Latter Days (2003)

Drama / Romantiek

geregisseerd door C. Jay Cox
met Wesley A. Ramsey, Steve Sandvoss en Jacqueline Bisset

Christian is een typische homo uit Los Angeles, mooie kleding, bruin getinte huid en een vlotte babbel. Als hij op een dag verliefd wordt op een man uit de Mormonen-gemeenschap verandert dit zijn leven.

Uitstekend liefdesverhaal tussen twee jongens, met alle ellende die daarom heen zit, vooroordelen, twijfels. Mooi verfilmd, hartverwarmend.

avatar van Rascal
94 min.? De versie die ik had gezien was 1 uur en 47 min. Zal wel de niet gekuisde versie zijn dan. Gedurfde film voor Amerikaanse begrippen. Had trouwens een verstand op nul/feel-good-filmpje verwacht, maar niks is minder waar. Komisch. Tragisch. Romantisch. Ontroering. én Opwinding. 5 woorden voor deze mooie film=5 ** van mij. Hetero's zal deze film bar weinig doen denk ik.

avatar van Rascal
edit: sorry mijn vriendinnetje vond hem ook goed.

avatar van theresia
voor een hetero vond ik deze film heel erg sexy je wordt echt meegetrokken in de film waarbij ik me helemaal kan meeleven in de liefdes leven van hun. Heel mooi gefilmd zeker gedurfd voor amerikanen. En verassend ook, en daar hou ik wel van. ****.5

Just seen it, erg mooie film! Erg fijn einde ook!

4,5* van mij

avatar van mdj
mdj
Wel erg gladjes allemaal en de crisis van de mormonenman Aaron (alleen die namen zijn al teveel van het goede: Aaron en Christian) is wel erg snel voorbij en heeft meer met zijn omgeving te maken dan met een innerlijke crisis. En dan die Christian die een soort bekering in omgekeerde richting meemaakt. Van oppervlakkige homo naar iemand die de zin van het leven gaat zoeken in vrijwilligerswerk en goede gesprekken. Allemaal net iets te. Het gegeven is heel aardig, maar de film vond ik nogal oppervlakkig. Wel om aan te kijken maar niet voor herhaling vatbaar voor mij.

avatar van alec
Laatst de film voor een tweede keer gezien. En wederom grijpt het naar je strot. Een prachtfilm. Een bijna onmogelijk verhaal maar toch toegankelijk. Prachtig geacteerd en de twee acteurs zijn goed op elkaar afgestemd. En Blaatje, inderdaad, een fijn einde, anders had je echt met een rotgevoel gezeten. Gewoon zien!

misschien wel de mooiste film tussen 2 mannen ooit gemaakt, het eind maakt me elke keer weer huilen.
eindelijk een verrassend eind in plaats van een standaart 'feel good' einde.

Frans Sarneel
Had leuk kunnen zijn, maar de gladde (en slechte) soapacteurs en het (zelfs in een toch niet meteen als mainstream te benoemen film als deze) onvermijdelijke Amerikaanse moralisme maken dit voor mij toch tot een zwakke middenmoter. Het verhaal van een jonge Mormoonse homo die gelukkig sterk genoeg is om uiteindelijk te kiezen voor de liefde en het echte leven en zich af te keren van de bekrompen en achterhaalde denkbeelden van zijn vrienden en familie, spreekt me op zich wel aan. Vooral de erg magere acteerprestaties halen wat mij betreft de score naar beneden.

avatar van Bubblez
De eerste helft van de film gaf me de indruk van een goedkoop geheel, voornamelijk door de (cliché)matige personages en de wat b-film-ogende uitstraling. Maar naarmate het verhaal meer diepte kreeg, werden de personages interessanter en dat maakte mij, vooral richting het einde, meer betrokken.
Uiteindelijk vind ik het een erg mooi en ontroerend verhaal wat helaas wel wat traag en met weinig diepgang start.

avatar van MOKUMAN
Ik heb hem voor de 2e keer bekeken. Wat een mooie film.
Een Brokeback mountain zonder mooie natuur. Het begin van de film komt nogal goedkoop, makkelijk en soapie over maar op ongeveer de helft van de film worden de acteerprestaties een stuk sterker, komen er meer emoties los en brengt het verhaal je ademloos naar een onverwacht maar prachtig einde. Niet alleen voor gays een prachtige film om een traantje bij weg te pinken!

Hartverwarmende, ontroerende, geloofwaardige, tedere, romantische zo nu en dan grappige liefdesfilm met knap gemaakt script en bijzonder mooie acteerprestaties. Het enige smetje vind ik dat het einde wat beter uitgewerkt had kunnen worden.

avatar van Keane1983
Een mooi en boeiend verhaal, leuke soundtrack en knappe acteurs.
Klinkt allemaal heel erg goed (wat het over het algemeen ook is hoor) maar het acteerwerk is soms te overacting en niet overtuigend.
Ook gaat het verhaal hier en daar van de hak op de tak en is daardoor on afgemaakthiermee bedoel ik de scene waarin christian naar de moeder van aaron gaat om de horloge terug te gevenik had hier graag iets meer van willen zien. Ook de dialogen tussen christian en de man die heel erg ziek is had van mij iets mooier uitgewerkt kunnen worden.
De film pakt een zwaar en serieus onderwerp aan, hiermee doel ik dan op de kerk en de homosexualiteit. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er jongens naar zo een heropvoedingskamp worden gestuurd!!!ook hier had ik meer van willen zien!!
Al met al vond ik het een mooie film en heb er van genoten.

Van mij een 3.5*

Wat een onwijs mooie film dit!!!! Het start een beetje saai vind ik, maar je komt heel snel in de film en je komt er niet meer uit. Het heeft me heel erg geboeid.

En wat heb ik me weer geërgerd aan de narrow-minded people in die religie. Jammer dat deze religie met zn aanhangers nog steeds bestaat.

5 sterren

avatar van missl
Film moet even op gang komen, in het begin gaat het ook regelmatig over god en hebben ze allerlei diepe gesprekken daarover die ik niet boeiend vond. Maar dan komt er een turning point en is het een heel mooi verhaal.
De film die ik heb gezien duurde ook langer dan de 107 min hier op de site.

Aardig liefdesverhaal .

avatar van Quentin
Een van de slechtste films in jaren; vreselijk slecht geschreven (ontknoping volgt op ontknoping vanaf de 70ste minuut), enorm lelijk gedraaid, slechte muziek, slechte acteurs en bijzonder smakeloos. Vroegen ons af tijdens het kijken wanneer er nou eens geneukt zou worden, want het doet in elk opzicht denken aan een (soft) pornofilm. 0,5*

ik vond het ook niks, ben geschrokken van de hoge rating. maar voor een film met het homothema is die denk ik wel iets 'diepgaander' dan de meeste. ik heb 2 sterren gedaan voor de moeite

cularis
Cut film.
Omo omo alles spuit witter dan omo!!!

avatar van Bubblez
cularis schreef:
Cut film.
Omo omo alles spuit witter dan omo!!!

Echt waar, ga jij even lekker een Steven Seagal-film kijken.

avatar van kucing
Ik vond het - in tegenstelling tot de zeer negatieve beoordelingen van sommigen hier - een mooie film met een leuke ontknoping. En dat terwijl het om een duidelijk low budget film gaat.
Dat de acteerprestaties niet het niveau hebben van die van Meryl Streep stoort mij absoluut niet.
Ik vind het in elk geval een aanrader voor mensen die geen probleem hebben met het homo thema en die graag een avondje romantiek willen zien.

avatar van Captain Sik
Zeker een mooi verhaal. Goeie thematiek in de film, alleen een beetje te veel thema's: oppervlakkigheid, aids, geloof, homo-genezing, coming of age, liefde... Zoveel dat er nergens echt dieper op in gegaan wordt. Ook zie je het einde wel een beetje aankomen denk ik.
Maar alles wel beschouwd is het best een leuke, romantische film en zullen de meeste kijkers wel een traantje wegpinken...

een hartverwarmende film; die ook de schaduwzijden behandelt. Voor de materie is het geheel wel redelijk Amerikaans glad gebracht. De gehele film ademde wel affiniteit met het onderwerp. Ook bij de zoveelste keer kijken ontroert de film mij en voert mij mee. Uit eigen ervaring kan ik overigens melden dat het zwarte deel "kuis" gefilmd werd.

avatar van Sketchead
Dit was eigenlijk best slecht. Het christelijke jongetje dat op de duivel himself valt. En verrek, de duivel wilt z'n leven beteren ook! Lowbudget hoeft niet per se gelijk te zijn aan ontzettend flauw. Dat songwriterplotje was tenenkrommend (maar ik bedoel ècht tenenkrommend) even als de spontane vliegactie en het vrij onaantrekkelijk verhaal van Christians sneeuwvakantie, laat staan de pijnlijk slechte kledingkast van de laatstgenoemde (ja, dit soort details kunnen mij dwarszitten..laat me over de filmposter niet beginnen). Die geforceerde getergde blik van Aaron als hij de restauranteigenaresse zijn verhaal doet, was tegen het belachelijke aan en het einde was nogal abrupt.

En toch en toch en toch...ik kan niet ontkennen dat ik me (tegen beter weten in) heb mee laten slepen. Die superschattige momenten bij het wasmachinehok....I'm just a sucker voor dit soort films.

avatar van 93.9
Matige Amerikaanse trash.
Werkelijks niets goeds aan deze film.

Eén van die vele films waarin een relatie moet optornen tegen godsdienstige, culturele en zelfs maatschappelijke opvattingen en belemmeringen.
Dergelijke films hebben de zorg om uit de sleur van de clichés te geraken. Het eerste halfuur van deze "Latter days" valt dat zeker niet mee, want toch wel heel oppervlakkig.
Nadien is er een betere uitwerking, zij het verre van volmaakt, krijgt de film wat meer diepgang en wordt zelfs zeer dramatisch, maar uiteindelijk blijft het gewoon bij romantiek.
Het acteren kan door de beugel maar denderend is het niet.