The Mark of Zorro (1920)

Avontuur

geregisseerd door Fred Niblo
met Douglas Fairbanks, Marguerite De La Motte en Robert McKim

In het oude Spaans California, is de gemaskerde held Zorro de tegenstander van de overheersende koloniale regering. Hij verschijnt uit het niets met zijn flitsende zwaard en tekent de gezichten van zijn gemene tegenstanders met zijn symbool. Ondertussen wordt de mooie Lolita kwaad aangedaan door de slechte Kapitein Ramon..

djelle
Weet iemand hieraan te geraken? (de DVD-versie)

avatar van Poisonthewell
Dvd weet ik niet, maar je kunt hem op Internet Archive (www.archive.org) gratis en legaal downloaden.

Mn eerste film met Douglas Fairbanks, Sr., en ik moet zeggen dat ie mij erg goed bevallen is. Puike avonturenfilm met veel vaart en een flinke dosis humor. Bij stomme films kan de soundtrack die later is toegevoegd (als dat al het geval is tenminste) de film behoorlijk beinvloeden. Zo ook bij de kopie die ik zag van The Mark of Zorro. De opzwepende soundtrack werd af en toe afgewisseld met stukjes van Loveboat-achtige synthesizer deuntjes, wat de sowieso al grappige degengevechten nog eens extra amusant maakte. 4* voor deze uiterst genietbare film.

"We never let business interfere with our drinking!"