Red Shadow: Akakage (2001)

Japan
Actie / Komedie

geregisseerd door Hiroyuki Nakano
met Masanobu Ando, Megumi Okina en Kumiko Aso

Red Shadow en Blue Shadow zijn twee ninjas die samen met Asuka een team vormen. Wanneer Asuka gedood wordt tijdens een missie besluit Blue Shadow zijn eigen weg te gaan, terwijl Red Shadow als ninja bij z'n clan blijft. Ondertussen is er een plot gaande om de lokale heerser van z'n troon te stoten, en zo z'n territorium over te nemen. Red Shadow wordt er op uitgestuurd om zich in de debatten te gaan mengen.

Ninja girls met leren miniskirts. Meer moet je niet weten om deze film te plaatsen. Blits en stylish zijn de sleutelwoorden, en alles in de film staat in functie van deze.

Alleen jammer dat de film dit niet consequent volhoudt, en er tussendoor ook nog wat verhaal probeert tussen te flansen. Alsof iemand zich daarvoor interesseert. Motivatie van hoofdcharacters is echt het laaste wat ik wil weten in dit soort films.

Verder wel een leuk gevoel voor humor (baseball spelen met ninjasterren ?), coole shots, een nodige dosis zelfrelativatie en een nogal onconventionele soundtrack, wat al bij al een aangename kijkervaring inhoudt. De film is enkel niet uitgebalanceerd genoeg, anders had ie nog net iets meer gekregen.

3.5* voor blits, fluffy vermaak.

avatar van JayLunar
rare titel

Aka = red, kage = shadow. Er lijkt me een zekere logica in te zitten

avatar van JayLunar
Ja, maar dat levert op -> Red Shadow: Red Shadow

Tja, je weet dat ze in Japan niet al te goed Engels kunnen

In ieder geval wel beter dan dat 'wij' Japans spreken.

avatar van Hemdale
Hmm viel me een beetje tegen, ninja girls met miniskirts, tsja dat was eigenlijk het enige wat ik echt een beetje leuk vond aan de film, verder niet zo. Beetje te overdreven, flauwe humor, nee niet mijn soort film.

avatar van YuLaw16
De film ziet er visueel mooi uit, maar dat is ook het enige

1.5/5

deze ooit bij boudisque gekocht maar valt een beetje tegen, er zijn zoveel betere ninja films