The Return of the Musketeers (1989)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Spanje
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Richard Lester
met Michael York, Oliver Reed en Christopher Lee

Er zijn twintig jaar verstreken sinds de ontmoeting tussen D'Artagnan en de drie musketiers: Athos, Porthos en Aramis. Ze hebben nu allemaal de middelbare leeftijd bereikt en zijn verbitterd en verdeeld. Niettemin brengt de oproep van de koningin ze weer bij elkaar.

Leuke film met actie en humor , afgelopen vrijdag gezien op de ARD
Jammer dat dit soort films zelden op de Nederlandse TV zijn te zien en zo ja dan zijn het altijd de zelfde films.

avatar van thunderball
Deze nooit gezien, maar zag destijds in de zomer van '89 wel dat ie toen in London draaide.
Wat ik me altijd heb afgevraagd:
hoe kan Christopher Lee er in zitten, daar zijn personnage het einde van The four Musketeers niet haalde?

avatar van thunderball
Deze vandaag ontvangen (Duitse dvd) en vanavond bekeken.

Teleurstellend.
Zeer matig en veel te laat (niemand zat hier nog op te wachten) vervolg op de leuke, sfeervolle en klasse uitstralende films uit begin jaren '70.
Alles wat die twee films hadden lijkt nu volledig te ontbreken.
Erg rommelig verhaal, zeer doorsnee verteld en in beeld gebracht. Je hebt de hele film het idee naar een goedkoop geproduceerde Tv film te kijken. Het komt ook allemaal erg kleinschalig over.

De acteurs lijken allen slaapwandelend door de film heen te dwalen en sommigen van de oorspronkelijke hoofdrolspelers hebben niet meer dan een cameo, zoals Richard Chamberlain en Lee. Wat toch vreemd is daar die eerste 1 van de oorspronkelijke musketiers is en nog vreemder dat Lee er überhaupt in voorkomt, daar het personage wat Lee vertolkt in de oorspronkelijk verhaal werd gedood.

Deze film is echt een van de beste voorbeelden dat vervolgfilms niet in de schaduw kunnen staan van het origineel.
Kortom voor deze film geldt: te laat, te slecht en overbodig.

Een drie, ofwel 1,5 ster.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De musketiers zijn altijd leuk om te zien, of toch bijna altijd als je deze film ziet. Nochtans naar een boek van Alexandre Dumas (Vingt ans après), met veel originele acteurs van de vorige film(s) en bekende namen achter de schermen. De film denkt dat het daar mee kan doen en mist enige chemie. Er is wat flauwe humor, nergens een zin voor avontuur en een saai verhaal. Het is eigenlijk niet slecht gemaakt qua decors en kostumering en je hebt het talent in huis. Maar toch is dit geen goed vervolg.