Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Adventures of Young Indiana Jones: Masks of Evil (1999)

Avontuur / Horror

geregisseerd door Dick Maas en Mike Newell
met Sean Patrick Flanery, Ahmet Levendoglu en Ali Taygun

Indiana Jones komt erachter dat kwaad niet een menselijk gezicht hoeft te hebben. Hij komt terecht in een bovennatuurlijk avontuur dat zich afspeelt in Istanbul en Transylvanië.

Afgekeurd en nooit uitgezonden, toch?

avatar van Quentin
Was te geweldadig bevonden en zou niet in de serie passen vanwege het geweld. Is wel te koop volgens mij.

Stuk van Mike Newell was vrij sterk (Istanbul) 3,0 *
maar het stuk van Dick Maas (Transylvanie) was erg zwak 1,5 * Waar schijnlijk niet te wijten aan Maas want met de regie was niets mis alleen het verhaal was erg cliché ..... laat ik het op een 2,0 * gemiddeld houden

avatar van jedymaster
probeer zoveel mogelijk van deze serie te zien maar deze kan ik me niet herinneren.

3,0. een leuk vampier filmpje. had het niet verwacht van indiana jones

uhhh dick maas?

Ik vraag me af hoe de turken hier worden afgeschilderd
Zal weer de badguys zijn

JurassicPark schreef:
uhhh dick maas?

Ja. Niet uitgezonden op USA tv, meen ik.

Vreemd dat de hele serie niet op dvd is.

nou de hele serie zal ik niet willen hebben maar deze aflevering wel deze was wel leuk

avatar van raymon
ik las ergens dat de door Dick Maas gemaakte aflevering nooit werd uitgezonden omdat deze te geweldadig werd gevonden..??

wo2-Freak
Waar kun je (alle) delen van: The Young Indiana Jones
kopen?

avatar van EspenSGX
Wouter schreef:
Vreemd dat de hele serie niet op dvd is.

In de VS is er een Volume 1 verschenen met 12 DVD's, er moeten er nog 2 volgen. Voor Region 2 versie is nog niets bekend helaas.

Ik las ergens dat Lucas weer heeft lopen klooien met de volgorde/montage.

puckb96
Wat belachelijk om Indiana Jones in één of andere horrorfilm te veranderen. Die Dick Maas is ook niet echt goed bij zijn hoofd.

avatar van Quentin
Lijkt me niet dat het idee van Maas kwam ...

avatar van Thorak
Dit is toch een tv-film serie en mag daardoor toch niet op deze site?

avatar van fappie
Hahaha zie ik Vlad de Spietser op de poster:P?

Thorak schreef:
Dit is toch een tv-film serie en mag daardoor toch niet op deze site?

Ach, de afleveringen zijn langer dan 45 minuten dus mach het.

avatar van Filmfan_1997
Ik vind de Young Indiana Jones afleveringen erg leuk maar deze viel erg tegen.
Horror past niet erg bij Indiana Jones.

Zeker niet kijken met jonge kinderen.

avatar van Filmfan_1997
Wouter schreef:
Vreemd dat de hele serie niet op dvd is.

Op amazone.com is de hele serie te koop,
alleen is hij niet super goedkoop!

Gehermonteerd las ik ergens.

avatar van baspls
Ik vind The Adventures of Young Indiana Jones een erg goede tv-serie. Natuurlijk wel veel minder dan de echte Indiana Jones-films. En dan vind ik The Masks of Evil nog de beste aflevering. Beter effecten en mooi Horror verhaal. Grappig dat hij is geregisseerd door Dick Maas. Hierbij ook de beste film waar hij aan gewerkt heeft.

Filmfan_1997 schreef:

Zeker niet kijken met jonge kinderen.

Indiana Jones is niet voor kinderen. Ik vond dit luist wat spetaculairder. En best wel orgineel als ik het mag zeggen.