Poveri Ma Belli (1957)

Alternatieve titels: Pauvres Mais Beaux | Poor But Beautiful

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Dino Risi
met Marisa Allasio, Maurizio Arena en Renato Salvatori

Romolo (Maurizio Arena) en Salvatore (Renato Salvatori) zijn twee vrienden die leven in Rome. Het is een snikhete vakantie en beide laten een oogje vallen op Giovanna (Marisa Allasio) Een sportieve strijd ontbrandt om de gunsten van Giovanna tussen Romolo en Salvatore.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Nogal flauwe komedie die wel een aardig beeld geeft van de jaren 50 in Italië, een tijd die in Nederland synoniem staat voor burgerlijkheid, in italië werden de straten kennelijk bevolkt door macho's en schoonheidskoninginnen. De sfeer op straat deed me denken aan deze beroemde foto.

De dialogen hebben vaart en ongetwijfeld gaat er heel wat lost in translation, maar uiteindelijk konden de belevenissen van de boezemvrienden die allebei vallen op de wispelturige Giovanna me niet zo boeien. Zij was mooi, maar best onuitstaanbaar, speelt de vrienden tegen elkaar uit en gaat er zelf vandoor met een gluiperd met losse handjes.