avatar van Boeikens

Boeikens

Onderhoudende splatter horror met een flinke dosis over the top humor.

Alles lekker overdreven en te kijken zonder enige ernst.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Had het liever horror dan horror/komedie gehad. De gorescene's waren namelijk prima, maar die countryzanger die constant domme liedjes zat te zingen, en de zombies die aan het dansen waren, dat werkte totaal niet voor mij.

avatar van FillumGek

FillumGek

Helaas een verschrikkelijke tegenvaller die niet in de schaduw mag staan van Shaun of the Dead en al helemaal niet van Braindead. Het idee heeft heel wat potentie, maar schiet op een hoop vlakken te kort.

Zo vind ik de cast charismaloos. Zes niet-leuke personen die voor humor moeten zorgen is al een hele opgave, waar ze naar mijn mening dan ook niet in slagen. De humor is te flauw, de countryzanger misplaatst en de soundtrack, inclusief geluidseffecten, ondermaats.

De twee sterren die ik geef zijn dan ook voor de gore, dat gewoon uitstekend was. Naar het einde toe gaat de film voluit en vliegt de smerigheid om je oren. Jammer dus dat het allemaal zo grappig moest zijn...

avatar van Chaco

Chaco

Geen topper, wel zeer de moeite waard.

Ik heb bij dead & breakfast zeker moeten lachen. Er zitten hylarische momenten in. Toch ontbreekt het aan een verhaallijn, maar dit stoord nergens.

De gore is goed en metname de countryzanger vond ik erg geestig. Ook de cartoon tussendoor vond ik erg goed gevonden.

Geen topper dus, verwacht geen Shaun of the Dead of Zombieland, wel een leuke avond.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Geslaagde combinatie van horror en komedie, zeer vermakelijk en zeer zeker de moeite waard!

avatar van Rickyman

Rickyman

Een waardeloze horror/komedie, zonder maar ergens spannend of eng te worden en grappig is het al helemaal niet. Die suffe liedjes en "thriller"-dansje tussendoor sloeg ook nergens op.
Nee, dit is niet leuk.

avatar van shrink

shrink

• 2085 stemmen

Niet grappig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van joolstein

joolstein

Goede en geslaagde slasher en quasi-zombiefilm! Het verhaal is simpel drie jongens en drie meisjes zijn met een camper onderweg naar een huwelijksfeest. Ze rijden hopeloos verloren, komen terecht in een klein geïsoleerd dorpje, logeren in een hotel bij een vreemde oude man met een mysterieus doosje en gaan op zeer gore wijze hun einde tegemoet. Regisseur Matthew Leutwyler maak gebruik van talloze clichés, echter weet hij met genoeg originele accenten te komen om er meer van te maken dan de zoveelste horrorkomedie. Zo wordt het zestal bij hun aankomst in Lovelock opgewacht door een countryzanger /pompbediende die staat te spelen. Hij komt in het verdere verloop nog meermaals terug. Niet alleen als personage, maar ook als commentator die met hilarische songteksten bezingt wat er gebeurt. Een zeer geslaagde musical-achtige toevoeging. Verder moet je vooral denken aan prettig gestoorde mix van Evil Dead, Braindead met een vleugje van andere horrorwerkjes en Southpark. Het acteerwerk is naar mijn mening bewust slecht want ik kan me niet voorstellen dat deze bekende acteurs uit veelal series niet betere acteerprestaties bezitten. Misschien een ode aan Herschell Gordon Lewis? Een andere leuke verrassing is David Carradine, die een bijrolletje heeft als de mysterieuze oosterling met het doosje van Pandora. En dan is er ook nog nichtje Ever Carradine die als Sara, een soort vrouwelijke MacGyver, wapens maakt. Een stel geslaagde grappen, dansende zombies en het rijkelijke vertegenwoordigde Gore maken van deze film een waar kijkgenot voor de liefhebber.

avatar van klara

klara

De intermezzo's aldoor van de countryzanger (Overigens met erg leuke teksten) riep bij mij

de herinnering op aan die bij There's Something About Mary, al zou het mij niet verbazen

dat de makers ervan die film nog nooit hebben gezien.

Duidelijk in een ander wereldje. Dit soort freewheelende, losbandige horrorkomedie kan

mij, mits goed uitgevoerd zoals bij deze, altijd wel vermaken.

Met een evident laag budget gemaakt werden tal van dit soort films een regelrechte miskleun,

ten onder bij een stoet van amateur acteurs, een stupide, rammelend script, en een luie,

prutsende regie.

Oke, hier geen topacteurs, het script loopt niet bepaald over van intelligentie en de regie

verdient in de verste verte niet het predikaat geniaal, maar is het al met al toch wel een

redelijk verzorgde, absurde en joyeuze trip geworden.

avatar van Rancid

Rancid

Hillbillies, vette terreinwagens en gore, dan kun je bij mij al weinig fout meer doen. Behalve dan wanneer je met je film een horrorCOMEDY probeert te maken en heel de tijd grappig probeert te zijn, en daar dan faliekant in mislukt. Jammer, werkelijk alle 'grappen' missen compleet hun doel.

Toch nog 3* voor de eerdergenoemde ingrediënten, want al met al is het nog best een vermakelijk werkje geworden.

avatar van Borderline

Borderline

Vreselijke film, het verhaal slaat nergens op, en humor,tja dat is dan niet mijn humor dan, ik kan me soms best wel vinden in horror komedie zoals Dead snow maar dit was echt niks, dansende zombies etc