Mortal Thoughts (1991)

Mystery / Thriller

geregisseerd door Alan Rudolph
met Demi Moore, Glenne Headly en Bruce Willis

Joyce en Cynthia leiden samen een succesvolle kapsalon. Cynthia die gelukkig getrouwd is, moet met pijn in het hart toezien hoe Joyce door haar gewelddadige man mishandeld wordt. James, een drugsverslaafde bruut, wordt dan ook door iedereen verafschuwd. Op een dag wordt hij dood aangetroffen . Niemand treurt echter om zijn dood en meerdere mensen hebben de tiran zelfs dood gewenst. Joyce is meteen de hoofdverdachte. De politie bombardeert Cynthia tot kroongetuige, in de hoop dat zij hen de nodige bewijslast kan verschaffen over Joyce's schuld.

niks aan.

FisherKing
"De politie bombardeert Cynthia tot kroongetuige, in de hoop dat zij hen de nodige bewijslast kan verschaffen over Cynthia's schuld." Knap !

avatar van narva77
Misschien gebruikten ze wel de Zaanse verhoormethode

Gespleten persoonlijkheid; die Cynthia

Moet gelijk denken aan Jim Carry in "Liar, Liar":

It was ME

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ok wat moet het wel zijn dan?

avatar van narva77
Geen idee; heb de film niet gezien. FisherKing??

avatar van narva77
Ik geloof "in de hoop dat zij hen de nodige bewijslast kan verschaffen over Joyce's schuld"

Inderdaad Joyce's schuld

avatar van Goodfella
Cynthia's schuld moet nog steeds bewezen worden, om over "James, een drugsverslaafde bruut" nog maar te zwijgen...

de titel alleen al ...

Mik
Welke rol heeft Harvey? die van de misbruikende man? Dan ga ik wel kijken vanavond

onderhoudende thriller, die wel veel weg heeft van een waargebeurde woensdagavond film van rtl4, maar dan met een bekende cast.
de film verveelde mij niet. 3*

donnie B.
Goede film, zeker goede rol van Willis, hij zou eens meer van dit soort rollen aan zijn oeuvre moeten toevoegen, zou geen kwaad kunnen.

avatar van Tun-89
Ik begrijp het einde niet...
Heeft uiteindelijk, Cynthia of Joyce James vermoord??
Want je ziet dat Cynthia, bij de politie alles verteld hoe het gegaan is etc. Dan die je elke keer stukjes van wat zij verteld. En waneer ze aan het vertellen is over hoe het gegaan is toen James werd vermoord, zie je dat Joyce zegt: Ik heb hem vermoord enz.
En op het eind als ze alles heeft verteld, zie je Cynthia, die hem dus z'n keel doorsnijdt.
Dat doet ze ook niet zomaar. Dat begrijp ik.
Maar de man van Cynthia is wel vermoord door Joyce toch?!

Maar kan iemand mij mischien iets uitleggen want ik begrijp het niet zo goed, mischien ligt het aan mij ofzo.

Maar ik vond het verder zeker wel een goede film.
Demi Moore, speelt haar rol erg goed!

avatar van otherfool
Ronduit vervelende film. Van Moore ben ik toch al niet gecharmeerd, en dit soort films helpen niet. Niet spannend, niet verrassend, skip deze maar.

0,5*.

avatar van murtcelP
Niet zo'n originele film. Bruce Willis als enorme klootzak is nog wel het leukst, verder totaal niet verrassend. **

avatar van predator
Middelmatige film met een enorme eindjaren '80 uitstraling (alleen al dat haar van Demi en die snor van Bruce) en onzinnig verhaal. Maar ach, best leuk om te zien

avatar van Dennis Evahi
Ik vind het een prima film. Demi Moore vind ik aandoenlijk als de bezorgde vriendin en Bruce Willis is lekker op dreef als de bruut.

***-sterren

Goed in elkaar gezette film, geen topper maar wel het kijken waard.
Wat veel afgezeik hier weer zeg en moet een film altijd verrassend zijn?

Dat zijn er voor mij maar 3 en dat zijn Arlington road, usual suspects en the last seduction waarin de slechterikken winnen.
Amerikaanse films zijn bijna allemaal voorspelbaar omdat de slechterikken moeten verliezen of amerikaanse soldaten een heldenverering krijgen.
kan je beter geen Hollywood films meer gaan bekijken en krijg je minder afgezeikte films en commentaren.

Meneer Bungel
Everybody was kung fu fighting!

Leuke '80s film uit de '90s, maar geen kung fu, hooguit wat in het script. De look is dus lekker gedateerd en alleen daarom al de moeite voor een bepaalde leeftijdscategorie. Vooral Moore ( ) en Willis (maar Headly en Pankow verbleken nooit, laat staan Keitel natuurlijk!) spelen prachtrollen, al is het schommelen tussen kunst en kitsch.

Ik had eigenlijk vooral het eerste deel nog in mijn hoofd zitten bij deze herziening en met wat daarna volgt, de moord op Cynthia's man wordt het meteen een stuk ongeloofwaardiger (maar ook gewoon minder spannend en leuk); vond het dan ook nogal verrassend, maar niet in positieve zin. Het einde is ook behoorlijk dramatisch, maar wel weer zo over the top dat ik het Mortal Thoughts vergeven kan. Die titel is ook leuk gevonden; enerzijds betreft het de moorddadige (mortal) gedachten van de twee getergde vrouwen, anderzijds wordt gesteld dat gedachten van gewone stervelingen (mortals) heel anders kunnen zijn dan ze op het eerste gezicht lijken te zijn.

En dan kan ik niet anders dan de oorspronkelijke 3 sterren (fier, weliswaar) te laten staan, want de tweede helft is nu eenmaal een flinke omleiding teveel, 85 minuten was echt genoeg geweest. En dan kan ik voor de mogelijk geïnteresseerden nog even vertellen dat de film gecentreerd is rond een uitgebreid politieverhoor en alle 'echte' gebeurtenissen daar filmisch zeer vermakelijk mee verweven zijn.

3,0* ---> 3,0*.

Meneer Bungel
Tun-89 schreef:
Maar de man van Cynthia is wel vermoord door Joyce toch?!
Cynthia (Demi Moore) vermoordde James (Bruce Willis) uit zelfverdediging en Joyce (Headly) vermoordde Arthur (Pankow) om hem de mond te snoeren, mede opgehitst door Cynthia. Da's mijn idee, tenminste.

avatar van frolunda
Zwak alhoewel ik hier Willis wel goed vond