The Adventures of Young Indiana Jones: The Phantom Train of Doom (1999)

Avontuur / Oorlog

geregisseerd door Peter MacDonald
met Sean Patrick Flanery, Julian Firth en Tom Bell

Als Indy en zijn vriend Remy per ongeluk de verkeerde trein nemen, vallen ze in de handen van de Britten. De twee worden meteen terug naar het front gestuurd, maar dankzij de hulp van een groepje gedeserteerde commando's, mogen Indy en Remy mee op zoek naar een nieuw Duits superwapen.

avatar van jedymaster
dit deel onsteeg de middelmaat van de serie.

Toch voornalijk bedoelt voor de jeugd. Nergens verrassend, maar best vermakelijk. Dit is inderdaad een van de betere delen.

Er zijn in de jaren 90 (vooral in 1999 kwamen ze als zoete broodjes van de lopende band af) best veel televisiefilms gemaakt m.b.t. de avonturen van de jonge Indiana Jones en eigenlijk vond ik ze allemaal wel vermakelijk en onderhoudend om naar te kijken, ondanks dat het vooral voor de jeugd bedoelt was.

De hele reeks van The Adventures of Young Indiana Jones zond men een aantal jaren geleden uit op de televisie (ik meen steeds op een zondagmiddag op Veronica of een RTL zender) en dit deel was best aardig omdat het oorlog (Eerste Wereldoorlog) gerelateerd was en dat me altijd boeit. Het verhaal zit leuk in elkaar (weet ook wel te boeien) en hetzelfde geldt voor de uitvoering ervan inclusief het visuele gedeelte. Sean Patrick Flanery deed de vertolking van de de jonge Indiana Jones altijd wel leuk en dat geldt zeker ook weer voor deze film. Zijn trouwe en leuke Belgische metgezel Remy Baudouin, die altijd gespeeld werd door Ronny Coutteure deed het ook weer verdienstelijk.

Al met al gewoon weer een leuk en vermakelijk deel uit de "The Adventures of Young Indiana Jones" reeks.