Sessomatto (1973)

Alternatieve titel: How Funny Can Sex Be?

Italië

geregisseerd door Dino Risi
met Giancarlo Giannini, Laura Antonelli en Alberto Lionello

Komedie bestaande uit 8 delen. Laat zien wat liefde, sex en huwelijk in het huidige Italië (de zeventiger jaren) voorstelt. Giancarlo Giannini en Laura Antonelli spelen 8 dubbelrollen. Mevrouw, uw achtste- Twee harten en arm- Het is nooit te laat- Huwelijksreis- Kom snel naar me terug-Werkende Italiaan in het buitenland- Vendetta- Een moeilijke liefde.

neron
Acht bitterzoete kortverhalen die een persiflage zijn op diverse sekstoestanden in de Italiaanse maatschappij. Manzieke burgervrouwtjes, impotente playboys, driftige fabrieksarbeiders, een ondeugende non, enz.., het hoort er allemaal bij. Een ondeugende komedie waarin zowat alle klassen van de samenleving weerspiegeld en hun hypocrisie gehekeld worden. De film teert vooral op de vertolking van Giancarlo Giannini en de schoonheid van Laura Antonelli. Veteraan Dino Risi maakte wel betere films dan deze..